Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Ingen bild :devil:

Längtar som en tok tills på Tisdag, ska bli såå kul !
Fast jag börjar bli grymt nervös oxå, har ju inte suttit på en häst på några månader. Det kanske går helt åt helvete, jag kanske inte kan rida längre o så är där massa folk som tittar på mig..:confused::cry::o

inte massa folk som tittar, lovar ;) Säg att du vill rida i hindergården så kan ingen dra åt helvete med dig ;)

TT var fin iaf :love: Får som sagt vara lite bestämd i början för han trodde inte alls att jag hade rätt i det jag sa ;) Men sen var han faktiskt så fin!! Han kan bli en kul ridhäst tror jag!!

Vilken snygging! Gratulerar!

Här går det framåt och jag tar i trä över att PK varit frisk och ohalt en vecka nu.
Har linat honom lite så han fått göra av med den mesta överskottsenergin. Vi tar det lugnt och sakta!

Helgens aktiviteter!

Joli och Dillis
561579_4614174547671_136379006_n.jpg

Dillis i stallgången
73232_4619856609719_718141968_n.jpg

Vy från Storms rygg (Thunder Storm)
Ej-namngiven-22.jpg

Dillis! :love: hur skötte sig prinsessan då? Blev joli kär i henne?
Dillis gamle vän greenday såg till att vinna idag, mkt uppskattat

Hon sköter sig bättre och bättre :)
Det är mycket att titta på, och hon vet nog inte vad som förväntas av henne riktigt.. Men idag var hon väldigt fin och avslappnad :love:

*kl* Trodde faktiskt inte en häst kunde hata lera så mycket som PK gör.

Idag när dom i stallet skulle försöka få ut honom i hagen fick en draaaa in honom och den andra putta på. Han vägrar. Jävla lerhage tycker han. O varför måste jag gå i en miiinihage till sjukhage(säkert, 40x40m) hela dagarna?
Han vill verkligen ut i stora hagen med polarna.

Nu har han stått i den s.k sjukhagen i två veckor. En vecka till får han stå ut. Men häststackarn mådde bättre när han hade boxvila.

Idag sprang jag med honom för att kolla om han gick rent, pålle blev överlycklig och galopperade brevid mig. Man kan ju inte röra sig i den dära lersörjan! Äntligen fast mark under hovarna !

Kl: Men vad roligt att jag snubblade över den här tråden.. Skriver lite för att lätt kunna hitta tillbaka!

Köpte mitt första engelska fullblod igår. En 1½ åring som har stammen Mr Wells- Leader of the Pack. Ca 160 cm hög i dagsläget. (Betydligt högre bak.)

Har förhoppningar om att han kommer att bli en fin allroundkompis så småningom.

Kul att du hittade hit.

Din har ju faktiskt en helbror (Attila) som iågr var 5a i Ulriksdals minneslöpning, det är inte illa :D

Ja, uppfödaren pratade om honom. :) Hon tyckte att vi skulle åka och kika om vi fick möjlighet. :)

Han är jättetrevlig min nya. Lite för försiktig än, jag gillar hästar som vågar vara nära utan att vara FÖR nära. Den här ber än så länge lite om ursäkt över sin existens. Men det blir nog bra bara han börjar att känna sig hemma. Jag är iaf supernöjd med mitt köp. :)

*kl*

oj jag har nog glömt i berätta!! :)

Oki vrickade ju kotan på sommarbetet (1/8 typ)... ohalt men en ful galla. Efter 2v (kvar på betet) så var det ingen förändring (vet assistent å vet finns på gården). Så sen stallades hon in i nya stallet, ytterligare 2v med lite skritt - ingen förändring. Ohalt på böjt spår...

Åkte till vet, ohalt på gången å longering. Böjde - 2 grader... :( Hon fick kortison i kotan (å även den andra för den hade pyyyyttteeereaktion som han inte hade brytt sig om om det bara varit den, men nu tog vi allt på en gång så den inte skulle komma senare eller pga avlastning osv).
Skritt förhand 20min/dag (kul med fullblod ÖVERALLT)... Efter 2 veckor var hon ändå halt på böjprov... inte bra... fortsatte i samma anda ytterligare 2 v men hon fick stå i ruta å jag ledde henne inte för det var med livet som insatts!
Tillbaka till kliniken, hela hästen UA!! :banana:
Hon sattes igång igen å benet har vissa dagar varit superfint å vissa dagar - ångest... efter 8v så kände jag att jag ville kolla upp kotan igen (hon är nästan helt igång med skritt trav galopp å även ridit lite på banan men försiktig med volter) å se om det var något, så vi var in i fredags.
UA på böjprov!!! Så himla skönt!
Fick klartecken att börja hoppa till å med!!!

Så där är vi idag, en säsong förstörd men det har nog inte varit helt förgäves för hon är smidigare än förr å har fått en trav som heter duga (min tränare var helt imponerad när hon satt upp)!!!

Hon har även fått finishline HA under 2 månader å jag är imponerad, det MÅSTE ha hjälpt!!! :banana:

Men usch å fy vad dåligt man mår när man måste vara orolig över sin älskade häst halva hösten :( 8 år ihop, har målat upp en hel del olika scenarier... hjälpte inte att 4 hästar dog på en vecka varav en riktigt nära mitt hjärta, å sen åka in till kliniken.

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka