Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Bra nyheter!!

Min häst har fått trava idag och blev sååå lycklig över en galoppskänkel å att få ta några steg!

För er som inte vet är hon under igångsättning efter ett snedsteg på sommarbetet...

Tack!!!:-) ja det är så kul att vi ska ha föl ihop!! Du måste kolla upp hur man vakar över nätet och meddela otekniska mig:-P sjukt Nice om man kan hjälpas åt ju!:-)

Oh ja, väldigt många finingar.

Stallet jag jobbar i köpte nr 35 :)

Dock tycker jag att det var några som gick för märkligt lite pengar. Ville man (och hade råd/tid osv) så kunde man hitta en korrekt bebis med ok stam för 10.000 :eek:

Oj, köparens marknad även inom galoppsporten.
Såg på lunchgaloppen idag på tv4 och de pratade just om att krisen märks i sporten.

Visst är det så.

I år höjdes dock snittpriset mot förra året, vilket ju iaf är ett fall framåt.
Hoppas dock på ytterligare lyft, hur ska vi annars kunna föda upp fina blodisar i Sverige...

Nu har ytterligare två åringar anlänt. Polar Bears helsyster och så en till gullis som jag döpt :D

Oh ja, väldigt många finingar.

Stallet jag jobbar i köpte nr 35 :)

Dock tycker jag att det var några som gick för märkligt lite pengar. Ville man (och hade råd/tid osv) så kunde man hitta en korrekt bebis med ok stam för 10.000 :eek:

Nr 35 den har ju jag o min familj fött upp ;) Du får ta väl hand om henne:love:

Minsann! Vad roligt.

Ja då får du ju säkert se hennes framsteg lite då och då här. Verkar helt klart vara av rätt virke, modig, snäll och med egna åsikter :D

Dessutom är hon ju väldigt väldigt söt :love:

knycker egen knapp.

fastän det är lite läskigt med ridbilder efter så lång tid sedan sist kan jag ju bjuda på en på mig och farbror miljonären.

Ni får vara snälla...det är ju som sagt tidigare inte min häst, och inte alltid det lättaste att "lära gamla hundar sitta" (läs; trimma på 17åriga galoppörer helt felfritt och supersnyggt)
jag tänker även skylla min sits lite på att det som många säkert vet inte är toklätt att sitta snyggt i en träningssadel... :angel:

http://i165.photobucket.com/albums/u65/KlaraKex/IMG_7515.jpg?t=1350650436

Och så har man ju såklart väst under jackan...så riktigt såååå fläskig är jag inte

Vill gärna se mer bilder på den!!

......

Själv ser jag ut som en "fällkniv" än så länge ... men framöver kommer även bilder :D

TÖNT :p

min första reaktion; OJ vad har du gjort med Tage?! :d
Han ser ju superfin ut!!! (å du med, lite iaf) ;)

På den länken finns fler bilder från samma pass, han letar för fodervärd, så hör av dig om du eller någon du känner gillar och är intresserad :-)

Ja, kanske lite tönt, men lägger man ut bilder när man rider här brukar det vara bäst att ducka i förväg. Tage har verkligen blivit "en annan häst" när man fått jobba lite mer kontinuerligt med honom. Han gillar att jobba. :-) sen tycker jag ju ändå såklart att jag ser ut som en tjock påse skridskor när jag rider. Allt är ju såklart inte sadelns fel... Mycket beror ju på hur man behöver rida honom och så hänger ju det där att jag inte rider för tränare nuförtiden lite i luften över sitsen också :angel:

Du måste komma och prova någon dag, han har helt annan bjudning och inställning än när jag red honom för ett år sedan. Har du sett resten av bilderna?

går ju inte å komma till något album??!!!

Är du där imrg? Jag är ledig, ska bara till Jula å köpa klippmaskin å frisera pälsbollen ;)

Märkligt, inte via bilderna om du går in från min fb heller?

Ja jag jobbar förmiddag imorgon, men imorgon rids ju ingen, eftersom det är söndag :p
Men vill du får du gärna komma förbi på en kaffe och titta på de tre bebisar vi fått in, tjejmaffian!
Ska pocke bli korthårig alltså, är hon lurvig nu?

Idag har jag haft en fin fullblodsdag. Började med att testa lägga på pad och sadel och spänna gjord på bonnie (hearts and bones) i boxen. Det gick bra, så vi plockade med sadel mm till volten och efter vi longerat en stund fick hon prova att röra sig med sadel på. Några bockar men hon lugnade sig snabbt. De andra två tjejerna (nanook och poison ivy) longerade vi och tog sedan en promenad på området och gick över bommar, genom startboxatrapperna mm.
Sedan blev det dressyr på farbror miljonär. Väldigt fin för det mesta, tappade fokus ett par gånger och då känner man sig inte direkt proffsig men det går över snabbt :D

Idag har jag och unghästen galopperat igenom vattenhinder! Naturen har fixat egna på sandslingorna eftersom det regnat så förbaskat mycket. Det vräkte ner idag men pålle bryr sig inte om regnet och var lika glad som vanligt.
Han var lite frågande när vi skulle galoppera igenom den översvämmade vägen men tyckte nog det var skoj ändå!
Hoppas han ska bli en bra terränghäst. :angel:

Nu börjar han sätta vinterpäls också, 2 månader efter halvbloden i stallet.
Stora frågan är dock hur stor han ska bli. Nu är han fortfarande tunn men det går sakta åt rätt håll. Vid återbesöket på kliniken i förra veckan vägde han in på 556 kilo. 172 cm och växer fortfarande.
Bävar för den dagen jag ska trilla av från den höjden! :devil:

vännen... du har ETT kort på fb med :p

Estivuz: det blir nog en kalas-ft-häst om hösten ska fortsätta såhär ;)

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka