En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men herre gud kvinna :(
det vore rätt intressant att få veta hur dina horminnivåer ser ut just nu....:crazy:

Ja.
Well well, kan ju ingenting göra. Men funderar på att be om en kontroll av järn och HB.

På torsdag flyger vi till Vantaa och sen bil (...) till Jyväskylä, bröllop på lördag. Kommer nog få vila hjärnan, de pratar ju knappt svenska :p

Vecka kvar till BIM och jag antar att jag kan ställa mig till klubben för skengravida... Tuttarna är sjukt öm och "tjejmagen" (hatar de ordet men kom inte på nå bättre) går bananas. Tog fram ett gravtest nu på morgonen men la undan det igen, insåg att det inte är någon mening att testa en vecka före BIM oavsett.
Börja känna mig riktigt less nu på att det inte tar sig, sedan hjälper det ju inte att precis ALLA min vänner får barn nu (bara i går föddes två nya stjärnor enligt mitt nyhetsflöde på FB) och om ett år är dom hos mig på förskolan. Och självklart haglar frågan från nära och kära "men när ska ni skaffa barn då?! Jag vill ju faktiskt bli Farmor/mormor/morfar/farbror/morbror(you name it)"

Till mamma skulle jag kunna säga hur det ligger till och hon skulle bara vara stöttande och säga något klokt men jag hade liksom velat hållt de här för oss själva ett tag till. Och sist hon frågade stod vi i toalettkön på bilbingon i samband med ett samtal med byns skvallerkärringar som nu alla ska bli mormor/farmor helst dubbelt upp inom de närmsta månaderna.....
Så då kvävde jag lusten att bara skrika "tro mig vi försöker" utan skrattade istället lite tillgjort och sa "det lär nog dröja...."

Ja.
Well well, kan ju ingenting göra. Men funderar på att be om en kontroll av järn och HB.

På torsdag flyger vi till Vantaa och sen bil (...) till Jyväskylä, bröllop på lördag. Kommer nog få vila hjärnan, de pratar ju knappt svenska :p
Min man är i Jyväskylä på lördag! Hans bror har svensexa. Kom ihåg att det är rally och smockfullt med folk!

Vecka kvar till BIM och jag antar att jag kan ställa mig till klubben för skengravida... Tuttarna är sjukt öm och "tjejmagen" (hatar de ordet men kom inte på nå bättre) går bananas. Tog fram ett gravtest nu på morgonen men la undan det igen, insåg att det inte är någon mening att testa en vecka före BIM oavsett.
Börja känna mig riktigt less nu på att det inte tar sig, sedan hjälper det ju inte att precis ALLA min vänner får barn nu (bara i går föddes två nya stjärnor enligt mitt nyhetsflöde på FB) och om ett år är dom hos mig på förskolan. Och självklart haglar frågan från nära och kära "men när ska ni skaffa barn då?! Jag vill ju faktiskt bli Farmor/mormor/morfar/farbror/morbror(you name it)"

Till mamma skulle jag kunna säga hur det ligger till och hon skulle bara vara stöttande och säga något klokt men jag hade liksom velat hållt de här för oss själva ett tag till. Och sist hon frågade stod vi i toalettkön på bilbingon i samband med ett samtal med byns skvallerkärringar som nu alla ska bli mormor/farmor helst dubbelt upp inom de närmsta månaderna.....
Så då kvävde jag lusten att bara skrika "tro mig vi försöker" utan skrattade istället lite tillgjort och sa "det lär nog dröja...."
Det där är så jobbigt... jag hade svårt för att blanda in familjen. Varför vet jag inte.

Jag tyckerdet är svinjobbigt med familje/vänner som tjatar. Nu har dom dock gett upp. Vi har ju varit ihop 16år snart. Jag ville/vågade inte skaffa barn förut pga att jag varit sjuk mkt och haft taskig ekonomi pga av det och då har det blivit att vi vill inte ha några. Men nu när jag äntligen mår bättre fysiskt och psykiskt plus att ekonomin är strålande i jämförelse med hur det varit förut så är det ju dags.
Nu kommer bara nästa tackling hur man ska tackla eventuella kommentarer om att bi inte skulle ha några? Hur man än vänder sej så är arslet där bak.

Livmoder ;)

Jag tyckerdet är svinjobbigt med familje/vänner som tjatar. Nu har dom dock gett upp. Vi har ju varit ihop 16år snart. Jag ville/vågade inte skaffa barn förut pga att jag varit sjuk mkt och haft taskig ekonomi pga av det och då har det blivit att vi vill inte ha några. Men nu när jag äntligen mår bättre fysiskt och psykiskt plus att ekonomin är strålande i jämförelse med hur det varit förut så är det ju dags.
Nu kommer bara nästa tackling hur man ska tackla eventuella kommentarer om att bi inte skulle ha några? Hur man än vänder sej så är arslet där bak.

Strunta i vad andra tycker?

http://www.vf.se/hela-livet/det-var-ingen-mensvark-det-var-lilla-lykke

Ja det är ju uppenbart att vissa har änklare att bli gravid än andra men sådant här blir man ju nästan irriterad på när man själv försöker.... :angel:

Hur som kan jag meddela att just idag har jag nog bästa mannen. Kommer hem och han har inte bara diskat, plockat undan, storskurat spisen och lagat mat. Han har även passat på att baka en smarrig kaka till jag slutade jobbet (något dom jag själv aldrig gör):d:love:

Upptäckte för en stund sen att jag har en blödning, 11 dagar efter ÄL. Hoppas på nidblödning men är väl förmodligen en alldeles för tidig mens :( så vare sig jag nu är gravid eller inte så kan jag ju inte känt symptom eftersom ägget inte fäst förrens nu om det är en nidblödning jag har. Får man reklamera hormoner? :banghead:

Det är vid såna här tillfällen, och några andra, som jag saknar ett bra "substitut" för alkohol som har samma känslomässiga laddning, eller vad man ska kalla det. Blir inte riktigt samma sak att unna sig ett glas vatten...
När jag började känna att sommaren var nära (hmpf... Det jag trodde var sommar..) blandade jag alkoholfria drinkar. Där kan man snacka vardagslyx ;) med en surare läsk-variant eller juice får man en lite vuxen smak. Min personliga favorit var väl iofs mer åt godishållet. Piña colada.

Ja det är ju uppenbart att vissa har änklare att bli gravid än andra men sådant här blir man ju nästan irriterad på när man själv försöker.... :angel:

Hur som kan jag meddela att just idag har jag nog bästa mannen. Kommer hem och han har inte bara diskat, plockat undan, storskurat spisen och lagat mat. Han har även passat på att baka en smarrig kaka till jag slutade jobbet (något dom jag själv aldrig gör):d:love:

Hände inte detta en bukefalist för typ 5-6 år sedan?

6v och 3 dagar. Förra gången fick jag missfall nu och jag bara hoppas jag ska komma förbi denna veckan och lyckas tänka att det kan gå vägen.
I know the feeling. Veckan jag fick missfall i våras var jag hypernervös i denna graviditet. Det kändes som en liten milstolpe när den passerades utan blödning. Håller tummarna stenhårt för dig!

• Gilla
Reactions: Ray

Gullig historia :)
Bara det att jag har så svårt att tro att man kan gå 9 månader utan att ens misstänka att man är gravid. Måste vara att man tränger bort det på något sätt. Man vill helt enkelt inte tro att man är gravid.

Tom jag fattade misstankar i vecka 12 att jag kunde vara gravid :p :o :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Håller tummarna för många plus i denna tråd! Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 991
· Visningar
193 758
Senast: Miks
·
  • Låst
Övr. Barn Nu kör vi en ny tråd där vi hoppas på att inte så många fastnar utan får flytta över till föräldrartrådar istället :love: Mvh Miks
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
172 926
Senast: moster
·
  • Låst
Gravid - 1år Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1 Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
166 470
Senast: em-pirre
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka