Enköping quarter show

Sv: Enköping quarter show

Ville bara meddela att det såg bra ut hos veterinären igår,så på fredag eftermiddag rullar vi från Borlänge till Enköping! :banana::bump::banana:

*Till alla*

I övermorgon är det dags!! Hur peppade är ni? :D Har ni fixat i ordning allt? Vi åker från borlänge i morgon runt 14-15.00 tiden,och hästägaren sitter jusst nu och putsar upp stövlarna och väljer kavaj! Idag ska hästen även skos och badas,sen är vi så gott som klara för färd!

:banana::bump::banana:

Senast ändrad:

nja, någon som kollar till djuren hemma måste vi hitta...

jag hittar inte mina släta lädertyglar....

kan man ha flätade lädertyglar i Hunter?
och kan man ha sporremmar av tyg??
vissa domare är så petiga så det är hemskt(iaf i wras)... :crazy:

helt OT men när jag var med å tävlade på en WRAS tävling, så kom det en person fram till mig och sa att man INTE får ha byxorna innanför skorna. i WRAS regelbok står det ingenting, hur är det i AQHA?
visserligen är det inte lika snyggt, men hellre det än att byxorna sakta vandrar uppförs...

Det gick jättebra för oss i de två halter-klasserna som häst och hästägare deltog i! :banana::bump::banana:

Vi är nöjda med tanke på omständigheterna! :D

super :bow: :bow::bow: till luxus.

tyvärr hade vi så bråttomt iväg så hann inte leta upp dig. sista klassen var vi aldeles för trötta så det var ingen vacker syn :angel:.

Tc divine,3-årigt sto,deltog i 3-års klassen,samt klassen 5 år och yngre i haltern.

Kom två bland 3-åringarna,sen femma i den andra klassen,kändes kul!

Ägaren var jättenöjd,var bara andra tävlingen med henne hon varit ut på,divisen var ju lite i gasen när vi kom fram och skulle lasta ur,massa spännande saker överallt! :D

Sen krockade vi med ett rådjur påvägen hem,transporten vart ju inte sådär jättehel,framdörren vart helt intryckt,och det måste har förskjutit sig allting,för när vi skulle lasta ur hästen så höll vi inte på att få loss bommen framför henne (åker baklänges). Fick iallafall hjälp av ett ungt par,åkte med dom till deras gård,så lagade sonen och pappan dörren tillfälligt,så att vi kunde åka de sista 14 milen hem iallafall,mamman bjöd på läsk,och massa kramar (:love:) och så fick vi sätta oss ett tag så chocken skulle släppa,och sonens tjej tog hand om hästen medans vi var inne och försökte lugna ner oss!

Underbara människor!!

Senast ändrad:

Tc divine,3-årigt sto,deltog i 3-års klassen,samt klassen 5 år och yngre i haltern.

Kom två bland 3-åringarna,sen femma i den andra klassen,kändes kul!

Ägaren var jättenöjd,var bara andra tävlingen med henne hon varit ut på,divisen var ju lite i gasen när vi kom fram och skulle lasta ur,massa spännande saker överallt! :D

vad roligt :) :)

så härlig lugn stämning. "chosse" brukar alltid bli så himla stirrig, skvättig osv på andra tävlingar men alla var så himla lugna osv så det gick över förväntan :eek:

fast i haltern fick han takdropp (tror jag, fick takdropp på samma ställe senare) så han kastade sig bakåt. men det gick bra ändå. han ville helst bara sova.. :D

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under veckan sadlar Elmia i Jönköping om till ”hästlov” inför veckans fest för hästälskare – Jönköping Horse Show. I år får...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Trygga ledare, vår satsning på en trygg stallmiljö smittar av sig under Washington International Horse Show genom anti-mobbning...
Svar
0
· Visningar
62
Senast: Gunnar
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V