Sv: Epidural och sterila kvaddlar
Jag kom in till bb i tron att jag skulle minsann inte ta några medeciner! När värkarna blev värre satt jag i duschen i nån timme, det var verkligen jätte skönt!
Sedan blev det för jobbigt, jag vill ha knark, skrek jag, och så provade vi lustgas. Men lustgas är klurigt att få ordning på och för mig funkade det inte alls, jag spydde bara som en gris istället...
Så då provade vi akupunktur, men det var ju ärligt bara skit.
Värkarna var hemska, men jag ville inte ha epidural, hade ju hört allt möjligt om det, som att verkarna avtog och gud och allt. Såååå då provade vi sterila kvaddar. När dom la kvaddarna (man sprutar in sterilt vatten i ryggen under huden) skrek jag som en stuken gris, de gjorde hundra gånger värre ont än verkarna!!!! Visst de tog och det blev lite bättre ett tag, men när det slutade verka och läkaren ville lägga nya, bad jag honom fara åt h-e!
Såå jag led med mina verkar tills jag inte orkade mer, då sa min sambo att nu tar vi banne mig epiduralen!
Jag kännde ingenting när de satte i den, men min sambo sa att det såg vidrigt ut...
Den funkade jätte bra, jag kunde vara med på min förlossning! Tyvärr tog den bort lite verkar mot slutet, det kändes som jag slet och slet men att kroppen jobbade emot mig. Så jag fick dropp som skulle sätta igång verkarna och det gick bra, det gick inte alls för fort sen, och jag behövde faktiskt inte sys alls!!!
Jag minns att jag efter förlossningen ett tag hade ont ibland i ryggen där epiduralen suttit, men det försvann sen.
Jag har hört om något som kallas VÄSTKUSTSPRUTA eller liknande, den ska fungera ung. som epidural fast bättre. Hör med mvc kanske dom vet???