Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är det frågan om enkatSka det vara tre trådar som handlar om samma sak?
Du verkar nästan besatt av att prata om innegäng och att det är synd om dig.Nu är det frågan om enkat
Jag förstår inte syftet med att anmärka på stavfel. Vad vill man säga med det*gör mitt bästa för att inte vara en mobbare som anmärker på stavfel*
I labbs tråd om nät mobbning pratas det mycket om den lilla sk klicken. Är den så liten egentligen?
Varför inte istället ställa sig frågan hur vi kan motverka att dessa personer ska behöva känna sig mobbade eller att folk ska tycka sig se andra bli mobbade?
Men då måste vi ju få exempel på hur personen definerar mobbing?Det spelar ju ingen större roll vad ni har för åsikter om tråden eller enkäten. Vad jag kan läsa så ser jag folk som känt sig mobbade och andra som tycker sig ha sett andra ha blivit mobbade, med andra ord verkar det existera på forumet oavsett era åsikter eller ej. Varför inte istället ställa sig frågan hur vi kan motverka att dessa personer ska behöva känna sig mobbade eller att folk ska tycka sig se andra bli mobbade?
Nu tycker jag du drar väldigt långtgående slutsatser. Hur vet du vilka situationer svaren om att man själv blivit mobbad eller sett andra blivit mobbade gäller? Jag har svarat ja på den sista frågan och de tillfällen jag tänker på har i mycket liten eller ingen grad att göra med vare sig invandringsfrågor eller frågor om mänskliga rättigheter i stort.Om man anser sig mobbad för att många användare är övertygade antirasister och värnar sina medmänniskors rättigheter och vägrar ställa upp på avhumaniseringar av dem, så kanske man bör fundera över sina definitioner.
Ibland förekommer onödigt hårda och onödigt vinklade synpunkter från användare som gillas av flera andra. Oftast tycker jag det reder ut sig väl och är inte nära mobbing. Nu följer jag nästan bara Senior, flåt Vuxna, så det är bara där min kommentar gäller.
Att jag har känt mig mobbad har inget för få "gilla" att göra. Inte heller att jag blivit "normalt" emotsagd. Det är inte mobbing, tycker jag.För att kunna besvara den frågan så måste det finnas belägg för att reell mobbing förekommer, det räcker som redan konstaterats inte med att någon känner sig mobbad baserat på att den blir motsagd/får för få "gilla"..
Jag tycker mobbning förstås är fruktansvärt. Speciellt eftersom jag varit utsatt.Jag själv tycker det är en trist attityd mot mobbning här, lite stoppa huvudet i marken varning. Ser jag inget så existerar det inte. Jag kan givetvis inte säga hur när och var men enligt svaren så förekommer det och ni kan knappast förneka andra människor deras känslor och upplevelser så vore det helt enkelt inte så enkelt som att alla på forumet samverkar mot mobbning och skulle man se något så agerar man istället för att göra ingenting?
Det var allt jag ville ha fram.
Jag tror att medvetenhet är en bra början.J
Så frågan är hur kommer vi åt mobbingen då? Jag tror alla tycker det är hemskt om folk känner sig mobbade...Men vad är realistiskt att göra?
Visst det handlar om att alla får tänka sig för...Men mer konkret .