Epilepsi hund

trevligtjej86

Trådstartare
Hej!!

Vad ska man tänka på om man har en hund med Epilepsi??

Hon har bara haft två anfall som vi vet om då... Så hon får inte anfall så ofta..

Men finns det något man ska tänka på??

Sv: Epilepsi hund

jag har en hund som har epilepsi. han är en japansk spets på snart 10 år. jag köpte han när han var 4½ år. han fick sitt första anfall när han var 5-6 år. Vet sa att om de inte händer så ofta så behöver man inte göra något åt det. Anfallen går i perioder ibland kan han få några i månaden o ibland inte på flera månader. Nu är de ett tag sedan han hade ett anfall, flera månader sedan. Han får anfallen oftast om han blir jätte glad eller rädd. de enda jag brukar tänka på är att han inte ska blir så rädd eller stressad, han är ganska feg av sig. ganska osäker mot nya människor. annars så tycker jag att allt är som vanligt :)

Min hund är bara 3år. Hon har svårt för att ta det lugnt då hon har så fruktansvärt mkt energy i kroppen. Även hon är rättså feg av sig. Hon är en liten schäfer om det har någon betydelse.

Vi har börjat försöka å varva ner henne på kvällarna innan hon ska sova.

Jag hade en med epilepsi, en stor blandras och det jag tyckte var "hemskast" var ifall han skulle få anfall när ingen var hemma ( nu var jag hemma nästan alltid ) Ifall han skulle dra in i möbler, trappor , han var ju mest ute lös med de andra hundarna och ett dike på gården kunde ju bli ödesdigert.
Vi fick ta bort våran tillsut, vi hade ingen koll när dom skulle komma för det var inget speciellt som utlöste anfallen.

Våra hundar är typ aldrig ensamma hemma. Inte någon längre stund iaf..Åker vi iväg över dan så får dom följa med.. Så det känns ju bra iaf då kan man ju ha lite mera koll på henne...

Hon har ännu inte haft så många anfall så jag hoppas att det är lindrigt och att hon inte kommer att få det så ofta...

Tråkigt att du var tvungen att ta bort honom..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 970
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 910
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 087
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 486
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka