Ensamhetsångest... ibland

S

Snooker

Jag har en 6 månaders Alaskan Husky som inte tycker om att vara ensam. Hon har aldrig blivit lämnad mer än högst en timme (knappt det ens), och kortare stunder går bra. Egentligen tror jag att själva separationen är värre än ensamheten. Det konstiga är att viss sorts ensamhet tycks vara värre än annan. I huset är hon gärna ensam ibland, dvs går undan till sitt hörn och sover, oavsett om någon är där eller inte. Om hon däremot blir instängd i rummet börjar hon efter ett tag gny, krafsa på dörren eller hitta på ofog (som att hoppa upp på matbordet...). Utomhus har hon bestämt sig för att hata hundgården, men hon har inget emot att vara ensam bunden ute i linalängre stunder. Eftersom hon gillar att ligga ute och "kolla" så vill jag gärna ha henne i hundgård, för när hon är bunden måste jag kolla till henne stup i kvarten eftersom det är rätt farligt att ha en hund bunden på det sättet. Jag vet inte hur jag ska få henne att acceptera att vara ensam i hundgård. Det vekar som själva instängdheten stör henne. Jag skulle verkligen uppskatta lite tips och råd, om nu nån haft nått liknande problem.

Sv: Ensamhetsångest... ibland

Du fick ett pm

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 218
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 959
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 100
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej alla, ny här på hundforumet på buke. Jag har ett problem. Min sambo köpte för lite mer än ett år sedan en vorstehvalp, en hane...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
12 833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka