Engelsk nosgrimma

B

**BORTTAGEN**

Var kan jag hitta snygga bruna träns med engelsk nosgrimma eller Aachennosgrimma med löstagbart nosremsfäste, för ett bra pris? Alltså vanlig brun, inte tabacco, cherry, kastanj eller något sånt. De får gärna ha foder i någon annan färg.

Jacson har bruna träns med vitt foder. Nosremmen kan tas bort, men "puppen" på nosgrimman måste man lämna in och låtas ta bort av tex skomakare eller sadelmakare som kan sånt.

Samma problem för oss. Vi lät en sadelmakare plocka bort öglan på ena grimman. Sen såg jag att Hööks har ett par modeller, dels en där man kan ta bort rem + ögla men även några med ren engelsk nosgrimma. Man har ju inte lust att köpa ett kandar bara för att komma åt grimman, tycker det är uselt svårt att hitta grimmor utan vidhängande träns. :mad:

Ja, Hööks har en del bra modeller men de finns ju inte i brunt! Allt är ju svart eller tabacco nu för tiden! Vad kostar det att fixa bort Aachenfästet hos en sadelmakare ungefär?

Vi fick det i priset när vi köpte tränset, men de hade ju tillgång till sadelmakare i butiken. :) Vad det kostar att lämna in det har jag ingen aning om. Han sprättade upp sömmen, tog bort flärpen och sydde ihop igen, går inte att se att det är gjort. :D

du kan ju alltid köpa ett kandar och ta bort "extra remmen" men de bruka ju va dyrar så de lönar sig nog inte ändå..

Lite för dyra för min smak kanske... :crazy: Ingen som vet om Granngården eller Eko har bruna träns med engelsk nosgrimma? Eller nåt ställe som har "lösa" nosgrimmor i engelsk modell?

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 273
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
432
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård
  • Atletix