Equipe hoppsadlar...

A

anna210

Fundarar på att prova equipe på min häst - undrar om de är värda sitt pris och om ni är nöjda mer era equipesadlar...
Måste man åka till Halmstad och prova ut där eller finns de på andra ställen?

Sv: Equipe hoppsadlar...

Jag har en Equipe Linnea, som jag tycker är jätte bra, den kostade 15 och är helt i kalvskinn.

S kom ner till mig i sin lilla buss och provade ut en.
Jag tycker att om man inte har råd att lägga ut 26 på en butet eller annan jätte dyr sadel så är det ett btra alternativ.

Hoppas du fick veta något vettigt. LYCKA TILL

equipe har jätte många bra sadlar och det är en bra kvalité. Jag har inte en själv, men min kompis har två till sina hästar. Så jag har ridit i en många gånger. tror inte du behöver åka till halmstad för att pröva en på din häst, några försäljare åker ut till folk.. Men jag vet inte. Men det finns bättre sadlar än equipe, f.ex cwd, bruno delgrange och butet. hoppas du fick svar på din fråga. lycka till (:

jag har väl 10 mil till Halmstad så det är väl inte så långt....
Ver det lång leveranstid?

Provade equipe - (amerigo) när jag var i Italien i sommras innan jag köpte min tolga, o ja tyckte dom va jätte sköna förutom att sitsen var lite liten för min smak, fastän de va en vanlig 17" (skrev i en annan tråd att ja vanligtvis rider i 16,5") sen gillade jag att dom va i kalvskinn o så - klister :) meen som sagt, det blev tolga istället :)

Har också en Equipe Linnea och den är värd vartenda öre.
Finns ju dyrare än den, men även billigare modeller.

passar de om man har korta ben? jag är 160 lång...

Man kan nog få det precis efter sig själv eftersom man oftast måttbeställer sadeln. Jag är 1.64 och rider i en 16,5" så det borde du också kunna ha =)

Ja precis, har du långa ben (som jag) kan du få Linnean i L kåpa och de dyrare i L och XL annars har man Normal.

S kommer ut till en om man vill prova...
Jag tycker inte de är värda sitt pris överhuvudtaget...Finns betydligt bättre sadlar som är några tusenlappar billigare.

Vilka sadlar rekomenderar du istället? Vad är det som inte är bra med Equip-sadlarna?

Varför tycker du inte att de är värda sitt pris?

Nyfiken då jag funderar på en själv...

Vad säger du människa :eek: ?
Man undrar ju vad du suttit i för någon om du kan tycka så?

hur är det med kalvskinn mörknar det väldigt mycket? är nämligen inne på en equipe men den rödbruna är för mörk och den ljusbruna för ljus, skulle behöva någonting mitt emellan :D

Brun ska du ha då såklart! Skulle blivit skitsnyggt på din häst, för den har ju ungefär samma färg som min :bump:

Ja jag vet jag skulle gärna vilja ha brun, men det enda är ju att jag köpte mitt HG träns för 2 veckor sedan för 3650kr och det är inte så jättesnyggt att ha ett träns som är ljusare än sadeln (smarta jag som tittade efter färg som matchar nuvarande sadeln)

äääh, skit i det :p

Det är nästan omöjligt att hitta träns och sadel i samma brun ju. Men ditt träns är väl inte jätteljust?

ääh, jag tycker du ska ha brun sadel, de är snyggast :D

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 508
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: liiinnea
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Emma-pemma
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka