Enköping quarter show

Sv: Enköping quarter show

Se regel 403 (g) permits- där står att man kan få (skriftligen)tillstånd av AQHA att rida någon annas häst på max två shower, man måste betala tävlingen själv och inga poäng utgår, man får endast starta i open med den hästen...

Aha, va trevligt.
Men det är kanske lite sent påtänkt eftersom tävlingen är den 5e. Fast Tender kanske ligger ett steg före oss och redan har gjort det!:)

Är jätte svårt att svara på dessa frågor, är bäst om du kan läsa regelboken själv,

har inte regelboken än :/
bettet måste du mäta bla. hur tjockt det är och hur stora ringar det har,
det är godkännt för WRAS iallafall...det enda jag kan hitta i regelboken om hjälm är att det ska vara en "hard hat" som ska vara brun, svart, eller blå.
själva "lufthålet" är svart så det borde väl funka?
Dragkedja på ridstövlarna ser ut att gå bra, du kan även rida i jodhpurs.
:D
Tyglarna hittar jag inget om men jag vet att förr fick man inte ha vävribbtyglar utan det skulle vara släta lädertyglar :D

ok, jag har släta lädertyglar :banana:

måste vojlocken vara vit?
får man ha en antiglidpad under sadeln?

håller på å letar gula ribyxor men hittar inga i min storlek, kan man ta typ ljusbeige osv istället?

tell me everything, jag har ingen regelbok än :o

Japp,vi ska förhoppningsvis in med TC Divine,ett fuxsto på 3 år.

Har krånglat lite i ett ben till och från,med värme och puls,så vi har ett sista veterinärbesök inbokat nästa måndag,så ser hon fräsch ut då så åker vi,annars inte!

Ja, det får jag ju hålla med om var en bra anledning, det är just det med boxarna som jag känner är ett litet problem. Den här gången behöver jag inte stå och vänta på plats, för vi ska bara visa i halter, men det hade ändå vart skönt att ha tillgång till en box.

Vi ringde till ridanläggningen och fick ett nummer till en gubbe som bodde ca 1 km därifrån som hade boxar över,om det är fint väder så kan man ju gå från stallet till tävlingen.

det är godkännt för WRAS iallafall...bettet måste vara 8-22mm tjockt mätt 25mm in från bettringen, ringarna får inte vara större än 100mm
själva "lufthålet" är svart så det borde väl funka? tror inte det är problem

måste vojlocken vara vit? vit eller "natural color"(benvit?)
får man ha en antiglidpad under sadeln? har sett andra ha det men hittar inget i regelboken.
håller på å letar gula ribyxor men hittar inga i min storlek, kan man ta typ ljusbeige osv istället? "buff, khaki, canary, light grey or rust" står det i regelboken.
tell me everything, jag har ingen regelbok än :o

Sporrarna får inte vara längre än 2,5mm

Fler frågor :D

Japp,vi ska förhoppningsvis in med TC Divine,ett fuxsto på 3 år.

Har krånglat lite i ett ben till och från,med värme och puls,så vi har ett sista veterinärbesök inbokat nästa måndag,så ser hon fräsch ut då så åker vi,annars inte!

Härligt!

Hoppas att hon blir bra, tycker mig känna igen hästens namn :idea:

det är godkännt för WRAS iallafall...bettet måste vara 8-22mm tjockt mätt 25mm in från bettringen, ringarna får inte vara större än 100mm
själva "lufthålet" är svart så det borde väl funka? tror inte det är problem

måste vojlocken vara vit? vit eller "natural color"(benvit?)
får man ha en antiglidpad under sadeln? har sett andra ha det men hittar inget i regelboken.
finns det möjlighet att fråga domaren om det är OK innan tävlingsdagen börjar?
håller på å letar gula ribyxor men hittar inga i min storlek, kan man ta typ ljusbeige osv istället? "buff, khaki, canary,urdålig på färger :crazy: men de borde nog veta vad jag söker, ska åka å shoppa imorgon! light grey or rust" står det i regelboken.
tell me everything, jag har ingen regelbok än

Sporrarna får inte vara längre än 2,5mm

Fler frågor :D

:bow::bow:

jag har anmält mig på Amateur och Open, visst får man göra det trots att man är Novis Amateur? jag kommer troligen inte att vinna så poängmässigt är det nog ingen fara;)
och är det någon som har en Haltergrimma att låna ut? Min showmanship-grimma från hööks är inte mycket att komma med :o
anmälde mig till Amateur geldings 3&over också..
jag är typ... livrädd :eek:

:bow::bow:

jag har anmält mig på Amateur och Open, visst får man göra det trots att man är Novis Amateur? jag kommer troligen inte att vinna så poängmässigt är det nog ingen fara;)
och är det någon som har en Haltergrimma att låna ut? Min showmanship-grimma från hööks är inte mycket att komma med :o
anmälde mig till Amateur geldings 3&over också..
jag är typ... livrädd :eek:

Du kan fråga ringstewarten om det går bra, hon frågar i sin tur domaren om hon finner det nödvändigt.
Ja du får rida "högre" klasser som tex. amature eller open.
Du ska inte vara livrädd, det kommer att gå bra, har hört att ni blivit jätte duktiga ;)härligt att du ställer honom i halter, har alltid varit nyfiken på det.
Hoppas att du har koll på att du inte får tävla någon annans häst om du är amateure, om inte hästen ägs av en familjemedlem eller nära släkting. men det har du säkert läst tidigare i tråden.
Har ni fixat box i närheten?

Jag har en haltergrimma som passar min häst men hon har litet huvud, är osäker på om det passar din, men jag kan ta med den så kan du prova i fall att du inte hittar någon som du säkert vet passar.

Så här der den ut

haltergrimmakopiera.jpg

nu känner jag mig plötsligt lugnare, satt och ojjade mig massor igår. jag blir alltid så när jag fyllt i en anmälning, valde jag rätt klass? kommer jag komma ihåg mönstret? osv.
jag är tävlingsmänniska och vill verkligen inte komma sist. men det händer ibland, jag är lite dålig på mönster :angel:
jätteduktiga vet jag inte om et är rätt ord ;) senaste tiden har vi mest ridit ut och skrittat/travat (vill inte hålla på och rida på volt i igångsättningen) och det märks när man börjar rida paddock igen, han skvätter hela tiden. därför ska jag skaffa antiglidpad, han gör väldigt tvära kast, och då hamnar man lite åt fel håll=sadel glider(han är ju hal som en ål :eek:).
förut var han jätteskvättig ute, men vi har tränat på partytält, barn (haha) osv.
men det går mycket bättre med honom än med vita.

Halter ska bli roligt :) men jag vet inte om han ska friseras? han har lång man nu, och svansen är jättekort. vi misstänkte att någon annan häst bet i hans svans, men såg det inte, och nu när han går själv har den växt någon centimeter. till hasen :angel:
Skulle vara jättesnällt om jag fick prova grimman! choice har ganska litet huvud (tycker jag då..)

box tror jag är fixat (A som håller i), vi ska på painttävlingen dagen efter och tror vi sover där lördag kväll.

på huntern, ska man hela tiden rida lätt i traven och sitta i galoppen? jag känner verkligen att jag måste beställa hem en regelbok :o

Ja, du rider lätt i traven hela vägen fram till galoppfattning.
Jag går samma klasser som dig (nästan) annars hade du kunna låna min grimma.

Tror grimman passar honom, den är ju väldigt ställbar, använde alltid bara en grimma här och jag har för mig att det inte var så stor skillnad dom i mellan, men det är en 2 årings grimma och min pålla har på minsta :o (när jag är på kliniken tittad några genom gallret och frågade hur gammal hon är:eek:, 9:o svarar jag, då ser dom lite förvånade ut :cool:)

Är så roligt att ni kommer ner :bump::bump: hade tänkt ta det lungt på morgonen och masa mig dit fram på dagen men nu kan jag ju inte missa haltern :eek:

Står mycket intressant i en regelbok + lexikon:cool:

Hittade du några ridbrallor?

regelboken finns att läsa och ladda ner på AQHAs hemsida.

regelboken finns att läsa och ladda ner på AQHAs hemsida.

jasså, det visste jag inte! ffår ta och ladda hem den!
fast jag är urusel på engelska. haha.

har inte hunnit åka och kolla idag, det går typ magsjuka (?) här som gör att man blir aldeles yr, mosig och går i "sirap".. får bli imorgon :)

sidekick; ska du till uppland dagen efter?

Anmälningarna har strömmat in och det kommer att bli ungefär samma antal hästar som förra gången,
:bump:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under veckan sadlar Elmia i Jönköping om till ”hästlov” inför veckans fest för hästälskare – Jönköping Horse Show. I år får...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Trygga ledare, vår satsning på en trygg stallmiljö smittar av sig under Washington International Horse Show genom anti-mobbning...
Svar
0
· Visningar
62
Senast: Gunnar
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka