Enköping!

Sv: Enköping!

Skall rida en debutant på Runsten 26-27/7 som klubben ordnar. Har ju lite problem i starten - så vi behöver träna på det - oavsett svårighetsgrad på hindren.

Sedan tror jag att det blir Hofors 100 cm. Det är väl vad jag planerat in just nu, målet är att starta en enstjärnig i höst om allt flyter på som det ska. Tänkte rida i botkyrka då - min turbana där jag gillar att bada i vattengraven..
Vill också få in någon hopptävling, ryttis har ju sthlm horse game o det skulle vara skoj att vara med och rida 1,25 och 1,30. Men det är bara lite lösa planer!
Nu ska vi trimma dressyr först å främst!

Gud vad kul! Grattis till er! :bump:

är också lite avis på era dressyrstraff....

är också lite avis på era dressyrstraff....

Någon betalning måste ju stackars Prince Fair få för att ha tagit sig hela vägen upp till Msv B (Msv A?) dressyr. Att hon inte dött av tristess på vägen är ju ett under! :angel: Tur hon är tillbaka i grenen där hon (& kamelen) hör hemma... ;)

:D

Någon betalning måste ju stackars Prince Fair få för att ha tagit sig hela vägen upp till Msv B (Msv A?) dressyr. Att hon inte dött av tristess på vägen är ju ett under! :angel: Tur hon är tillbaka i grenen där hon (& kamelen) hör hemma... ;)

:D

Så sant så sant :bow: tack aicha för att du för min talan :rofl:
Vi har faktiskt kravlat oss runt MsvA med över 60% men det är först nu man kan skörda frukten av sitt arbete :D

Jag hade några nära (dressyr)döden-upplevelser i våras, och det fick mig att inse var vi egentligen hör hemma :love:

Jag är fascinerad av att din häst har Prince Fair i sin härstamning! Herregud jag minns ju då han vann derbyt på Jägersro, när kan det ha varit? -63?

Så sant så sant :bow: tack aicha för att du för min talan :rofl:
Vi har faktiskt kravlat oss runt MsvA med över 60% men det är först nu man kan skörda frukten av sitt arbete :D

Jag hade några nära (dressyr)döden-upplevelser i våras, och det fick mig att inse var vi egentligen hör hemma :love:

Vassego, jag är ju så himla bra på att prata så jag gör gärna det åt andra också. :angel:

Förstår att det var scary, man får inte beblanda sig med de där dressyrarna för ofta, då är det kört. Det slutar med att man viskar till varandra hela tiden (så man inte skrämmer hästen/stör uppvisningen/fastnar på någons film).

Förstår att det var scary, man får inte beblanda sig med de där dressyrarna för ofta, då är det kört. Det slutar med att man viskar till varandra hela tiden (så man inte skrämmer hästen/stör uppvisningen/fastnar på någons film).

:rofl: Det har du alldeles rätt i! :D

Jag är fascinerad av att din häst har Prince Fair i sin härstamning! Herregud jag minns ju då han vann derbyt på Jägersro, när kan det ha varit? -63?

Men så var hans mor född 1975 också :)
(fö var väl det samma år som Prince Fair fick sluta sina dagar om jag inte minns fel)
Kan nog stämma med -63 också, tror jag har läst det ngnstans.

ha ha det är inte så att jag missunnar PF sina poäng, tvärtom, jag vet vilket jobb det ligger bakom, eller nä det vet jag inte för jag har inte lagt ner det jobbet :angel: men jag kan tänka mig vilket jobb som ligger bakom. jag lägger ner en del arbete på dressyren men det går åt skogen när jag tävlar så för att få det så bra som PF så måste det till en otrolig massa arbete :idea:

(just det där med risken att dö av tristess gör att jag vågar inte lägga ner för mkt arbete på dressyr :angel:) :rofl:

Tack tack :bow:

Träning ger resultat :D bara att trimma :idea:

Ja det är väl det enda som hjälper, tyvärr, usch både hästen och jag är lite smått "allergiska" mot dressyr men nu har jag två hästar till som har lite lättare för sig i dressyren än den "stora" så kanske att jag få lite bättre känsla i dressyr och tycka att det är roligare och förhoppningsvis kunna överföra en del av det till den "stora hästen"

(just det där med risken att dö av tristess gör att jag vågar inte lägga ner för mkt arbete på dressyr :angel:) :rofl:

Som jag skrev lite tidigare så går det mesta av mitt dressyrarbete hemma ut på att övertyga min häst om att han inte ska bli uppäten av stolen som står vid ridbanan, så för min del ligger nog hjärnblödning närmre till hands som dressyrdödsorsak :rofl:

Man får räkna till 10 många gånger :angel:

Ha ha ha , det är faktiskt sant :D

Som jag skrev lite tidigare så går det mesta av mitt dressyrarbete hemma ut på att övertyga min häst om att han inte ska bli uppäten av stolen som står vid ridbanan, så för min del ligger nog hjärnblödning närmre till hands som dressyrdödsorsak :rofl:

Man får räkna till 10 många gånger :angel:

Exakt DU har det ju lite kul emellanåt medans det är JAG som faktiskt redan har dött av tristess :D

Tur att jag kan följa med Hille på lite tävlingar för att inse att man får prata i normal samtalston och att man får gymnastisera sina stämband!

Jag har faktiskt oxå märkt att det är riktigt kul att vara social på tävlingar och prata med folk, något som jag inte riktigt klarat av att vara när jag själv har tävlat :p

Så 2 goda saker har kommit ur det här, hålla stämbanden i trim och kunna vara social :angel:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 738
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
11 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka