Engagemang som svalnar (jobb)

Skönt att höra att det är någon som ser det så! Jag själv trivs bra med det, men det är väl omvärldens förväntningar som ställer till det. Jag vill inte att det ska se ut som att jag ger upp lätt eller sticker till ett nytt jobb bara för sakens skull. Min familj och mina vänner har haft samma jobb i många år så jag känner mig lätt lite dålig som inte har samma lojalitet..

Jag tror att jag alltid måste ha någonting framför mig, oavsett vilket jobb jag har. Idag ser alla mina dagar likadana ut, men det hade varit OK om jag kände att jag hade en befordran som väntade nästa år, eller ett nytt projekt som jag skulle hålla i. När jag inte ser några nya roliga händelser/förändring inom närmsta halvåret (ungefär) så får jag lite panik.

Är det inte helt enkelt så att du är utvecklingsmotiverad, då? Jag är lite likadan, vill hela tiden känna att jag är på väg nånstans, att det jag gör idag tar mig framåt mot nästa mål. Lösningen som jag ser det är som @sjoberga var inne på, skaffa ett jobb man aldrig lär sig, gärna ett som dessutom bygger på projekt/deadlines. Då kan man ha samma jobb länge utan att tröttna, för det kommer alltid nya projekt, nya deadlines, nya saker man aldrig gjort förut.
 
Känner igen mig... när jag var yngre. Jag vet inte hur det gick till, men jag hamnade i alla fall på ett jobb jag trivdes, samtidigt som andra omständigheter gjorde att jag inte hade möjlighet att fortsätta söka mig vidare. Jag stannade där i 20 år, men har sedan gått vidare igen. Jag tycker inte att det behöver vara en nackdel att ha drivkraft nog att vilja utvecklas. Det går dessutom att utvecklas på flera olika sätt inom en anställning eller profession.
 
Min familj och mina vänner har haft samma jobb i många år så jag känner mig lätt lite dålig som inte har samma lojalitet..
De lever i det förgångna. Var tacksam för att du är flexibel och orädd för förändringar; det kommer du ha mycket glädje av i framtiden.
 
Jag är kanske inte så extrem som du men jag känner klart igen mig. Jag brukar i alla fall klara mig ett år eller så innan jag börjar läsa platsannonser. Jag har haft mitt nuvarande jobb i fyra år och varit rejält uttråkad i ett års tid nu.

Jag är rätt kräsen när jag söker nytt jobb. Det är väl mitt sätt att hantera det. Jag kräver jobb med rejäla utmaningar så att jag inte lär mig allt på ett halvår.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 830
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
540
Senast: seahawk
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 359
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp