Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så lite snabbt uträknat så kommer valpen vara ca 14 veckor när ni tänker lämna den 4-6 timmar ?
Ja men lycka till, då kan jag nästan lova att sönderbitna prylar och kiss/bajs inomhus kommer med posten!
Varför planerade ni inte innan ni skaffade valpen ?
Vi funderade mycket och var själva lite osäkra men kennelägaren sa att den skulle klara det.
ja vad säger man inte för att få hunden såld
Hunden kommer inte att dö, men det är inte ett drägligt hundliv att vara ensam så länge.
Vi pratade inte bara med kennelägaren utan även med andra på westiealliansen. det är jag inte så säker på att den kommer få
Nja vi har funderat på dagmatte men vet inte riktigt hur vi ska få tag på en sådan.Sa westiealliansen så? Dom som brukar vara så himla noga med ditt och datt. Åja, hoppas ni löser det. Ni har ingen dagmatte till hunden då?
Svarar allmännt, tycker det är helt galet, och riktar en fråga: - Finns det någon med hund som kan förklara för mig varför man skaffar dem när man måste lämna dem ensamma en stor del av dagen? Det är ju konstaterat i alla undersökningar att hundar inte ska utsättas för sådant. Jag har frågat flera och har aldrig fått något svar bara undanglidningar.
han ensamtränat min hund sedan hon var rumsren, 5 mån. då fick hon vara ensam mellan 5 å 7 timmar å dan. men inte varje dag. hon har inte lärt sig att vara ensam mer än en halvtimme. när ja lämnar henne sj i mer än en halvtimme så åker munkorgen på. hon skäller så in i norden. så även om man tränar dom så lyckas det inte alltid som man vill.
Så länge man kallar hunden valp skulle jag aldrig lämna den ensam.. Tänk på allt som kan hända.! Man vet ju aldrig vad dom får för sig eller vad den kan få i sig! Dom e ju nyfikna djur som vill smaka och testa det mesta
Ja..
Alltså har du aldrig funderat över varför hon skäller när hon blir lämnad ?
Va? Väntade du tills hunden var 5 månader, lämnade den ensam 7 timmar med munkorg för att den inte ska skälla? Jag säger som Calaziraya, hoppas det är ett skämt.