En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
BIM för två dagar sen enligt appen jag går efter (jag har för dålig koll för att räkna själv). Dock kanske min kropp är lite ostabil efter MF så det behöver ju inte betyda nått. Min förra mens (som var första efter MF eller efter skrapningen om jag ska benämna det så) blödde jag 10 dagar istället för 4 som jag brukar ha vid mens.
Jag tog ett gravtest i Fredags (jag tänkte att antingen är jag gravid nu annars köper jag en hundvalp :o) som var negativt, men jag gjorde det på em istället för morgon samt kanske blev längre dagar än 4 ifrån BM så jag litar inte på det 100. Mått lite illa. Å andra sidan har jag känt mig lite orolig i magen som jag kan göra när mens närmar sig. Beställer hem fler test imorgon om inte mensen dykt upp då :)

Gyn igår. Spolning av livmodern visar fortfarande "någonting" som å ena sidan fortfarande kan vara graviditetsrester men å andra sidan kan vara någonting som förklarar de blödningsstörningar jag haft de senaste åren? Oklart vad. Remiss för hysteroskopi skrivs och jag har köpt en ny hund. Och tänker söka en utbildning till hösten :grin:. Och kramar mycket på dottern och är oändligt glad över att ha henne :heart

Ja precis. Poängen var att det inte betyder någonting eftersom vissa alltid har utslag.
Det var därför jag frågade om hon brukar ha streck innan mens. För min del har de normalt alltid varit så svaga att när de varit lika starka som för _zacke_ så har det inneburit graviditet - framförallt om det ökat.
Även om man inte ska lita på äl-test för att bekräfta graviditet.

Har fått hem ÄL tester nu, så ska börja testa direkt och se om vi får utslag så småningom.
Om inte annat bara för att se så kroppen kommer igång. Har dock inte testat med gravtest än, så antar att dom kan ge utslag ett tag pga graviditeten som varit.
Väntar på kallelse för återbesök till sjukhuset också.
Allting läkte snabbt så har faktiskt vågat oss på att försöka lite redan..

Äsch. Klickade hem gravtest imorse, men nu märker jag att mensen är på g så tji fick jag:(.

Visst borde det vara okej att tröstshoppa en hundvalp? :angel:

1522866372389-1252129654.webp

Här är min "jag blir ju fan aaaaldrig gravid"-vovve :angel:
Visst borde det vara okej att tröstshoppa en hundvalp? :angel:

Nu hoppar jag in i tråden då jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa barn! Misstänker tyvärr att jag kommer bli långvarig här då jag har en del symptom som tyder på någon typ av hormonell störning, bl.a. oregelbunden mens, kort lutealfas m.m. Slutade med preventivmedel för några dagar sedan och var då hos gynekolog som tyckte att det inte lät som det var något fel på mig (??). Hon gjorde iaf ett vaginalt ultraljud och enligt henne såg det ut som om jag ska få ägglossning till helgen, vilket stämmer bra med tidigare cykler (har inte tagit hormonellt preventivmedel och har därför kunnat kolla med ägglossningsstickor). BIM är 7 dagar senare.. Gyn trodde den korta lutealfasen kan bero på att kopparspiralen orsakade tidig blödning (har blodig flytning några dagar innan mensen kommer igång och hon menade att man inte ska räkna med dessa dagar). Ingen PCOS enligt ultraljud som jag annars var orolig för. Gyn sa att hon tyckte att jag skulle prova några månader åtminstone innan vi börjar fundera på utredning vilket känns OK. Första försöket till helgen alltså :D!

Ska försöka förstå hur jag uppdaterar listan också.

Nu är jag verkligen förvirrad här :confused:

Tog ju gravtest igår med negativt resultat fast jag nästan kände på mig att det skulle vara plus.
Nu på morgonen hade mensen fortfarande inte kommit (och den brukar vara rätt punklig) och jag tänkte eftersom jag ändå hade ett test kvar och det sägs att halterna ska vara högre på morgonen (?) så tänkte jag att jag lika gärna kunde göra det med. Övertygad om att det skulle vara negativt, men det visade gravid 1-2 veckor. What?! Nu vet jag inte vad jag ska tro. Dessutom hade jag en tydlig ägglossningsflytning för 2v och 2d sedan så det borde ju stått 2-3 v isf tycker jag... Jag får chilla lite och ta om test om nån dag tror jag

Tog ju gravtest igår med negativt resultat fast jag nästan kände på mig att det skulle vara plus.
Nu på morgonen hade mensen fortfarande inte kommit (och den brukar vara rätt punklig) och jag tänkte eftersom jag ändå hade ett test kvar och det sägs att halterna ska vara högre på morgonen (?) så tänkte jag att jag lika gärna kunde göra det med. Övertygad om att det skulle vara negativt, men det visade gravid 1-2 veckor. What?! Nu vet jag inte vad jag ska tro. Dessutom hade jag en tydlig ägglossningsflytning för 2v och 2d sedan så det borde ju stått 2-3 v isf tycker jag... Jag får chilla lite och ta om test om nån dag tror jag
Ooooh! Vad spännande! Grattis!

Mvh Miks

- Zvinto - ÄL ca 1/4, BIM runt 16/4. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Hedblomster - ÄL 2/4, BIM 17/4. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
KarinStarfighter, Äl ca 11 april BIM ca 25 april. 15:e försöket. Inga barn.
- Ingela_S - ÄL ca 17/4, BIM ca 1/5. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- Försökt sen Oktober. MF 1/2. Inga barn.
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- superstar - ÄL ca 10/4, BIM 24/4 (?) Försöker komma in i cykel efter MA
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
- Lilleknodd2 - väntar läkning och att kroppenkommer igång igen efter ett MA i vecka 17.

Uppdaterat listan, även om jag inte riktigt begriper ordningen på den just nu. :p

Halterna är oftast högre på morgonen för att urinen är mer koncentrerad.
De där digitala visar tid från befruktning som jag förstått, så 1-2 veckor låter rimligt.
Grattis!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 510
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 758
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 827
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
78 79 80
Svar
1 582
· Visningar
222 050
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar