Menar du att du först inte tränade hunden att vara ensam alls, och sedan vid fem månaders ålder, när den faktiskt fortfarande är valp, började lämna den i sju timmar? Inte konstigt att du fått problem...
de problemen är numera lösta tack vare att jag har en hundvakt som ställer upp, det hade jag inte innan.
[/I]
JAG tror (har precis skrivit i annan tråd kring detta) att flesta vuxna trygga och ensamhetstränade hundar fixar 5-6 timmar utan bekymmer om man i övrigt aktiverar och sköter dem väl, så jag är absolut ingen motståndare till att lämna hunden själv ibland- mina är oftast själva mellan 2 och 5 timmar per dag på vardagarna, men det du beskriver låter inte bra i mina öron.
Exempel: en kompis till mig som gärna vill sätta sina ideer i verket FORT när hon väl fått dem skaffade valp för ett par år sedan. Hon har ett jobb som gör att hund i det långa loppet funkar men hade inte tillräckligt med helledig tid (ex vis all semster man kan ta etc etc) för att skola in valpen, så när den var 14 veckor började hon lämna den i uppåt fyra timmar, antingen hemma eller i hundgård. Den hunden är i dag tre år, och fixar knappt att vara själv alls, någon timme kan funka men inte mer. Undrar varför
?