Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Men vad knas. Igår syntes tre, de är visserligen från photobucket men ett öppet album... Sitter bara via mobilen nu, så kan inte styra upp :-)

Åh vad spännande och roligt, och ja...fortsätter det regna såhär så blir hela världen ett vattenhinder :p

Man får ta tillfället i akt och träna på det som finns tillgängligt! Ibland tröttnar jag dock på de där travvägarna, blir bra sugen på cantra ett varv på banan.
Så dumt när man står precis brevid en galoppcamp men inte får använda den. :)

Känns ändå som vi är på rätt väg, han har fått nya skor av hovis, sitter som en smäck och inga tappskor hittils. '*peppar* Gamla skadan är såklart ett litet orosmoln men i nuläget är det bara att köra på och bygga upp honom.

*kl

Ska väl hoppa in här med. Köpte en fyraåring i slutet av sommaren för en struntsumma pga ett jäkla bockande.
Har inte hunnit rida särskilt mkt för hon drog av sig en sko det första hon gjorde o gav sedan hovslagaren ett helvete när han skulle sätta på den igen, vilket resulterade i att hon trampade in tåkappan o fick en envis hovböld.
Det lilla jag hunnit rida nu sista veckorna är dock väldigt positivt. Otroligt snäll häst, en del glädjebockningar har hon hunnit med, o hoppat över ridbanestaketet, men det kunde vart värre :)

Kalkonen var smeknamnet. Vi försöker dock gå över till Bocka, för ngn Kalkon ser hon då inte ut som :)

Har ingen fotograf, så några dåliga mobilbilder är allt jag kan dela m mig av
10239_10151195518286676_1851129458_n.jpg

267280_10151182819541676_814771677_n.jpg

194218_10151149079641676_1843231983_o.jpg

Vad kul att ni är på gång igen :)

Du får gärna slänga in lite bilder på fina stora pelle..
Han kommer vara så vansinnigt snygg när han växt i sina skor och fått ridhästmuskler.

var var var?! På G eller på stallet på samma sida med alla shettisar?

ut på banan bah ;) du har ju mil med fina travvägar!! :D

PopcornPlayer: man måste ju säga namn så vi vet vilken blodis det är ;)

Min fick ny frisyr idag (någon form av 1/4-dels klippning)... Travade på på vägarna + lite trav och galopp lång å låg på ridbanan. Kotan såg kalas ut idag så håll tummarna för att skiten är bra å att vi snart är på G i hoppningen igen :banana:

Service: Ska försöka fota lite på honom snart, men han är fortfarande lite för tunn för att visas upp! :D

Messy: Inget av de du nämnde. Stallet precis vid kyrkan.
Travvägarna är jättefina men jag får ju inte rida på banorna tyvärr.

PopcornP: Ska du ha kvar den själv eller ska du sälja den vidare?

Falcon Street, e Streetlight

Alex-> Ska ha kvar den. Grisan ska ju pensioneras (om tio år säger hon själv visserligen) såsmåningom, så det var väl dags att skaffa något nytt. Dock hade jag tänkt vänta ett år, men jag hade en lugn dag på jobbet, mkt surftid, och vips råkade jag impulshandla lite :angel:

Åh va fin Tage är!! :love: Jag är löjligt svag för skimlar! :)

Här kommer lite bilder på mig och tanten från idag när vi var ute på höst-tur med stallkompisen! :)

img_2200_508442d09606ee037c905f85.jpg

img_2211_50844370e087c322bc59507d.jpg

img_2212_5084446f9606ee030ac04d1b.jpg

img_2216_50844504e087c32291ada6de.jpg

img_2218_508445f79606ee034c808861.jpg

img_2232_508446319606ee030f12dec4.jpg

Falcon Street, e Streetlight

Alex-> Ska ha kvar den. Grisan ska ju pensioneras (om tio år säger hon själv visserligen) såsmåningom, så det var väl dags att skaffa något nytt. Dock hade jag tänkt vänta ett år, men jag hade en lugn dag på jobbet, mkt surftid, och vips råkade jag impulshandla lite :angel:

Impulsköp är det bättre. Jag både impulshandlade ny häst och en hund nu i sommar. :o

Ah din pålle är ostartad? Pga bockerierna eller? Du står ju som ägare på din, jag står inte som ägare på PK. Men man kanske ska skicka in några speciella galopp-papper någonstans? Inte för att det spelar någon större roll antar jag!

Japp, svenska galoppförbundet är det vill jag minnas. Jag har alltid skickat in de papprena när jag sålt fbl, o förra ägaren skickade in papprena på henne. Kan säkert göra det som köpare också, men jag vet faktiskt inte.

Varför hon är ostartad har jag ingen aning om. Tror inte det handlar så mkt om bockerierna, de uppkom nog hos dressyrfolket. Tror inte hon sprang tillräckligt bara. Pappan har ju inte lämnat så mkt kul direkt. Håller på o luskar lite i vem hon har varit i träning hos (för det har hon av vaccinationerna på Angarn o Täby att dömma). En hund också? Vad bidde det för ngt? Inte dags o impulsköpa ny bil snart också? :p

RebeccaJoli-> Otroligt vackra bilder. Varför ser inte hösten ut så här? :( Bara lera o blött överallt.

Tack:-) usch lider med er:-( vi har haft en helt fantastisk helg! Strålande sol och 18grader varmt! Sådana höstdagar är helt fantastisk!

En Ungersk Vizsla. Hedwig:
http://imageshack.us/photo/my-images/217/dsc1216g.jpg/
Spontankörde ner till Trelleborg och hämtade henne. Inte med Hefner, tog säkrare bil.. :angel:

Hefner blir kvar tills jag fått rätsida på ekonomin.

OnT: PK har massa mask.. :/ 950 epg blodmask så nu hoppas jag att det är det som gjort att han varit extra svårfödd. Vore trevligt att kunna dra ner lite på kraftfodret.

KL

Måste visa bilder på mina dräktiga tanter :love:
Bilderna är tagna idag!
Dock tråkig inomhus bild på "Katie", hade ingen som kunde hjälpa mig att hålla :(
Båda är dräktiga med Homme D'Honneur

Barna
665224_4452789193138_955117662_o.jpg

Kiss Me Katie
222578_4453396328316_861786794_n.jpg

Ja, nu har vi äntligen haft två regnfria dagar. Men nu är det kallt som satan istället. Nu är det nollgradigt. Usch, fattar inte varför man fryser mer nu än när det är -20.

Alex-> Haha, ja, jag åker Toyota nu (!!!). Högst tillfälligt. Volvon råkade jag krocka, så den får jag inte köra mer, o Land Rovern är pålitlig, men jisses vilka avgasvärden. Undrar om vi någonsin kan få ordning på dom. Så han är sjukskriven :angel:
Gud sícken söt :love:

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka