Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Det är inte ovanligt att de inte kan ha såna om de har tunna sulor . Det blir för mkt tryck . Särskilt silikon .

Fast det finns ju en uppsjö olika material i sulor.

Själv har jag haft alu/plastsulor som funkade utmärkt på den typen av häst som inte kan ha tryck i sulan.

Ja ? Det har jag väl inte sagt ngt om nu gällde det just min häst och ffa silikon . Men visst - ser att jag skrivit lite generellt som kanske misstolkats .

Samma häst skulle heller aldrig kunna skos med ringsko . Bara som exempel på individ .

Senast ändrad:

Hej alla !
Inte varit här på ett tag nu... Kundw ju tyvärr inte behålla min älskade pärla <3 pga en kot/senskada hon fick, efter en spark,i somras:cry::cry:

Nu letar jag en ny bästa kompis, verkar dock svårt. Kollat på div olika hästar/raser, men ingen känns rätt... Är jag så "låst" vid fullblod att jag helt enkelt ska strunta i att ens läsa annonser som inte gäller fullblod :confused:

Hur har det varit för er ?
Vet ni nån som har en trevlig blodis åt mig ? :-)

Ja min är en sån. Tidigare fullblod kunde ha det men hovis säger att den nuv funkar det inte alls på, skulle ge tryck, han har avrått även från flytsulor efter att ha provat på ett känsligt fullblod i sitt eget stall, hästen blev tvärhalt på alla hovarna och man fick ta bort dem.

Jag har helt motsatt erfarenhet av flytsulor, det var det enda som rädda en av mina.

Hej alla !
Inte varit här på ett tag nu... Kundw ju tyvärr inte behålla min älskade pärla <3 pga en kot/senskada hon fick, efter en spark,i somras:cry::cry:

Nu letar jag en ny bästa kompis, verkar dock svårt. Kollat på div olika hästar/raser, men ingen känns rätt... Är jag så "låst" vid fullblod att jag helt enkelt ska strunta i att ens läsa annonser som inte gäller fullblod :confused:

Hur har det varit för er ?
Vet ni nån som har en trevlig blodis åt mig ? :-)

Jag har :angel:

;)

Hej, vad tråkigt att det inte ordnade sig för dig och din pärla. Vi har en superfin häst till salu, pm a mig för mer information

hehe han ville inte gå själv med mig heller... å han ville inte ens gå själv när C kom ut för att leda mig bort till de andra #attskämmaspåtäbygalopp :p

gissa vem som rider Dillis i skåne ;) världen är liten!

Nej, att flyga solo är inte hans grej ännu. Jag skämdes som en usel ponnyryttare när det red upp folk brevid och undrade om de skulle skritta först en bit... svårt att förklara då att det ju vore snällt, men så fort de går så blir det likadant :S
ingen pisk hade jag heller, så det blev bara benmuskler och mitt inbyggda "ponnyryttarjävlaranamma" Tur att ha är så fin när han är fin :P

VEM?! Ååååhh, jag blir avis på en gång

Ååååh, är det?

Vad roligt att det är "någon här" som har henne.
Jobbade eftermiddag dagen innan hon skulle åka och satt och grät i boxen för att jag skulle sakna henne så mkt, goare tjej får man leta efter :love:

Nu blev jag verkligen jätteglad :bump: du lovar väl att uppdatera här om henne? eller på avel kanske?

Dagen efter att vi hämtade henne i Göteborg (Jag på bilden)
680493_4486960247393_1995760305_o.jpg

Bild från idag! Äter lunch i hagen :)
679908_4556069895091_430809235_o.jpg

Ja hon är verkligen helt fantastisk :)
Självklart ska jag hålla er uppdaterade om henne! Joli kommer rida henne så mycket hon vill och kan, och till våren kommer hon betäckas med någon snygg hingst :love:

Jag hörde av chefen att du skulle till oss och titta på framförallt Tage va?
Vet inte om du sett dem, men jag har lagt upp ett gäng bilder i den här tråden när jag rider honom (dressyrtrim)och han är verkligen supertrevlig.

http://i165.photobucket.com/albums/u65/KlaraKex/tagepigg.jpg?t=1352746318

där är en när han är taggad till tusen för att jag höll mig i bakvattnet på en tvååring som är lite lätt i bak, Tage (som förr i tiden var en topphäst i sverige) kände sig inte alls bekväm med att bara chilla och vara ett stöd om lillgrabben skulle börja dumma sig... Han ville ju vara FÖRST! :)

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka