Enköping quarter show

Sv: Enköping quarter show

Sen krockade vi med ett rådjur påvägen hem,transporten vart ju inte sådär jättehel,framdörren vart helt intryckt,och det måste har förskjutit sig allting,för när vi skulle lasta ur hästen så höll vi inte på att få loss bommen framför henne (åker baklänges). Fick iallafall hjälp av ett ungt par,åkte med dom till deras gård,så lagade sonen och pappan dörren tillfälligt,så att vi kunde åka de sista 14 milen hem iallafall,mamman bjöd på läsk,och massa kramar (:love:) och så fick vi sätta oss ett tag så chocken skulle släppa,och sonens tjej tog hand om hästen medans vi var inne och försökte lugna ner oss!

Underbara människor!!

:eek::eek::eek::eek:

Tc divine,3-årigt sto,deltog i 3-års klassen,samt klassen 5 år och yngre i haltern.

Kom två bland 3-åringarna,sen femma i den andra klassen,kändes kul!

Ägaren var jättenöjd,var bara andra tävlingen med henne hon varit ut på,divisen var ju lite i gasen när vi kom fram och skulle lasta ur,massa spännande saker överallt! :D

Sen krockade vi med ett rådjur påvägen hem,transporten vart ju inte sådär jättehel,framdörren vart helt intryckt,och det måste har förskjutit sig allting,för när vi skulle lasta ur hästen så höll vi inte på att få loss bommen framför henne (åker baklänges). Fick iallafall hjälp av ett ungt par,åkte med dom till deras gård,så lagade sonen och pappan dörren tillfälligt,så att vi kunde åka de sista 14 milen hem iallafall,mamman bjöd på läsk,och massa kramar (:love:) och så fick vi sätta oss ett tag så chocken skulle släppa,och sonens tjej tog hand om hästen medans vi var inne och försökte lugna ner oss!

Underbara människor!!

Men fyy!!! det är ju sånt man e livrädd ska hända. Vad bra att de gick så pass bra och att ni fick hjälp!!!

Tc divine,3-årigt sto,deltog i 3-års klassen,samt klassen 5 år och yngre i haltern.

Kom två bland 3-åringarna,sen femma i den andra klassen,kändes kul!

Ägaren var jättenöjd,var bara andra tävlingen med henne hon varit ut på,divisen var ju lite i gasen när vi kom fram och skulle lasta ur,massa spännande saker överallt! :D

Underbara människor!!

Oj oj, var det er man kunde läsa om i tidningen :eek:

super :bow: :bow::bow: till luxus.

tyvärr hade vi så bråttomt iväg så hann inte leta upp dig. sista klassen var vi aldeles för trötta så det var ingen vacker syn :angel:.

Hi hi var så lite så, bidrog med en halter grimma var det ända, släpa tyvärr runt på valpis så det var svårt att hålla kontakten med alla.

Hur gick det på Jälla? vilka klasser var du med i?

Åhh,vad var det för valp du hade? Satte en valp på gången där man gick inne i ridhuset som var bedårande söt! :love: Kan det ha varit du och din valpis?

Ja,det var underbart att dom stannade,annars vette sjutton vad vi hade kunnat göra... Kan knappast åka 14 mil med den transporten så som den såg ut då..

Tur att det gick att laga dörren så pass iallafall,men nu ska den in på reparation denna vecka så allt får fixas till riktigt!

Har startat en egen tråd om olyckan om det är nån som är intresserad,så slipper vi förstöra denna tråd! :)

Hi hi var så lite så, bidrog med en halter grimma var det ända, släpa tyvärr runt på valpis så det var svårt att hålla kontakten med alla.

Hur gick det på Jälla? vilka klasser var du med i?

Showmaship at halter AA Allbreed
3a
Hunter under saddle AA Allbreed
5a(?)
Hunt Seat equitation AA Allbreed
2a
( det var lite för svårt för oss faktiskt... vi har inte så bra "styrning" än... )
Western Pleasure AA Allbreed
3a (?)

jag är senil... :o

Åhh,vad var det för valp du hade? Satte en valp på gången där man gick inne i ridhuset som var bedårande söt! :love: Kan det ha varit du och din valpis?

Smög igenom där några gånger....

PICT0016.jpg

Showmaship at halter AA Allbreed
3a
Hunter under saddle AA Allbreed
5a(?)
Hunt Seat equitation AA Allbreed
2a
( det var lite för svårt för oss faktiskt... vi har inte så bra "styrning" än... )
Western Pleasure AA Allbreed
3a (?)

jag är senil... :o

super bra!:bump:

*KL*
Vi åker till Enköping på Lördagen och Uppsala/Jälla på Söndagen...jag tävlar inte, det blir mannens jobb...vi har fyra hästar i Enköping och tre till Jälla....stackars lilleman/köttbullen ska få hanka sig igenom reining, Pleasure och Halter:angel:...vi vill ju sponsra Paintklasserna...*asg*
Jag jobbar på Söndagen i sekretariatet..men jag lär väl se en del i alla fall hoppas jag....

*kryper ner i flyttlådan igen*

Du får gratulera mannen till segern i reiningen :bow:

*KL*
Vi åker till Enköping på Lördagen och Uppsala/Jälla på Söndagen...jag tävlar inte, det blir mannens jobb...vi har fyra hästar i Enköping och tre till Jälla....stackars lilleman/köttbullen ska få hanka sig igenom reining, Pleasure och Halter:angel:...vi vill ju sponsra Paintklasserna...*asg*
Jag jobbar på Söndagen i sekretariatet..men jag lär väl se en del i alla fall hoppas jag....

var det lovisa som hängde med er?:)

han skötte sig väldigt bra, dock var han lite "hispig", hoppade över solkatterna ( :angel: ) osv. och så blev det en bock på framridningen när jag sa åt honom att inte mopsa rumpan mot en annan häst.

och på showmanshipen var domaren så intressant att han ville inte backa utan bara kolla på henne. :angel:

lite till träning så.

tänkte vara med i nån NSBA klass senare denna månad. då ska vi ha tränat massor :D

*KL*

Va bra att du jobbar i sekretariatet, då kanske vi kan få några resultat och startlistor på SPHAs hemsida.
Det finns ju inga resultat där i år överhuvudtaget
...*asg*

Va bra att du jobbar i sekretariatet, då kanske vi kan få några resultat och startlistor på SPHAs hemsida.
Det finns ju inga resultat där i år överhuvudtaget
...*asg*

själv är man ju bortskämd av WRAS, där kommer resultaten ut innom ett dygn efter tävlingen (oftast) :angel:

själv är man ju bortskämd av WRAS, där kommer resultaten ut innom ett dygn efter tävlingen (oftast) :angel:

Likadant på Enköpings showen, SQHA shower och flera andra arrangörens tävlingar i Sverige, där kommer resultaten ut snabbt. Denna tävlingen verkar dock inte "finnas" någonstans, varken hos sponsorer,arrangörer etc....Inga startlistor eller resultat, fast det är rasföreningen själva som arrangerar tävlingen. Det verkar tyvärr som att alla SPHA arrangerade tävlingar det senaste året har blivit en flopp. Ca 10 - 15 hästar i bästa fall på varje tävling...... Undrar hur många det var på Jälla. Vill man veta så kan man ju kolla på www.apha.com när de har lagt in resultaten.....

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under veckan sadlar Elmia i Jönköping om till ”hästlov” inför veckans fest för hästälskare – Jönköping Horse Show. I år får...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Trygga ledare, vår satsning på en trygg stallmiljö smittar av sig under Washington International Horse Show genom anti-mobbning...
Svar
0
· Visningar
62
Senast: Gunnar
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30