Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Ja, han är en stilig gammal gubbe :D

Och vilka härliga bilder! Ser superhöstmysigt ut.

Två till på Tage från samma pass som förra...
Eftersom jag tycker att han utan problem klarar lång, låg "unghästform" vill jag lyfta upp honom lite. Ibland kryper han då inte lite långt. Det är såklart svårt att märka när man inte har spegel och/eller tränare på marken. Men men allt ljus på honom, det är jag som borde vara bättre i de lägena, han är fin.

http://i165.photobucket.com/albums/u65/KlaraKex/IMG_7506.jpg?t=1350650437

Mycket av det jag filar på är också takt och tempo i traven och då är det (tro det eller ej) inte så att jag pillar för mkt med formen på honom, men det gör han uppenbarligen själv. Jaja, man lär sig ju mkt av att se på bilder när man själv rider... :angel:

http://i165.photobucket.com/albums/u65/KlaraKex/IMG_7542.jpg?t=1350650437

Ser nu att jag visst gör reklam för "fel" stall här...jaja gör kanske inte så mkt?

Men då åker jag ju förbi din pålle stup i kvarten (senast idag).. Nu ska jag bara försöka känna igen den :-)

/Lavinia
Service: Ska försöka fota lite på honom snart, men han är fortfarande lite för tunn för att visas upp! :D

Messy: Inget av de du nämnde. Stallet precis vid kyrkan.
Travvägarna är jättefina men jag får ju inte rida på banorna tyvärr.

PopcornP: Ska du ha kvar den själv eller ska du sälja den vidare?

Men då åker jag ju förbi din pålle stup i kvarten (senast idag).. Nu ska jag bara försöka känna igen den :-)

/Lavinia

Oj, håller du till här i trakterna? Lila täcke.Eller ja, mörkblått med lila kantlinjer. Brun med strimbläs. :) Hänger ofta med en fux!

*kl*

Fanns ingen "tuva",... inte stallgänget utan en häst... brun ponny med bläs... *måste bläddra i tidningarna*

nevele pride också!!

Åker varje torsdag mellan Vallentuna och Gillinge, via Angarn. Ibland på helgerna också, fast då stannar jag inte vid kyrkan.

Mörkblått täcke, lila kanter.. Borde ju inte vara så svårt.. :)

/Lavinia

Oj, håller du till här i trakterna? Lila täcke.Eller ja, mörkblått med lila kantlinjer. Brun med strimbläs. :) Hänger ofta med en fux!

Impulsköp är det bättre. Jag både impulshandlade ny häst och en hund nu i sommar. :o

Ah din pålle är ostartad? Pga bockerierna eller? Du står ju som ägare på din, jag står inte som ägare på PK. Men man kanske ska skicka in några speciella galopp-papper någonstans? Inte för att det spelar någon större roll antar jag!

Ägaranmälan SKA göras till galoppförbundet!

Om inte annat så för din egen skull ;) T ex om passet skulle förkomma och du behöver ett duplikat, så slipper du väldigt mycket trassel.

Ah, då borde jag väl ta tag i det.

Idag blir det akut klinikbesök. Pålle blockhalt sedan söndags morse. Red på lördagseftermiddagen och sedan gick han in i boxen och morgonen efter kunde han inte gå. Stödjer lite på tån men vill inte sätta ner trakterna.. Hovslagare har letat hovböld men hittar ingen.
Känns halvkul att dom direkt vet vilken häst det är när jag ringer kliniken. :cry:

Igårkväll hade han så ont att han inte kunde vända på stallgången för att gå in i boxen. Men han var så klok och backade själv in i boxen. Stackars.

Ajaj låter inge vidare :crazy: Oftast brukar ju hobölderna sätta sig i tån och så.... håller tummarna för att det är en elak hövböld och inget annat!

Varit på kliniken idag och röntgat. Det finns två linjer på bilderna som skulle kunna vara spricka/Fraktur men det är väldigt otydligt. Hovbenet har ju som streck i benet så det är svårt att se vad som är vad.

Han är iaf gipsad och vi behandlar det som fraktur. Vågar inte tro att en böld ska visa sig tyvärr, isåfall kommer den ut vid kronranden. Pålle har jätteont :(

Jo, det får man faktiskt lov att säga. Hästen har egentligen inte gjort annat än att gå i hagen/vara konvalecent sedan jag köpte honom.

Stackars dig och Pelle.. :(
Hoppas det blir bra fort.. Håller med ovanstående i att ni har haft grymt otur.

Har förresten om hittat min häst nu :)

Jag blev med halvblod en 3,5 åring e sandakan :)
Endast skrittad på så får se hur det utvecklas, so for so good :)

Spännde! Har precis fått veta att PK's bror -11 är såld till träning i Angarn. Galoppvärlden är inte så stor den heller. ;)

Usch. Det gör ont att se honom stå där i boxen. Jag är uppriktigt chockad över hur bra han finner sig i det, helt ensam i stallet om dagarna. Gnäggar när jag kommer och vill bara gosa. Han verkar inte ha lika ont nu iaf med gipset på. - Fast jag vet inte om jag ska se det som bra eller dåligt, för då tyder det ju på att det faktiskt är en fraktur om gipset gör det bättre. :(

Annars finns det kul samlarobjekt att buda på tradera! :angel:

Åh, håller tummarna för er, gud så jobbigt du har det :(

vet inte om jag lagt ut den här innan, men jag tycker han är fin här. (Inte jag, men det är ju mindre viktigt) gillar trampet och att han lyssnar på piloten :)

http://i165.photobucket.com/albums/u65/KlaraKex/tage.jpg?t=1350650924

Rackargubben har ju inte sina främsta meriter som krumelurhäst, utan snarare sånt här:
http://galoppsport.se/shestinfo?kommando=hestResultat&hestId=308340

(Vet inte om det funkar att länka till resultatsidorna) :crazy:

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka