Enköping 9-10 juli!

Sv: Enköping 9-10 juli!

Jag antar att den är efter er terräng på eftermiddagen. De har banvisning kl 11 (tror jag det var), men jag är inte säker på att jag kommer kunna gå den med mitt startnummer. Jag går GÄRNA banan med dig efter min hoppning! :)

Säg bara till så går vi din bana oxå! ! Jag har nog all tid i världen på lödag känns det som. Motion är dessutom bra. Minus 4 kilo nu ;)

*kl*

Nu har jag hoppat hästen, packat allt i stallet, handlat, packat allt hemma och förberett det sista. Ska jobba em-kväll idag och sedan bär det av vid lunchtid imorgon. Skönt att ha allt klart och kunna sova någon timme extra istället på morgonen, bara ta in hästen från betet och knoppa honom imorgon innan avfärd :)

*knapp*
Detta bådar inte gott. Gick omkull med en häst igår. PÅ DRESSYRBANAN. Farlig sport det där. Fick hela hästen över mig. Men min kropp verkar odödlig, visst haltar jag och går som en stelbent ko. Men vad gör det. Rida går ju :) Undrar dock hur jag ska orka gå banan. eller banorna om det nu visar sig att jag ska rida svarten imorgon med.
Jösses. Otur. Men men. Pålle var skitfin i dressyren igår iaf, o gud vad jag gillar det enstjärniga programmet. TOPPEN.
Men. FÅR man rida lätt i mellantraven!!?

Ja, det får man. Det gjorde jag på senaste tävlingen, det är valfritt (och min häst länger inte alls när jag sitter ner :angel: ). Jag gillar också det programmet, passar min häst perfekt.

Hoppas det går bra med dig och du kan rida, det lär vi väl se i eftermiddag.

Ja, det får man. Det gjorde jag på senaste tävlingen, det är valfritt (och min häst länger inte alls när jag sitter ner :angel: ). Jag gillar också det programmet, passar min häst perfekt.

Hoppas det går bra med dig och du kan rida, det lär vi väl se i eftermiddag.

Ja visst är det toppen, min häst länger inte för fem öre heller i nedsittining :D O lång bana på gräs passar mig utmärkt.
Broddar ni för dressyr på gräs? Har alltid broddat eftersom hoppningen efter brukar vara på gräs direkt oefter oxå. Men känns liite onödigt kanske. Vet inte. Men som sagt man kan gå omkull i dressyr oxå :angel::angel:

Klart jag kommer rida ;) Man känner igen mig med konstigt bandage på höger ben, haha! Så vi lär hitta varandra!

:eek: vilken tur att det gick bra ändå. Dressyr är skitfarligt :p

Min kuse kändes kalas igår när jag red lite dressyr, liiiite osmart av mig bara att jag inte hade läst på programmet i förväg. Hade kanske varit listigt att i alla fall rida igenom det någon gång, nu red jag lite piruetter och skolor istället :D
Det ser ju iofs inte ut som några konstigheter, men jag gillar det nya lättklassprogrammet mer.

Jag brukar brodda, särskilt om det är hårt under gräset, brukar kännas lite sådär att rida ut i hörnen och så annars. Förra året var ekpgs bana så blöt att det inte hade gjort någon nytta med brodd, men så lär det ju knappast vara i år :idea:

men gud! :eek: usch, vad läskigt! skönt ändå att du inte skadade dig allvarligt, att få en häst över sig är väl det sista man vill :crazy: hoppas det går bra för dig på tävlingen o att du inte känner dig hindrad från dina blämmor (antar att du e lite gul o blå..)!

Lycka till alla som ska vara med o tävla idag och/eller imorgon! :banana:
Jag kommer vara där som åskådare på terrängen imorgon o hejja. :D

hittar inte min lapp "hållare" var helt säker på att den låg här hemma men icke.
vad ska jag göra??
plastfickor med nålar eller någon som har något bra förslag

*Halvknapp*
PISSTÄVLING. Dagen började med att jag krockade bilen, fronten är totalkvaddad, går inte köra en meter. Ska bärjas på måndag. Morsans BMW. Lagom kul. Aldri krockat förut så jag var i chock i typ en timma och fick då panik för att få tag i en annan bil att åka till Enköping med.
Tillslut kunde syrran komma o köra med sin bil. Kom rätt sen till dressyren. På med liniment och linda på benet och bara att bita ihop mot smärtan.
Pålle var SKITFIN i dressyren, gissade på under 50 straff, fick 52,2 tror jag så helt ok men lite snålt på vissa ställen tycker jag.
Låg väl 10a efter dressyren.

Sen hoppning, allt gick snett, la han tokigt på ettan, bjöd inte ordentligt, blev stark men utan bjudning. Tvärnit på trean där det var halmbalar under som han inte är förtjust i. Min häst stannar aldrig i banhoppning.
Redan igen o stopp igen. Finns inte ord att beskriva över hur besviken jag är över denna dag.
Debut i 1*stjäning och det var meningen att allt skulle flyta fint o bra eftersom jag tränat så mkt där osv. Vi kan banan.

Men men men. Bara åka hem. Sur som fan. Ont som fan. Pengarna i sjön. O Dessutom hade jag ju släpat med stackars syrran o hennes sambo för o skjutsa mig med sin bil.

Idag är jag riktigt nere. O efter gårdagens omkullridning känns inget alls roligt. SKa jag börja med trav? Galopp? Western?
Jävla skit. Ja hade så gärna bara fått starta utom tävlan i terrängen för att få en enstjärnig i kroppen. Men icke.

Såg att det gick bra för PF o några andra. Lycka till imorgon.
Jag kommer tyvärr inte och hejar. Ska ligga hemma o deppa med benet i högläge!

Tusan vad tråkigt! Ingen hejd på tråkigheter på en o samma dag :mad:
Jag blev jätteförvånad då jag läste resultatlistan - 9 av 27 ute! o att du var en bland dom - suck. Spotta i nävarna o på den igen :),
ses vi i Bollnäs kanske?
Snart far vi iväg för att rida terrängen - banan såg fin ut igårkväll bland alla myggen! o underlaget såg oxå helt OK ut :)
Hoppas att den passar lilla jag....

Bra jobbat i dressyren ju. Himla trist med hoppningen dock. Jag förstår att du ligger hemma och deppar. 9 av 27 uteslutna låter ju konstigt ju, var det samma hinder som ställde till det för fler eller?

Du får bryta ihop och komma igen. Klart att ni ska fortsätta med fälttävlan.

ja, en riktigt dålig dag var det. Usch fy och fan.
Jag hade ju tänkt den enstjärniga i enköping som en bra "check" för att se om jag kan ta ut honom i enstjärnigt i mantorp, åkerbo, Örebro, och Hofors.

Mantorp har vi aldrig varit i så det känns sådär. Men jag rider nog enstjärnigt där ändå. Får ladda om. Skiter det sig så skiter det sig. Åkerbo har han gått lätt i och gick väldigt bra, fick ett stopp på banans minsta o lätta hinder som även var med i debutanten, helt mitt fel.
Hofors vet jag inte alls hur jag ska göra med. Vet inte hur deras enstjärniga är. Red ju lättklassen där förra året och fick typ banka över hästen runt banan. Han stod emot som tusan. Ville vara med kompisarna.
Men det är det som alla tränare säger, han är absolut redo för enstjärnig, o har varit det länge, hoppa högt och rejält kan han men när han blir sådär backig spelar det egentligen ingen roll om det är debutant eller enstjärnigt.
Blir inget Bollnäs iaf, det har jag inte råd med, måste jobba. :(

Jag får klura på. Just nu känns inget kul. Eller jo. Dressyren var skoj.
Kanske ska börja rida lite dressyr nu, speciellt eftersom mitt ben är trasigt. Fast först får han bete 2 veckor, blir nog bra både för honom o mig.

Hoppas det går bra för H idag och att hon kniper en placering!!!

Bra jobbat i dressyren ju. Himla trist med hoppningen dock. Jag förstår att du ligger hemma och deppar. 9 av 27 uteslutna låter ju konstigt ju, var det samma hinder som ställde till det för fler eller?

Du får bryta ihop och komma igen. Klart att ni ska fortsätta med fälttävlan.

Var väl en rätt tittig bana och med ett ganska smalt hinder med murdelar under som näst sista, o sista hindret var ett smalhinder med ngn regnbågsgrej under. Så den blev utslagsivande - vilket jag tycker är TOPPEN, då det inte blir dressyrtävling - trots att jag då själv hamnade bland dom som blev utslagna, HAHA!

jajamensan -äntligen.....
En kalasdressyr :love: en superrunda i hoppningen med tanke på hur det gick för många andra :laugh: och så terrängen som gick bara så BRA, så BRA :love:
Tyvärr så ramlade de två närmast före startade ryttarna av - inte kul :cry: J fick åka till plingtaxi till sjukan där de konstaterade nyckelbensbrott - skrutt.
Det blev ett långt uppehåll före Hs start, men sen flög de bara fram! Lägger nog ut lite filmer på klubblänken
Slutade i alla fall på samma straff som ettan men hade sämre tid gentemot idealtiden o slutade därför TVÅA :bump::banana::bump::banana:

*kl*

Kommer försöka glömma den här tävlingen så fort som möjligt.

Fin dressyr, 56 straff vilket är bra för honom.

Han har aldrig stannat på ett hinder, hoppar alltid. Underlaget var STENHÅRT och han gick inte fram. På framhoppningen var han klämmig, överhoppade sig på alla hinder. Stannade på oxern, tvekade, klämde. Gick in på banan, ingen bjudning. Inte min häst helt enkelt, han var helt förstörd. Stannade en gång på första, hoppade sedan fram till hinder nr 4. Sedan stannade han på inhoppet i kombinationen och så var det slut för idag. Han gick inte, jag red som jag skulle men han stängde av helt.

När jag kom av banan såg jag att han hade sparkat upp ganska stora sår med broddarna i magen :( långt bak, nästan vid skapet. Det bidrog säkert till att han inte ville mera, han har ALDRIG varit sån här att rida förut :cry:

Nu känns det mest som om jag har förstört min fina häst som jag jobbat så hårt med. Har varit så noga med honom för att det här inte skulle hända, är livrädd för att jag är tillbaka som det var med min gamla häst. Tagit ministeg med honom just för att han alltid ska få fina rundor och bra självförtroende. Gud, orkar inte tänka på det :cry:

Blir att ta några steg tillbaka och rida låga klasser igen så att han får tillbaka självförtroendet :(

Tråkigt för er :( underlaget var verkligen inte roligt, var många som reagerade som din i hoppningen :(

Liknande trådar

Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 505
Senast: Lager
·
N
Fälttävlan HJÄLP! Har en helt underbar häst som ÄLSKAR fälttävlan, men jag har ett stort problem... Jag kan inte hålla honom i terrängen! Han...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 820
Fälttävlan Det som har hänt är verkligen hel overkligt och kommer att ta väldigt lång tid att ta in det som hänt. Passion var en mycket speciell...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 313
Senast: Maltise
·
Fälttävlan Ska någon annan bukefalist dit? Jag börjar bli riktigt nervös! Ska ju debutera där! Verkar va rätt mycket starter, mycekt...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: dyrre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka