Enkel fråga.

landsbygdsbo

Trådstartare
Hur bestämmer man uttrycket lärartäthet?

Är det antalet lärare totalt som sossarna hävdar?
Eller
Är det hur många lärare det finns per 1000 elever som folkpartiet hävdar?

Personligheten lutar jag nog åt det senare;)

Sv: Enkel fråga.

Antalet lärare per 1000 elever om man pratar om landet i stort.
I kommunen är det antalet lärare per antalet elever i skolan

Antalet lärare per 1000 elever om man pratar om landet i stort.
I kommunen är det antalet lärare per antalet elever i skolan

Det är min inställning med, så vad babblar då Baylan(SaP) om det totala antalet lärare för då? Den siffran är ju av inget värde utan att ha antalet elever att jämföra med.:crazy:

För att dölja det faktum att det är för få lärare mot vår glanstid med Pisa.
Det är ju inte lärarna som blivit sämre utan det är för mycket annat som tar tid från lärare idag.
De tog bort individuella omdömen, men det gör varken från eller till tidsmässigt :)

För att dölja det faktum att det är för få lärare mot vår glanstid med Pisa.
Det är ju inte lärarna som blivit sämre utan det är för mycket annat som tar tid från lärare idag.
De tog bort individuella omdömen, men det gör varken från eller till tidsmässigt :)

men betygen är väl på väg tillbaka så då kommer väl resultaten med då:D

Tidigare betygssättning är bra, men det är inte betygen som lär eleverna läsa, det är lärarna. Har lärarna för många elever i klassrummet samt för mycket pappersarbete/möten osv så hinner inte lärarna med.

Om jag har ett heltidsbarn och sex 15-timmars barn vid mitt bord har jag bara 3 barn vid bordet. Så räknar man.

Jag tycker mycket av detta liknar det som sjukvården råkade ut för i slutet av 80-talet, början på nittiotalet....
Då skulle alla läkarsekreterare bort för att "spara" pengar = läkaren själv sitta och renskriva journaler - öh hur mycket tjänar en läkare jmf med en läkarsekretarare i tim?
Har själv en far som jobbade som läkare( jobbar fortf trots 70 snart) på denna tiden och ur allt detta kom också dessa staffetläkare som kostar multum för VC...:meh:
Man kan säga att ekonomerna " stulit" tid för patienterna med läkarna för att de ska göra administrativa åtgärder istället...
I förlängningen innebar det att många helst ville bara tjäna pengar ist för jobba dubbel tjänst vilket blev en följd av detta.
Ser ju bra ut på pappret att rationalisera bort tjänster, men hallå- patienterna är ju inte färre!?

Jag tycker mycket av detta liknar det som sjukvården råkade ut för i slutet av 80-talet, början på nittiotalet....
Då skulle alla läkarsekreterare bort för att "spara" pengar = läkaren själv sitta och renskriva journaler - öh hur mycket tjänar en läkare jmf med en läkarsekretarare i tim?
Har själv en far som jobbade som läkare( jobbar fortf trots 70 snart) på denna tiden och ur allt detta kom också dessa staffetläkare som kostar multum för VC...:meh:
Man kan säga att ekonomerna " stulit" tid för patienterna med läkarna för att de ska göra administrativa åtgärder istället...
I förlängningen innebar det att många helst ville bara tjäna pengar ist för jobba dubbel tjänst vilket blev en följd av detta.
Ser ju bra ut på pappret att rationalisera bort tjänster, men hallå- patienterna är ju inte färre!?
Vad det gäller den svenska sjukvården, den är bland de bästa man kan få här på jorden...om man kommer till vill säga. Vi har färre sjukhusplatser per 10 000 innevånare än de flesta jämförbara länder. Jag liftade ut i Europa med "kunskapen" att vi var bäst i världen i detta gebit...men ack så man bedragit mig. Tyskland, Frankrike låg och ligger långt före oss där...

Om jag har ett heltidsbarn och sex 15-timmars barn vid mitt bord har jag bara 3 barn vid bordet. Så räknar man.

På dagis?
Ja där får väl barn o föräldrar den service man betalt för,och utöver det man betalt för..så ska man väl inte klaga på givna gåvor;)

Liknande trådar

Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
991
Senast: Blyger
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
970
Senast: ako
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
29 267
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka