Vi står inte i kö längre till landstinget tyvärr, det hade känts som en skön plan b i alla fall... Vi hade en tid i december som jag ville gå på för att hålla dörren öppen men sambon avskyr dels den läkaren samt att han tyckte att vi skulle satsa på det privata när vi väl bestämt oss. Visst kan vi väl alltid boka en ny tid men det är ju en del extra månader i så fall. Men men, ett senare problem.
Usch vad hemskt att det ska hänga på ekonomin. Jag kan förstå de som slutar efter så många år och försök för att de inte orkar längre, men om man orkar och vill så känns det så fel att ekonomin sätter käppar i hjulet istället. Hoppas ni får ihop pengarna om det är så att ni vill fortsätta.
Kan ni inte boka en ny tid där då så ni står i kö även om ni kör privat nu?
Förstår också de som slutar pga ekonomin. Jag och min man har redan pratat ihop oss om det och kommit fram till att om vi inte lyckas på de finansierade försöken, så vänder vi oss privat och ger det tre försök också. Blir det inget då, så får vi försöka gå vidare utan lyckat resultat.
Jag är en riktig pessimist till min natur och känner mig trygg i att ha en katastrofplan för om det är så att våra försök inte lyckas.
@Ingela_S Hoppas det gick bra för dig på kollen igår och att äggen växt som de ska!