Hur många av er som behandlats på RMC har fått starta behandling första gången när ni anmält mens?
Går och räknar ner nu, mensen borde komma vilken dag som helst nu och sen är det till att anmäla till RMC.
Min man kommer from måndag vara på annan ort sju veckor framöver, med kortare hemresor när han måste vara närvarande för behandling. Det innebär att han kommer missa delar av behandling och kontroller om det blir start nu, eller start i maj. Egentligen vill jag ha honom på hemmaplan och delaktig i varenda steg, framförallt sprutorna. Samtidigt så vill jag verkligen få till ett försök innan sommaren och enda chansen att göra det är att påbörja behandling nu..
Min mens i juni borde komma försent för att få starta innan de ska ha sommarstängt så hoppas inte på att de skjuter upp vår start de där två gångerna som de kan göra...,
Har så mycket tankar i huvudet just nu, kommer vi får starta eller blir det framskjutet? Kommer vi inte få vårt första försök förrän till hösten? Vad kan jag förvänta mig av behandlingen, kommer jag fixa det själv utan honom på hemmaplan? osv... det snurrar runt som en centrifug i skallen på mig
Jag tror inte du vill höra min erfarenhet om RMCs väntetider. ;-) Men det kanske kan skilja sig från långt och kort protokoll. Du fick kort, eller?
Jag har haft stöd av min man under hela behandlingen båda gånger. Han var till och med inne på toaletten mitt under vårt eget bröllop för att jag skulle ta en spruta. (Undrar vad gästerna trodde att vi sysslade med... ), men jag skulle aldrig få för mig att be honom ge mig sprutan. Känns mycket bättre att styra den själv, så egentligen hade han kunnat vara nån annanstans, men jag vill ändå ha honom vid sidan om. Själva sprutandet är ganska enkelt. Vad har du fått för sorts sprutor?