En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar om det är äl idag? Har haft ont i livmoder/äggledare (båda sidorna) och rikliga, tjocka flytningar som definitivt är "äggviteaktiga". 15 dagar sedan senaste mensens första dag. Så det känns ju rätt troligt. Har inga stickor att kolla med så spekulerar lite här istället ;)

Låter som ägglossning iallafall :)

Behövde inte vänta denna gången i alla fall. Mens 5 dagar tidigt och min stackars app är helt meningslös. Det är risk/chans till äl typ från sista dahen mens till Bim... Lite lust att ge upp allt men ser det positiva i att jag inte är höggravid denna sommar i alla fall. Kanske aldrig iofs.
Suck, känner mig lite som en misslyckad kvinna.

Måste fråga eftersom ni verkar ha någorlunda koll på äl i den här tråden. Jag har ätit p-piller så länge så jag minns inte hur det var ens...

Jag slutade med p-piller i november, fick mens var fjärde vecka punkligt tills i fredags då den inte dök upp. Kroppen betedde sig så förut också när jag slutade med pp,gick bra några månader,sen strulade det en gång,sen blev jag gravid. (vi körde säkra perioder då,som inte alls var så säkra när äl var när den inte skulle ;) )

Nu är jag rejält öm i brösten, betyder det att mensen är på ingående,eller är det vid ägglossning det brukar ske? Eller kan det dyka upp vid båda fallen?

Vi försöker inte bli gravida nu,men skulle vara skönt att veta när jag ska vara beredd med menskydd.

Måste fråga eftersom ni verkar ha någorlunda koll på äl i den här tråden. Jag har ätit p-piller så länge så jag minns inte hur det var ens...

Jag slutade med p-piller i november, fick mens var fjärde vecka punkligt tills i fredags då den inte dök upp. Kroppen betedde sig så förut också när jag slutade med pp,gick bra några månader,sen strulade det en gång,sen blev jag gravid. (vi körde säkra perioder då,som inte alls var så säkra när äl var när den inte skulle ;) )

Nu är jag rejält öm i brösten, betyder det att mensen är på ingående,eller är det vid ägglossning det brukar ske? Eller kan det dyka upp vid båda fallen?

Vi försöker inte bli gravida nu,men skulle vara skönt att veta när jag ska vara beredd med menskydd.

Det där är så olika på person. Vissa har känningar vil ÄL, andra innan mens och för somliga är det ett tidigt graviditetstecken... Informativt svar va :D

Det där är så olika på person. Vissa har känningar vil ÄL, andra innan mens och för somliga är det ett tidigt graviditetstecken... Informativt svar va :D

Attans hade hoppats på mer än så! :p

Nu har vi använt skydd,så sannolikheten att jag är gravid är så gott som obefintlig.

Jag har varit hos Gun för follikelkontroll. Hennes kommentar var "Faaaan!"

Två ledande folliklar (21-24mm), men två till som (ca 15mm) enligt överläkaren också i teorin kan vara mogna vid äl med lite otur. Och för tunn slemhinna. Dock hade Gun sett graviditet vid slemhinna på 6,5mm, så det är heller inte något som nödvändigtvis påverkar.

Så slutsatsen var att Pergotime INTE är rätt för mig (well, duh!), och det finns en annan medicin som inte är lika aggressiv, men överläkaren hade ändå tyckt att man alltid börjar med Pergotime. Överläkaren är en idiot, by the way. Och Gun håller med.

Den andra grejen var att hon konstaterade att jag visst har ÄL, men att progesterontestet togs för nära mens senast. Därav det låga resultatet. Nytt progtest ska tas för att bekräfta.

Sen är det bara att fortsätta köra och hoppas på spontan graviditet. Fast inte nu, nu är det officiellt sexförbud (fast Gun hade tyckt att det skulle vara intressant att prova, överläkaren tycker annorlunda). Så jag tror att jag tar det som det kommer. Jag lär nog inte bli gravid ändå, och knappast på fyra ägg.

Men fan vad roligt det är hos Gun. Vi skrattar alltid :D

Och @Tora jag frågade lite om utslag på LH-sticka före mens, och hon sa att det är vanligt vid t.ex. pcos. Överläkaren kommentar var : köp andra stickor.
Mina stickor är faktidt väldigt smala, så det kan hända att resultatet är svårare att tyda. Man har liksom en extremt liten tesyta. Så med en bredare sticka eller med digitalt test hade det nog visat normala värden.

Så, har man riktigt positivt test före mens har man antingen PCOS eller så är man gravid:D

Behövde inte vänta denna gången i alla fall. Mens 5 dagar tidigt och min stackars app är helt meningslös. Det är risk/chans till äl typ från sista dahen mens till Bim... Lite lust att ge upp allt men ser det positiva i att jag inte är höggravid denna sommar i alla fall. Kanske aldrig iofs.
Du är säkert en massa saker, både positiva och negativa, men du är INTE en misslyckad kvinna bara för att det krånglas med att bli gravid.

Använder du älstickor?

• Gilla
Reactions: Ray
Och @Tora jag frågade lite om utslag på LH-sticka före mens, och hon sa att det är vanligt vid t.ex. pcos. Överläkaren kommentar var : köp andra stickor.
Mina stickor är faktidt väldigt smala, så det kan hända att resultatet är svårare att tyda. Man har liksom en extremt liten tesyta. Så med en bredare sticka eller med digitalt test hade det nog visat normala värden.

Så, har man riktigt positivt test före mens har man antingen PCOS eller så är man gravid:D
PCOS! Så klart :idea::up:

Intressant det där med stickorna!

Roligt att din Gun är så insatt i det här med älstickor :)
Tyvärr viftar många Gunnar bort det bara.

Det går om, jag lovar. Gun bad om ursäkt idag, och förklarade att hon förstår att det är jobbigt nu då hon i princip sabbade en chans för oss. Jag ryckte på axlarna bara. Det spelar liksom ingen roll. Jag vill ha barn lika mycket som tidigare, men man orkar bara vara ledsen och stressad till en viss punkt.

Saker löser sig på ett eller annat sätt.

Och om du behöver Pergotime har jag en överflödigt burk:rofl:

PCOS! Så klart :idea::up:

Intressant det där med stickorna!

Roligt att din Gun är så insatt i det här med älstickor :)
Tyvärr viftar många Gunnar bort det bara.

Alltså hon är skitbra på alla sätt. Väldigt intresserad och villig att förklara.
Man har ju alltid LH i kroppen, så vissa får ju resultat på stickan varje dag i cykeln.

Jag har varit hos Gun för follikelkontroll. Hennes kommentar var "Faaaan!"

Två ledande folliklar (21-24mm), men två till som (ca 15mm) enligt överläkaren också i teorin kan vara mogna vid äl med lite otur. Och för tunn slemhinna. Dock hade Gun sett graviditet vid slemhinna på 6,5mm, så det är heller inte något som nödvändigtvis påverkar.

Så slutsatsen var att Pergotime INTE är rätt för mig (well, duh!), och det finns en annan medicin som inte är lika aggressiv, men överläkaren hade ändå tyckt att man alltid börjar med Pergotime. Överläkaren är en idiot, by the way. Och Gun håller med.

Den andra grejen var att hon konstaterade att jag visst har ÄL, men att progesterontestet togs för nära mens senast. Därav det låga resultatet. Nytt progtest ska tas för att bekräfta.

Sen är det bara att fortsätta köra och hoppas på spontan graviditet. Fast inte nu, nu är det officiellt sexförbud (fast Gun hade tyckt att det skulle vara intressant att prova, överläkaren tycker annorlunda). Så jag tror att jag tar det som det kommer. Jag lär nog inte bli gravid ändå, och knappast på fyra ägg.

Men fan vad roligt det är hos Gun. Vi skrattar alltid :D
Hur gör ni? Chansar ni och sexar på som vanligt?

Skulle inte förvåna mig om det blev fyrlingar bara för det :D

Jag hade blivit extremt förvånad om det visar sig att du inte har äl för det mesta (med tanke på din regelbundna mens).

Återigen: Du borde skriva en bok kvinna!!!!

:D

Jag vet inte. Jag tror att vi kör på som vanligt om vi är kåta. Jag tror liksom inte att nåt kommer att hända ändå. Jag menar, 18 försök och ingen graviditet. Jag är inte speciellt fertil (men Gun påminde mig om att "din man har ju Supersperma!":love:).

Och så tänkte jag såhär: blir jag gravid är det ju jättetrevligt. Är det 3 eller flera därinne så måste jag bita i det sura äpplet och göra abort. Det låter kanske kallt, men tänk på att mitt beslut bottnar i det att jag verkligen inte tror att jag kommer att bli gravid alls. Chansen är ju väldigt liten.

Och du, jag startade ju faktiskt en blogg! Jag har bara inte skrivit något ännu:banghead::angel:

Alltså hon är skitbra på alla sätt. Väldigt intresserad och villig att förklara.
Man har ju alltid LH i kroppen, så vissa får ju resultat på stickan varje dag i cykeln.
Ja att det visar lite till och från är ju fullt normalt. Det är den där "positivt ältest innan mens" som avviker från det normala. Snarare borde det vara som mest negativt då.

Men nu har ju din Gun löst mysteriet! Så jag är nöjd :D

Ordingen är återställd i Toras lilla universum :rofl:

Du är säkert en massa saker, både positiva och negativa, men du är INTE en misslyckad kvinna bara för att det krånglas med att bli gravid.

Använder du älstickor?
Nej jag har inte gjort det. Men börjar väl fundera på det. För när det blir så här missar jag äl lite hela tiden. Man gör det ju flera gånger när det bordr vara men de gångerna är hela tiden lite för sent eller lite för tidigt och jag orkar inte varje dag i en månad liksom...
Sen är ju pms något som gör det mesta misslyckat - så illa är det ju inte:meh: Men ja... Tyckte verkligen vi gav järnet denna gången och sen hann jag inte ens vänta liksom:wtf:

Alltså @Tora, jag måste dela en länk med dig för jag tror att du är lika intresserad som jag. Sätter den på PM. Min nya kvällsläsning!

Det borde i teorin vara möjligt att jag inte har äl, eftersom jag har superrikliga, smärtfria blödningar. Dock är ju mensen riktigt regelbunden, så det talar ju emot i och för sig.

(Fast jag har ju äl, jag har ju sett stora äggblåsor och testat positivt på äl-test.)

Nej jag har inte gjort det. Men börjar väl fundera på det. För när det blir så här missar jag äl lite hela tiden. Man gör det ju flera gånger när det bordr vara men de gångerna är hela tiden lite för sent eller lite för tidigt och jag orkar inte varje dag i en månad liksom...
Sen är ju pms något som gör det mesta misslyckat - så illa är det ju inte:meh: Men ja... Tyckte verkligen vi gav järnet denna gången och sen hann jag inte ens vänta liksom:wtf:
Har man lite oordning i ägglossningen och inte orkar/vill/kan nuppa varannan/var tredje dag så är älstickor ett väldigt bra hjälpmedel :)

Har man lite oordning i ägglossningen och inte orkar/vill/kan nuppa varannan/var tredje dag så är älstickor ett väldigt bra hjälpmedel :)
Ja, vi jobbar ju omlott så det är bara sent på kvällen som gäller.... Ibland vill man ju zzzzz
Kanske dags att prova. Känns lite läskigt av någon anledning bara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 541
Senast: orkide
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka