Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

rycker knappen.

Säkerligen har ni som fb-ägare ofta hört saker som att fb är "så himla små" osv...
Därför är det roligt att vi har en fb-vallack född 10 i stallet som förra veckan mätte 172 cm. Och han verkar inte klar än... :P

Oh, säg till när den ska ut som ridhäst :) jag köper! Min är ca 170 men ett par cm till hade inte skadat då jag är nästan 180 :D

Hästen i fråga är dessutom ett riktigt charmtroll, gentle giant kan man säga :D

Ännu är han inte aktuell som ridhäst, tror han har en del att hämta på galoppbanan innan.

Men blir det aktuellt så ska jag försöka komma ihåg ;)

Min uppfattning är att det där med små fullblod är vanligare i Sverige än i länder där galoppen är större, jag har diverse teorier gällande den biten;)

Bjuder på en bild på min lilla tjej på 168cm :love:

dsc_0872-1312467706_504ce8efe087c31ac1659ba7.jpg

Jag tycker blodisarna är intypade internationellt och över lag i just mindre och större modell ... Stayers och sprinters ser ju helt olika ut därutöver .
Min svenska grabb är 170 och drar 155 i täcken . Inga jag ngnsin träffat gissar han är fullblod . Inkl Schenholm och Co :)

När jag tåg ut pålle på gången idag var min första tanke "OJ han har växt!!"
Mätte till 172 cm. 3 år gammal, han lär bli ännu lite större. :angel:

Kul med fler bjässar. :D

Det verkar ojämnt det där med strl. Vi har ett par st i stallet som är mellan 150-155.

Är det så?
Just nu har jag 5 st fullblod, alla är jätte olika.

160 cm ~ grov - Svensk
160 cm ~ grov - Polsk
164 cm ~ väldigt späd - Polsk
165 cm ~ lång kropp, grov - svensk
169-170 cm ~ 4 åring, kommer växa mer - svensk

:)

Knapprån
Imorse var jag och dressyrade på stallets gamling. 17 år är han, men inte startad sedan 07 och väldigt lätt tagen.
Han är ju liksom inte mycket dressyrtrimmad, men vilken lättlärd och arbetsvillig kille det är! Han fattar så snabbt vad man vill och numer går han med på det relativt lätt ;)
Idag får han stort plus för galoppen, vilket skjut!

Lycklig

Har varken film eller bilder :(

Nästa gång ska jag tvinga smurfen att åtminstone fota. Vet inte om jag vågar vara med på film än :p

Ja tvinga smurfen! :D

Ah min lilla Oki tittade så efter mig när jag lämnade henne i hagen idag, kändes som att lämna sitt barn på dagis (eller vad vet jag, men jag antar att det är samma tagg i hjärtat)..

Hon har lite tråkigt i sin sjukruta :(

Oj jisses! Tror den högsta jag någonsin suttit på var 183... Men det var ett dressyrhalvblod. gigantisk Tyckte lilla jag (men då är jag ju iofs lilla 160) :p

veterinär på fredag...
har lagom ångest.... röntga benet... är det inget då så vette fan vad det kan va.. en galla över natten... VAD har hon gjort...

Väldigt snygg modell!

Idag har jag rastat farbror vit igen, han galopperade mig nästan ur sadeln! :o
Och då är ju det en träningssadel jag rider i.
Fick även kommentarer om att det såg jättetrevligt ut av folk som gått förbi. Glad hela vägen hem.

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka