Sv: Engelska fullblodsttråden 9
*kl*
oj jag har nog glömt i berätta!!
Oki vrickade ju kotan på sommarbetet (1/8 typ)... ohalt men en ful galla. Efter 2v (kvar på betet) så var det ingen förändring (vet assistent å vet finns på gården). Så sen stallades hon in i nya stallet, ytterligare 2v med lite skritt - ingen förändring. Ohalt på böjt spår...
Åkte till vet, ohalt på gången å longering. Böjde - 2 grader...
Hon fick kortison i kotan (å även den andra för den hade pyyyyttteeereaktion som han inte hade brytt sig om om det bara varit den, men nu tog vi allt på en gång så den inte skulle komma senare eller pga avlastning osv).
Skritt förhand 20min/dag (kul med fullblod ÖVERALLT)... Efter 2 veckor var hon ändå halt på böjprov... inte bra... fortsatte i samma anda ytterligare 2 v men hon fick stå i ruta å jag ledde henne inte för det var med livet som insatts!
Tillbaka till kliniken, hela hästen UA!!
Hon sattes igång igen å benet har vissa dagar varit superfint å vissa dagar - ångest... efter 8v så kände jag att jag ville kolla upp kotan igen (hon är nästan helt igång med skritt trav galopp å även ridit lite på banan men försiktig med volter) å se om det var något, så vi var in i fredags.
UA på böjprov!!! Så himla skönt!
Fick klartecken att börja hoppa till å med!!!
Så där är vi idag, en säsong förstörd men det har nog inte varit helt förgäves för hon är smidigare än förr å har fått en trav som heter duga (min tränare var helt imponerad när hon satt upp)!!!
Hon har även fått finishline HA under 2 månader å jag är imponerad, det MÅSTE ha hjälpt!!!
Men usch å fy vad dåligt man mår när man måste vara orolig över sin älskade häst halva hösten
8 år ihop, har målat upp en hel del olika scenarier... hjälpte inte att 4 hästar dog på en vecka varav en riktigt nära mitt hjärta, å sen åka in till kliniken.