Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack snälla@Latsigini
Grattis!
Tack snälla
GrattisTar bort mig själv då jag testade med CB digital i fredags morse med resultat Gravid 2-3 veckor
- Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Nejlica -ÄL ca 25/12 BIM ca 9/1 första barnet
- maybebaby - ÄL ca 28/12, BIM ca 11/1. 5:e försöket, första barnet.
- Zvinto - ÄL mellan 31/12-2/2, BIM runt 15-17/1. Försökt sen jan -17, andra barnet
- KarinStarfighter, Äl ca 1/1 BIM ca 15/1. 12e försöket. Inga barn.
- underensten- ÄL 2/1, BIM 16/1. Inga barn. Försökt sen Oktober -17.
-LaMirage - ÄL 6/1, BIM 23/1. Ett barn sen innan, 4e försöket.
- Ingela_S - ÄL ca 9/1, BIM ca 24/1. Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Hedblomster, ÄL 12/1, BIM 27/1. Försök 10, 7e försöket efter X. Inga barn sen tidigare.
- Superstar, ÄL 14/1 BIM 28/1. Försök 4 med barn nr 2.
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17
-_Zacke_ BIM 17/1. Försökt sen Januari 2015. Inga barn, ett MA och ett MF.
Åh perfekt!Startade precis hösttråden - plussade också i fredags. Välkommen!
Grattis
Det är som med mig som inte har några synliga fel alls. Alla värden är perfekta och allt funkar till en början strålande vid ivf. Men ingen graviditet.Ibland känns det verkligen som om man håller på att bli galen. Direkt efter min operation i juni pga utomkveds kände jag mig väldigt hoppfull för läkaren sa att det säkert ska gå bra att bli gravid igen. Sedan läste jag i min journal om små sammanväxningar på äggledaren som finns kvar och då inbillade jag mig genast att jaha då är jag infertil då. Efter mycket om och men ringde jag läkaren som opererade i november och han var väl inte speciellt talför men sa att nej det ska nog inte vara några problem, tratten på äggledaren var fri osv. Då kände jag mig hoppfull igen. Sedan började jag inbilla mig att det nog var stopp i äggledaren, eller jag blev helt säker på att det var det. Så då bokade jag in spolningen och fick reda på att det var fri passage. Hoppfull igen! Förutom att jag nu några dagar senare funderar på att gynekologen SA ju faktiskt att man kan fundera på om äggledaren inte lyckas plocka upp ägget pga sammanväxningar... Läkaren som opererade sa ju dock att det troligtvis inte skulle ställa till problem... Kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden på något vis.
Dessa tankar går runt i mitt huvud HELA tiden och jag är så trött på det. Jag önskar att någon av alla läkare och gynekologer hade haft tid att verkligen prata igenom det med mig men ingen har haft det.
Det är som med mig som inte har några synliga fel alls. Alla värden är perfekta och allt funkar till en början strålande vid ivf. Men ingen graviditet.
Liksom, löns det ens att försöka nu på femte året eller är det omöjligt? Eller är det just nästa gång det kommer att lyckas? Eller om tjugo gånger?
Ibland känns det verkligen som om man håller på att bli galen. Direkt efter min operation i juni pga utomkveds kände jag mig väldigt hoppfull för läkaren sa att det säkert ska gå bra att bli gravid igen. Sedan läste jag i min journal om små sammanväxningar på äggledaren som finns kvar och då inbillade jag mig genast att jaha då är jag infertil då. Efter mycket om och men ringde jag läkaren som opererade i november och han var väl inte speciellt talför men sa att nej det ska nog inte vara några problem, tratten på äggledaren var fri osv. Då kände jag mig hoppfull igen. Sedan började jag inbilla mig att det nog var stopp i äggledaren, eller jag blev helt säker på att det var det. Så då bokade jag in spolningen och fick reda på att det var fri passage. Hoppfull igen! Förutom att jag nu några dagar senare funderar på att gynekologen SA ju faktiskt att man kan fundera på om äggledaren inte lyckas plocka upp ägget pga sammanväxningar... Läkaren som opererade sa ju dock att det troligtvis inte skulle ställa till problem... Kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden på något vis.
Dessa tankar går runt i mitt huvud HELA tiden och jag är så trött på det. Jag önskar att någon av alla läkare och gynekologer hade haft tid att verkligen prata igenom det med mig men ingen har haft det.
Ja det är inte hälsosamt i alla fall. Känner mig halvt närvarande på jobbet och överallt för mitt fokus ligger någon annanstans... nej jag har inget inbokat nu. En utredning ligger längre fram i tiden och spolningen gjorde jag privat. Läkaren som opererade mig var inte speciellt pratsam alls så vill inte ringa och "störa" igen med samma frågor... Vill inte heller betala 900 för ett samtal med den privata, haha.Så jobbigt det låter. Har du ngt mer besök inbokat framöver. Kanske kan du ringa och önska ett besök med lite mer tid för att hinna diskutera dina frågor grundligt?