Jag har varit hos Gun för follikelkontroll. Hennes kommentar var "Faaaan!"
Två ledande folliklar (21-24mm), men två till som (ca 15mm) enligt överläkaren också i teorin kan vara mogna vid äl med lite otur. Och för tunn slemhinna. Dock hade Gun sett graviditet vid slemhinna på 6,5mm, så det är heller inte något som nödvändigtvis påverkar.
Så slutsatsen var att Pergotime INTE är rätt för mig (well, duh!), och det finns en annan medicin som inte är lika aggressiv, men överläkaren hade ändå tyckt att man alltid börjar med Pergotime. Överläkaren är en idiot, by the way. Och Gun håller med.
Den andra grejen var att hon konstaterade att jag visst har ÄL, men att progesterontestet togs för nära mens senast. Därav det låga resultatet. Nytt progtest ska tas för att bekräfta.
Sen är det bara att fortsätta köra och hoppas på spontan graviditet. Fast inte nu, nu är det officiellt sexförbud (fast Gun hade tyckt att det skulle vara intressant att prova, överläkaren tycker annorlunda). Så jag tror att jag tar det som det kommer. Jag lär nog inte bli gravid ändå, och knappast på fyra ägg.
Men fan vad roligt det är hos Gun. Vi skrattar alltid