Ensam hemma!

E

Emma1210

Hej. Min vän går på gymnasiet och är borta från sina två hundar (båda på 1 år.):) Hon är borta från dem från 10 till halv 3 sen är hon hemma hela dagen.
Är de för mycket ensama hemma?:confused:
Är det inte lika illa i med att de är 2 och gör varandra sällskap?

Sv: Ensam hemma!

4½ timme är inga problem för hundarna att vara ensamma om de är ordentligt ensamhetstränade och trygga i sitt hem.

Nja, visst är det ju inte så kul men maxgränsen brukar ju ligga på ungefär 5 tim. Dem klarar sej men jag skulle inte tycka om att mina hundar hade det så. Det är säkert bättre att dem får vara två , fast det ersätter ju inte ägaren.

Nja, visst är det ju inte så kul men maxgränsen brukar ju ligga på ungefär 5 tim. Dem klarar sej men jag skulle inte tycka om att mina hundar hade det så. Det är säkert bättre att dem får vara två , fast det ersätter ju inte ägaren.

Det är nog ingen fara..men djurskyddslagen säger max 4 timmar.

Det är nog ingen fara..men djurskyddslagen säger max 4 timmar.

Nej, den säger 6 h.

Personligen tillhör jag väl den minoritet här på buke som är så hemsk att jag faktiskt tycker det är OK att lämna en vuxen, väl ensamhetstränat hund ensam upp till 6 h per dag. Självklart helst inte varje dag, och självfallet måste hunden i övrigt stimuleras och aktiveras och vara med. Har man dessutom två hundar, som är ensamhetstränade och trygga tillsammans är det väl jättebra - men inte en ursäkt för att lämna dem ännu längre än 6 h tycker jag.

Våra hundar (vuxna och trygga tillsammans) är tre dagar i vecka ensamna mellan fyra och sex timmar. Övriga dagar mellan noll och fyra timmar. Jag tycker detta funkar bra, och både jag och alla runt omkring uppfattar våra hundar som harmoniska och glada. Dock har vi ensamhetstränat dem succesivt, och när den lilla var valp (den stora var vuxen o ensamhetstränad när han flyttade in) var jag helt ledig i 14 veckor (gyllene valptillfälle), och därefter bytte sambon arbetstider tillfälligt så att de aldrig då heller var själva mer än 2-3 h. Om vi inte haft den vuxna, trygga hunden hade det nog inte funkat att lämna henne i 3 h vid 5 månaders ålder heller, men i hans sällskap var hon lugn och trygg redan då.

Jag med faktist... (usch vad hemska vi är!)

Min hund är ensam hemma MAX 4 timmar när han väl är ensam,och det är inte ofta då jag och sambons arbetstider går hand i hand..

Men vi tar mammas hund som förslag,han är ensam hemma ca 4-5 timmar 2-3 ggr veckan,ibland mindre,beroendå på om jag och min vovve åker hem dit före mitt jobb..

Dom dagar vi är där ligger hennes hund och sover iallafall dessa 4-5 timmarna.

Han går en promenad ca 45 min innan han lämnas,sen ca 1 timme när hon kommer hem,sen en kvällspromenad på ca 1 ½-2 timmar på kvällen,där emellan ligger han antagligen ute på gården eller är inne.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 188
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 829
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka