En vaccin fråga.

K

KingofApril

Jag ska flytta på min lilla polle till ett annat stall och dom har som krav att han ska vara ny vaccinerad. vi flyttar den 27.
Och det är tre vaccin vi måste ta. stelkramp, botulism (stavning?), och häst influensan. kan man ta alla tre på samma gång? blir ju lite ont om tid nu. har just fått veta att dom har detta som krav. nu är det säkert mnga som reagerar på att min häst inte är vaccinerad mot hästinfluensan, men pratade med en veterinär om det förra året och hon sa att eftersom min häst är så gammal behöver den inte ett vaccin mot det efter som han redan skulle vara immun. kan det stämma? han fick stelkramps vaccin för ca tre fyra år sen. behöver jag fylla på den igen eller hur länge håller dom? jätte tacksam för svar!
kram på er alla.

Sv: En vaccin fråga.

Ja man kan ge alla tre samtidigt. Och jag skull ge en stelkramp när ni ändå är i farten.

Men det ta tre månader att få färdigt botulism så det är ju bara att börja NU.

Sv: En vaccin fråga.

Stelkramp bör fyllas på var tredje år.
Botulism grund är 3 sprutor med 1 mån imellan.
Hästinfl grund är 2 sprutor.

Förslag:
Snarast stelkramp+infl+botu
Efter 1 mån infl+botu
efter ytterligare 1 mån botu
Klar!

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 271
Senast: sorbifolia
·
Ekonomi & Juridik Stallet min vän och jag står i har bytt ägare och arrendatorn (som vi tidigare hyrt lösdriftsplats av) lämnar gården. Vi överväger att...
Svar
19
· Visningar
3 232
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 405
Senast: alazzi
·
Hästvård Min häst ska ha stelkrampsvaccin i mars, men hästinfluensa och botulism först i september. Hur hade ni gjort? Ska jag bara...
Svar
11
· Visningar
1 265
Senast: Beeboppe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V