Enköping!

PrinceFair

Trådstartare
Klart Enköping också ska ha en egen tråd! :D Vilka ska dit i helgen som kommer?

Jag och kamel startar lätt klass, blir andra för säsongen :bump:

Sv: Enköping!

Good luck! :)
Konstigt att de har flyttat tävlingen från augusti och lagt den mitt i semestertider.

Köttbullen har iaf snart gått på semester, efter sitt Ulltuna-besök över midsommar fick vi köra på plan B. Nu blir nästa Mantorp i mitten av augusti, sen kör vi stenhårt i september. Då hoppas jag att vi ses på ft-banorna! :bump:

Ja, lite underligt men de verkar ju ha gott om starter iaf :)
Passar mig perfekt i tid iaf ;)

Haha, jag har planerat hela hösten med ft, så vi lär ju ses :) bla Mantorp står på listan

Ok, ja då så, skönt att de får ihop det med starter.

Vad kul! Vi har Mantorp, Botkyrka (jihu, vad bra att de har kommit igång igen!), Ryttis & Nyköping som det ser ut nu. Då ses vi. :)

.....o jag som tycker det är så mysigt att man kan vara semesterledig dagen efter tävlingarna :laugh:
men det är klart, +36 grader i skuggan som i Baståsen kan ju vara lite kämpigt, även om man vinner :angel::angel:

Jag hade velat åka, men pållen har semester! Men behöver ngn hästskötare så säg bara till, jag följer gärna med och tittar, har ju aldrig sett enköpings bana! ;)

halloj!
jag är nya här...

jag ska till enköping och rida debutanten. skulle ha ridit lätt men hon ville inte med vattnet när jag var där och tränade så då byte jag klass för säkerhets skull...

Lycka till alla som ska dit. :banana:

Jag kommer med två i debutanten om inget *peppar peppar* händer fram till helgen. :)
Tidig morgon dock. Snabbt räknat måste jag vara i stallet innan 4 på morgonen... :crazy:

Ok, ja då så, skönt att de får ihop det med starter.

Vad kul! Vi har Mantorp, Botkyrka (jihu, vad bra att de har kommit igång igen!), Ryttis & Nyköping som det ser ut nu. Då ses vi. :)

Jag har planerat typ samma :D plus Boxholm tror jag :)

Jag vill ju inte läsa någonstans sedan att Kamel är dressyrhäst igen hörru!! :)

Haha, du tror att du känner mig du :angel: :D

Kamel tog faktiskt hem två rosetter av två möjliga på HOPPtävling nu i helgen (plac 110 och felfri 120 avd B :D)
så vill han inte vara ft-häst blir han åtminstone hopphäst. Dressyr är tråkigt.

Du vet väl att fio är en av de största samlarna av "Värdelöst Vetande"!!!:eek: Dvs allt som du nånsin kläcker ur dig samlar hon i sin databas (läs hjärna) för att vid lämpligt tillfälle sen smäcka till dig rätt i plytet med din egna ord....:rofl::devil:

Och regnet det bara öser ner ... hoppas det blir lite uppehåll nu då !
Ingen igångsatt häst har vi - men självklart kommer vi med fikakorgen och håller tummarna för er alla :)

Have fun !

Senast ändrad av en moderator:

Jaha då kommer en summering av min dag!

Dressyren kändes riktigt fin, lite spänd skritt men i övrigt avspänd kamel med bra bjudning och bärighet.
Och det betalade sig - 37,5 straff, eller 75%, blev resultatet :D

Sen tyckte kamel att han var färdig (tror han att han är dressyrhäst eller :eek: ) och var riktigt lat när jag skulle rida fram honom till hoppningen.
Hoppbanan var fylld till bredden med hinder, så stackars kamel bjöd på allt samtidigt, så vore det stilhoppning hade vi inte vunnit... Men trots korsgalopp mm blev det en felfri runda, rätt nöjd med min ridning ändå.

Så börjar man rida fram till terrängen, hade hunnit med att trava ordentligt, galoppera en hel del och hoppa några språng på gärdet vid parkeringen. Börjar rida bort mot den riktiga framridningen...
DÅ får man veta att starten är framflyttad 30 min :mad: inte cool. Bara att sitta av och ta det lugnt en bra stund.
Ny framridning men som tur var lyckades vi tagga till på nytt :)

Kamel var super i terrängen, så glad och känns så klar på vad han ska göra! Det enda var att vi fick syn på en dam på cykel när vi kom runt en skogsdunge längst bort på banan, och det tyckte kamel var så otroligt intressant att han höll på att glömma vad han höll på med, kille som han är :p
Äntligen lyckades jag hålla tiden också, red in precis på optimaltiden :D

Vi slutade alltså på 37,5 straff, som räckte till en andraplats :banana:

Grattis! Vad kul att det gick så bra! Jag är lite avis på dina dressyrstraff - men förhoppningsvis hamnar jag så lågt oxå snart :angel:

Grattis! Vad kul att det gick så bra! Jag är lite avis på dina dressyrstraff - men förhoppningsvis hamnar jag så lågt oxå snart :angel:

Tack :) Ja jag är så glad och nöjd eftersom min häst verkar tycka att det är roligt igen :love:

Det där med dressyr är bara att träna och träna :D Jag har tur som har en fantastiskt bra tränare, visserligen bara max 1 gång (2 pass) per månad, men det har gjort så mkt, både för dressyren och allt annat. Får med mig så mkt bra arbete från dessa träningar :)
(Sen att dressyrpass hemma mest kan gå åt till att övertyga min häst om att stolen som står i hörnet av ridbanan inte äter bruna hästar är en annan sak :angel: nåt slags resultat verkar det ju ge iaf :D)

Tack :) Ja jag är så glad och nöjd eftersom min häst verkar tycka att det är roligt igen :love:

Det där med dressyr är bara att träna och träna :D Jag har tur som har en fantastiskt bra tränare, visserligen bara max 1 gång (2 pass) per månad, men det har gjort så mkt, både för dressyren och allt annat. Får med mig så mkt bra arbete från dessa träningar :)
(Sen att dressyrpass hemma mest kan gå åt till att övertyga min häst om att stolen som står i hörnet av ridbanan inte äter bruna hästar är en annan sak :angel: nåt slags resultat verkar det ju ge iaf :D)

Ja jag har ju inte sett er i dressyren - såg lite av er terräng i basåsen bara.
Jag har också för en gångs skull äntligen hittat en toppentränare. O det har gått framåt i dressyren. Problemet är väl att jag inte gillar att sitta i ridhuset o nöta på en volt(vilket jag egentligen borde eftersom det är vad hästen behöver). Känner mig ju sååå taskig då så jag rider hellre ut i galopp på fältet! :devil:
Mitt största problem är att jag tappar lite fokus på dressyrbanan - jag blir slarvig och rider inte ordentligt. Rider bara igenom de olika bedömningspunkterna typ. "okej nu har vi gjort snett igenom. Då blir det galoppfattning där borta vid c". Istället för att tänka "halvhalt, stäm av, fattning" osv.
Men jag vidhåller att min pålle inte är någon dressyrkuse - han hatar dressyr (det är en bra grej för mig att skylla på för att slippa rida det mer än nödvändigt:angel:) Aja, det blir bättre iaf men det kommer nog aldrig vara vår bästa gren!

Har du ngn mer FT inplanerad?

Haha, jag har ju kanske fördelen då att jag tycker att det är roligt att rida dressyr och dressyrprogram :D
Har "nött" mkt mer förut än nu, nu blir det dressyr max 2 pass på en vecka faktiskt. Men nu börjar ju pålle bli såpass stark och lydig att man kan göra nästa samma jobb ute på en grusväg. Tränar mkt i tex svag svag öppna mm, väldigt basic saker.
(Avsaknad av ridhus och dåligt väder gör sitt till också iofs ;))

Ja, nu blir det FT för hela slanten :bump: (tar iofs en tävling i taget, så bara om kamel tycker att det är roligt)
Har anmält till Boxholm 9 aug lätt klass, och sen kör vi även Mantorp helgen därpå.
Hoppkval är ordnat, så kanske det blir ngn CNC* under hösten om allt känns bra. Ska se till att komma ut på lite mer terrängträningar och så :)

Vad har du för planer då?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 738
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
11 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka