Ensamstående och häst.

caradan

Trådstartare
Finns det ngn här inne som är ensamstående som har egen häst?
Fungerar det bra? Lyckas man få ihop tiden?

Jag är ensam med två barn (5 och 8 år) och jag längtar efter egen häst så jag vet inte vad. Håller på att sälja vårat hus för att kunn abo bo billigare och då hade det funnits pengar över till häst. Men rent praktiskt fungerar det?

Sv: Ensamstående och häst.

Jag var själv ensamstående med två barn för fyra år sedan och hade häst.
Jag fick tyvärr inte tiden att gå ihop
Kan du inte prova med att få bli medryttare eller halvfodervärd på en häst först. Så känner du hur mycket tid du har.

Jag är medryttare, lite olika många dagar från alla till bara en i veckan. Rider även en gång/vecka på ridskola.

Halvfodervärd hade ju vart nått men undrar hur utbudet ser ut på det här omkring??

Får väl fortsätta att fundera, vill inget hellre än att ha egen igen så jag kan göra vad jag vill när jag vill med min egna häst.

Jag är ensamstående m två barn (tjejer) 9 och 11 år.

Jag har i dagsläget 3st hästar. ( dock en konvalecent)
( en hund, en katt å 2 hamstrar med... :grin:)

Och för mig och mina tjejer funkar det alldels utmärkt!. :)
Allt blir som man gör det till och hur man väljer att prioriterar.
Och vi skulle inte vilja ha det på ngt annat vis heller.

Mina tjejer är ofta med i stallet då de :love: hästar och de rider själva med på ridskola plus på en ponny som står i stallet.
När jag rider, om inte de rider med, så leker de oftas med andra barn i stallet eller tillsammans.. Eller så pysslar de med de andra hästarna.

Ibland väljer de att stanna hemma hos någon kompis ibland är de hos mormor.

Vi har ändå mycket tid tillsammans utan hästar då jag har ett kanon jobb, jobbar nätter så jag är ledig rätt mkt.. ( mor min sover över så de är inte ensamma om nu ngn trodde det...:grin:)
Jag lägger tjejerna själv på kvällen å är där på morgonen när de går till skolan. Sen sover jag när de är i skolan. Å de dagar jag är ledig från arbete så fixar jag hästarna när de är i skolan.

Det fungerar bra för vår familj i alla fall, säger inte att de är perfekt eller skulle funka för någon annan heller... Men för oss är det alldels ypperligt!

Allt blir som man gör det till. :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 106
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 323
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 542
Senast: mars
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV