Ensam ung märr söker...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare thevalley
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 3 704
Sv: Ensam ung märr söker...

Hmmm, ni säger trakhenare, kan ni precisera lite (hingstnamn, station), som sagt är jag inte så hemma på dressyrhingstar men tänker ändå göra ett försök att få fram en gångartshäst:angel:

Är också förtjust i Don Primero, men är i samma sits som du.
Passar inte...
Kennedy har lämnat mycket trevligt. Ungefär lika mycker dressyr som hopp. Har bara sett filmer och bilder av avkommor förvisso. :angel:
Men ett arv från hans far, som han har fört över till sina avkommor är att de får bra fronter (liksom Métall tex).

Han uppfattas nog som tristare än han är, eftersom han har den där hemska munskadan..
Jag tycker han är snygg
kennedy3.jpg

Och sonen Uptown :love:
uptown-4018.jpg

Har trevligt efter sig som morfarshingst.

Men som sagt, jag tycker det är en ren prestation att de överhuvudtaget kunde rida honom/få in ett bett i munnen på honom. Vilket är synd, för det hade varit kul att se honom tävlas.

Men, han är ju historia i Sverige nu. Han står inte här längre!
Efter Uptowns framfart i hingsttävlingarna, är han för värdefull för att stå här och inte få några ston att tala om..
stoföl
557foto1.jpg

Den här är han morfar till. 16 000 euro
12.jpg

I like, men jag kunde inte använda honom heller till mina... :mad:
mvh

Senast ändrad:

Ok men nu vet jag ju vem han är, e. ferro. Samma som metall alltså (som jag eg hade hoppats på).
Gillar ferroblodet och kennedy var snygg, inte lika snygg som metall men absolut intressant.

Vet du hur stort han lämnar (han var bara 168 såg jag).

Szkopul är en trakhener. Men han står på naturligt.
Han har lämnat trevligt och jämnt på testerna...

Hohenstein är en superfin förärvare (trakhenare) som väl finns på TAI?
Helt säkert dyr..

mvh

Caprimond är också trakehner och har tävlats i svår dressyr.

Szkopul är en trakhener. Men han står på naturligt.
Han har lämnat trevligt och jämnt på testerna...

Hohenstein är en superfin förärvare (trakhenare) som väl finns på TAI?
Helt säkert dyr..

mvh

Szkopul är fin, men knappast en dressyrförärvare.

Hohenstein finns på station i Tyskland (Klosterhof Medingen), enligt deras hemsida kostar han 1350 Euro att betäcka med, så det är såklart ingen billig hingst. Det finns ett knippe söner i aveln också, ett par-tre av dem i Sverige, vill jag minnas, men de är inte lika beprövade än.

Caprimond är ju 22 år nu, så jag vet inte hur det är med fertiliteten. Sonen Hohenstein är ungefär lika dyr, och kanske det bättre valet?

Det vet inte jag heller. Jag kollade bara upp vilka beprövade trakehnerhingstar som fanns på importsperma till Sverige.

Men är det så dyrt tycker ni? 1350 euro är väl runt 13-14000kr(eller räknar jag fel?). Det är ju inte så många svenska bra hingstar som ligger under 10-11000kr (ex 2000+7000+moms) i sverige, inte de jag har betäckt med iaf.

Är också förtjust i Don Primero, men är i samma sits som du.
Passar inte...
Kennedy har lämnat mycket trevligt. Ungefär lika mycker dressyr som hopp. Har bara sett filmer och bilder av avkommor förvisso. :angel:
Men ett arv från hans far, som han har fört över till sina avkommor är att de får bra fronter (liksom Métall tex).

Han uppfattas nog som tristare än han är, eftersom han har den där hemska munskadan..
Jag tycker han är snygg
kennedy3.jpg

Och sonen Uptown :love:
uptown-4018.jpg

Har trevligt efter sig som morfarshingst.

Men som sagt, jag tycker det är en ren prestation att de överhuvudtaget kunde rida honom/få in ett bett i munnen på honom. Vilket är synd, för det hade varit kul att se honom tävlas.

Men, han är ju historia i Sverige nu. Han står inte här längre!
Efter Uptowns framfart i hingsttävlingarna, är han för värdefull för att stå här och inte få några ston att tala om..
stoföl
557foto1.jpg

Den här är han morfar till. 16 000 euro
12.jpg

I like, men jag kunde inte använda honom heller till mina... :mad:
mvh

Vad har du för grund till detta påstående att Kennedy inte finns kvar i Sverige?
Har idag meilat Till Eva-Lisa på Lindevik och fick till svar att Kennedy visst kommer stå till förfogande under 2008 .

Mia

Liknande trådar

S
Avel Jag har nu efter hundrade gången ändrat mig igen gällande hingstval. Problemet är att jag inte hittar den perfekta hingsten till mitt...
2
Svar
29
· Visningar
3 614
Senast: Pooh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • tämja halvvuxna katter