P
pralin
Jag har just nu en löptik hos mig som ska vara här i lite drygt en vecka. Problemt ligger i att ägaren i princip inte har koppeltränat henne då ägaren bor med stor tomt och skogen intill så hundarna har hon i princip alltid lösa. Nu när tiken löper kan jag dock inte ha henne lös och jag har heller ingen plats i närheten som är inhägnad där jag skulle kunna släppa henne så jag är förvisad till koppelpromenader. Dock så drar hon så förfärligt, stressar och väser eftersom halsbandet ständigt trycker. Det är väldigt jobbigt att gå med henne då hon i princip kastar sig framåt och och drar väldigt mycket. Sambon kan hålla henne, men jag har inte så stark vilket gör att jag tycker att det är lite obehalgigt att t.ex. gå över gatan med henne. Även om jag går med henne i kort koppel så hänger hon sig princip i det, väser och har ingen koll på bilar alls.
Finns det något enkelt sätt att få henne att dra mindre? Eftersom jag inte ska ha henne så länge vill jag ha en så snabb lösning som möjligt, för henne och mitt bästa.
Finns det något enkelt sätt att få henne att dra mindre? Eftersom jag inte ska ha henne så länge vill jag ha en så snabb lösning som möjligt, för henne och mitt bästa.