Ja precis, så det blir nog tjuvtest på torsdag eller fredag om jag känner mig själv rätt, brukar du kunna låta bli och vänta in mensen (eller inte mens förhoppningsvis)? Jag brukar lyckas med att låta bli graviditetstesten, tills nu när vi har börjat med letrozol, då är ju hoppet tillbaka varje månad
Folk har börjat ställa mindre frågor och ger mindre klumpiga kommentarer upplever jag efter min operation, det är som att många ändå har lite koll på att endometrios kan ge problem med fertiliteten. Men jag vet hur jobbigt det är Jag har försökt skoja bort kommentarerna i flera år, men det blir svårare ju mer tiden går...
Och skengraviditeterna blir värre och värre, nu är det på den nivån att jag börjar leta och inbilla mig saker typ på första äldagen.
Spännande med uppföljning! Har du/ni fått veta någonting om provresultaten, eller hur tankarna hos läkarna går för framtida behandlingar?
Jag tror också jag ska testa på torsdag. Mest för att förbereda besvikelsen. Brukar banna mig själv för att jag testar innan bim, men har kommit på att besvikelsen är (minst) lika stor när mensen kommer. Och det besparar mig två dagar av ovisshet. Så torsdag får det bli!
Vi är inte öppna med att vi vill skaffa syskon, så kanske får vi skylla oss själva. Men är nog mest en försvarsmekanism hos oss att inte berätta. Blir det ivf så måste vi nog bli mer öppna, och då kanske folk blir lite mer försiktiga i sina kommentarer. Skönt att din omgivning visar lite mer hänsyn
Vi har gjort alla prover i utredningen nu, men vet inga resultat ännu utan ska få ett utlåtande om några veckor