Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte ung:
Jag fick skador som gjorde att det hade varit lättare med ks, det var oerhört påfrestande psykiskt för mig att födda vaginalt pga historia bakom, epiduralen fungerade ej mot det som gjorde ont, min son andades inte när han kom ut. Behöver jag fortsätta?
För mig är det självklart att jag inte sätter mig i den sitsen igen, att det fungerade för dig är väl trevligt men jag tror du behöver tänka utanför dig själv.
Dina tre bra förlossningar är faktiskt ett piss i havet om man tänker på hur många barn det födds varje dag.
Fast en normal förlossning kan tex för mig med tarmsjukdom ge mig skador (eftersom mina tarmar och analöppning är känsligare än på friska). Därför är det kanske inte det bästa för mamman alltid.
Observera att jag dock själv hoppas på en vaginal förlossning redan nu, långt innan jag är gravid
.... det var oerhört påfrestande psykiskt för mig att födda vaginalt pga historia bakom, epiduralen fungerade ej mot det som gjorde ont, min son andades inte när han kom ut.
Herregud vad jag önskar att jag tog det erbjudna ks ......
Fast en normal förlossning kan tex för mig med tarmsjukdom ge mig skador....
Inte ung:
Jag fick skador som gjorde att det hade varit lättare med ks, det var oerhört påfrestande psykiskt för mig att födda vaginalt pga historia bakom, epiduralen fungerade ej mot det som gjorde ont, min son andades inte när han kom ut. Behöver jag fortsätta?
För mig är det självklart att jag inte sätter mig i den sitsen igen, att det fungerade för dig är väl trevligt men jag tror du behöver tänka utanför dig själv.
Dina tre bra förlossningar är faktiskt ett piss i havet om man tänker på hur många barn det födds varje dag.
(ursäkta att jag fortsätter em-pirre, men jag blir provocerad över de som tror att vaginalt alltid är enklare än ks. Herregud vad jag önskar att jag tog det erbjudna ks och slapp gå igenom det psykiska helvetet under tiden och det fysiska efteråt. Och jag sprack knappt)
Det handlar INTE om vaginalt till varje pris utan bara om vaginalt när det är bäst.
Vilket det oftast är.
t.ex. säte är inte bra utan då så är snitt bättre.
En långdragen förlossning är en risk för barnet och då så är snitt bättre, kvinnan får ta komplikationerna med snittet i det läget då komplikationerna som barnet kan få är så mycket värre.
Det handlar om att i varje enskilt fall välja det säkraste och det som ger minst risker. "
Jag tycker det är fel allt man får kastat över sig så fort man säger att man ska välja snitt.