Enköping quarter show

Sv: Enköping quarter show

För att dom har hunter på morgonen och pleasure på kvällen.
Förra året när klockan var fem-sex var inte ens reiningen halvklar. Vem vill rida pleasure mitt i natten?
Dessutom finns det ingenstans att göra av hästarna, så dom får stå i en transport hela dagen i väntan på sista klasserna.
Och domaren stod bara och pratade med tävlande alla efter varje klass, visst, jättebra.. Men inte på en endagarstävling när det måste rulla på.

Ja, det får jag ju hålla med om var en bra anledning, det är just det med boxarna som jag känner är ett litet problem. Den här gången behöver jag inte stå och vänta på plats, för vi ska bara visa i halter, men det hade ändå vart skönt att ha tillgång till en box.

Var du på WRUs tävlingar i johannesberg med din valp??

Jag kanske kommer och övar mig på att fotografera med nya kameran ;)
Någon här kanske vill vara med på bild? :bump:

20644879.jpg

Var inte i Johannesberg :(

Valpis är gärna med på bild :bump: har försökt att fota henne men jag har tappat stinget lite på att fota.....:angel:

Det kan finnas boxar kvar att hyra på anläggningar runt om kring, ring och kolla.

Det finns som sagt var inga boxar på själva anläggningen att hyra ut.

Jag var där med min Quarter för flera år sedan. Det var jättetrevligt.
Jag rekommenderar er att åka. Det är jättekul att kuska land o rike runt med hästarna. Man får en annan sammanhållning, ju mer man upplever ihop med sin häst. Lycka till från Lintrollet.

Jag har en bekant som bor ca 2 tim från anläggningen, så det blir nog där vi står över natten, det är fortfarande lite långt bort tycker jag, men troligtvis så ska vi visa i samma klass så det blir bra att få vägvisning också :).

Jag hoppas att vi kommer iväg, men jag har inte bestämt mig än. Men jag hoppas det blir mer och mer kuskande i framtiden, kul att höra från någon som tycker att det är roligt att resa runt!

Aldrig i livet igen:angel:

Nej jag håller nog med dig.... det var ingen höjdare...

Men det är ju en budgetshow och all eloge till folk som försöker och anordnar tävlingar!!! :bow:

lillaida, jag vet inte om det är samma bekant men vi bodde också hos bekanta förra året, med två hästar och DET var mycket trevligt :D (WW & KP)

Jag hade tänkt att åka!
Har sett fram emot det hela våren, men eftersom gumman ev fått bronkit efter en förkylning så ser det inte bättre ut än att vi får hoppa över det.
Det får bli att åka dit och titta utan häst.

Förra årets tävling går nog tyvärr till historien som den längsta :( alla var väldigt trötta och försökte skynda på domaren men han hade ingen brådska :angel:

Det blir en lång dag om man startar första och sista klassen, så man kanske får välja vad man vill vara med på, om man inte kan stanna hela dagen.

Jag hade tänkt att åka!
Har sett fram emot det hela våren, men eftersom gumman ev fått bronkit efter en förkylning så ser det inte bättre ut än att vi får hoppa över det.
Det får bli att åka dit och titta utan häst.

Hoppas att hon blir bra snart :bump:

Lite OT, funderar på om vi inte har setts på en clinic nere i Hällekis eller är jag helt ute och cyklar...:D

Ja paintarna har valt att haka på, förmodar att arrangörerna spar in en slant på resa och så.

Var själv med på painttävlingen för sisådär 4-5 år sedan och den var jättetrevlig... :D
Saknar att åka runt och träffa alla trevliga paint och quartermänniskor måste erkännas... :love:

Var själv med på painttävlingen för sisådär 4-5 år sedan och den var jättetrevlig... :D
Saknar att åka runt och träffa alla trevliga paint och quartermänniskor måste erkännas... :love:

Ska paintarna vara i Finsta i år eller är det Uppsala som gäller?

Jag ska smyga runt och prata med alla mina gamla tävlingskamrater och supa in tävlingsatmosfären :bump: :love:

Ska paintarna vara i Finsta i år eller är det Uppsala som gäller?

Jag ska smyga runt och prata med alla mina gamla tävlingskamrater och supa in tävlingsatmosfären :bump: :love:

Vet inte faktiskt... Uppsala menar du Brantshammar då eller??

Finsta är tyvärr nedlagt :cool:

Ridhuset ska användas som lager och sista jag hörde var att det går kalvar där inne nu....
Synd på roslagens finaste hästanläggning...

Ridhuset ska användas som lager och sista jag hörde var att det går kalvar där inne nu....

Att dom bara vågar :angel: är ju så stort fint ridhus.

Är det inga hästar där alls nu?

Hm, är det där de har så mysiga stall som är uppdelade i olika sektioner??

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under veckan sadlar Elmia i Jönköping om till ”hästlov” inför veckans fest för hästälskare – Jönköping Horse Show. I år får...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Trygga ledare, vår satsning på en trygg stallmiljö smittar av sig under Washington International Horse Show genom anti-mobbning...
Svar
0
· Visningar
62
Senast: Gunnar
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka