Sv: Engelska fullblodsttråden 9
*kl
Här är det dystert. Jag har ju haft problem m att det har varit svårt att skilja Bocka ifrån Grisan. Hon har ju gått mkt själv innan, o nu har hon Grisan som enda boxgranne o hagkompis, så har dom blivit ganska sammansvetsade (eller ja, Grisan är inte direkt överförtjust över Bockas existens, men Bocka är dökär i Grisan.)
Hur som, så har vi ju övat en hel del på seperationer, o i boxen o hagen går det numera bra. Går jag iväg till paddocken själv m Bocka går det ok (sålänge jag inte får för mig att släppa henne så hon får springa av sig för då klipper hon staketet o springer till Grisan). Hon har dock noll framåtbjudning i paddocken (vilket hon har oavsett om Grisan är med). Med tanke på hur mkt hon är riden inspänd tidigare, och avsaknaden av muskler och kondis har min tanke hela tiden varit att hon ska få komma ut och bygga muskler och kondis, för det tycker hon är roligt.
Det jobbiga i kråksången är att jag slutar 16.00 på vardagar, och det är kolmörkt 20 minuter senare när jag är i stallet. Hon är lite bråkig o få iväg själv, men det går att pressa henne. Dock måste vi rida kanske 400m på mörk 70 väg igenom en stor kurva. Helt trafiksäker är hon inte heller. Inte när det är mörkt iaf. Så jag har faktiskt inte vågat att ens försöka ta den kampen m henne. Hon kanske är jättesnäll o allt går bra, men jag har ingen som helst lust o riskera att det inte gör det, och vi måste vända hem för att hon är ute o snurrar mitt i vägen. Så därför har det blivit lite jogg i paddocken emellanåt, men mest ingenting.
Idag skulle dock Grisans medryttare ut, så vi kunde ta en långtur mitt på dagen ut i det fina vädret. Efter lite broddpanik (då jag kom ihåg att min broddlåda var försvunnen redan förra vintern) hittade jag tillräckligt m brodd för o brodda båda. Broddade Grisan o när jag skulle brodda Bocka insåg jag att hon hade tappat en framsko. Jippie.
Tänkte att jag skulle passa in thermotäcket jag köpte till henne i Globen igår. Inser när jag satt på täcket att försäljaren lurat på mig linertäcken istället för stalltäcken. Suck.
Så jag vette fan. Hästen får väl stå tills vi flyttar. Ingenting går riktigt som det ska just nu.