Enkät för att ta reda på efterfrågan?

Z

Zandora

Tror ni att de är värt att göra en enkät för att ta reda på hur stor efterfrågan är på equiterapeuter/hästmassörer m.m. här uppe i norra sverige? Ja skulle gärna vilja veta mer om vad folk tycker och tänker just inom de området, om de kan vara värt att starta något sådant.
Men vet inte riktigt heller vad ja ska ställa för frågor isf för att inte väcka fler konkurrenter så att säga! Finns ju en hel del inom de ämnet så..
Ge mig gärna råd och tips! :)

Sv: Enkät för att ta reda på efterfrågan?

Ska man starta ett företag så måste man definitivt göra en marknadsundersökning för att avgöra om efterfrågan är tillräcklig. Så visst kan en enkät vara en väg att kolla. Sedan så är det inte alltid enkätens svar stämmer överrens med verkligheten - jag kan t.ex säga att det låter mycket intressant men när det kommer till kritan så beställer jag aldrig någon tid ;)

men vad ska man isf ha för frågor?

Visst är det bra att kolla intresset, men som Modett sa, de kan mycket väl tycka att det är intressant på papper, men när det väl kommer till kritan så blir det inget av...

Men hur ska man annars kunna få reda på de?
Frågar man inget så får man ju ingenting veta!

Att höra med andra i samma bransch kan vara en god idé.
(Kanske inte i samma distrikt, men med liknande upptagningsområde och kundkrets).

Ok, de är ju ett alternativ.. :)

Nån fler som har råd/tips?

Om du väljer att göra en enkät så läs på lite om hur de bör utformas för att få vettiga svar.

intressant!!! :) jag sitter just och överväger att utbilda mig inom de :) vad har du för utbildning hur skulle ditt företag se ut???? Tycker det låter klokt att kolla intresse!!! :laugh:

Ett stort lycka till :)

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 934
Senast: TinyWiny
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag tänkte jag att jag skulle skriva lite mer om mina ponnysar! Men först så tänkte jag säga lite om hur det går för mig just nu med...
Svar
2
· Visningar
1 077
Senast: LiviaFilippa
·
Fritid Det ser ut som att vår husvagn har förolyckats i ett takras :( Vilket gör att vi oundvikligen behöver köpa en ny vagn om vi ska tro att...
Svar
3
· Visningar
1 083
Senast: Fetaost
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 963
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar