Ensam kanin?

R

Rihonin

Hur länge kan jag lämna min kanin ensam. Det är en hane på snart 5 år. Han har tillgång till hela köket där det finns "kattlåda", vatten, mat och något mjukt att sova på. Man kan lägga ut mycket mat utan att han äter upp det direkt utan han "sparar" eller hur jag skall uttrycka det :crazy:
Hur många dagar kan han vara själv? (alltså om jag sover borta eller liknande)

Sv: Ensam kanin?

En dag eller två om du ger han tillräckligt med hö att äta (det håller sig ju även om grönsakerna tagit slut). Och se till så han har tillräckligt med vatten!!

Självklart så har han mat och vatten så det räcker. Men det ä alltså okej att han är själv i 2 dagar eller är det för länge?

Det beror väl på. Han klarar sig säkert, men jag skulle inte lämna min pojke så länge, han är alldeles för social!

Jag lämnar min kanin ensam en eller två dagar. Det händer sällan men det händer.

Hon springer fritt i mitt kök och har tillgång till kattlåda, en skål med vatten, en handduk och ligga på och MASSOR med hö. Jag ger henne kraftfoder innan jag åker. Hon klarar sig på det. :smirk:

SÅ länge hon har fri tillgång till vatten och hö ska det inte vara några problem. Sätt gärna ut ett par skålar så hon har vatten även om hon skulle råka välta ut en skål. Och göm sladdar och så förstås. :)

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Ketrawzc
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 517
Senast: Enya
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 301
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka