En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 254
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

japp nu gick det:D men om du testa att lägga in bilderna direkt så kan man göra så att det brukar vara 0? i slutet.. då kan man ta bort det..
Men hon ser fin ut..
VAd är det för ras?
Hur långt gången?

aha:D haha såg inte det:p fick inte fram den sista bilden förra gången:P:P fin e hon e de en welsh mountain eller?

fast hon är ingen mountain vi bara kallar henne för det och har så gjort sedan hon första gången vid späd fölålder valde att bestiga berg :D. Hennes mindre släktingar heter welsh mountain, hon är en welsh cob, 5 ½ månad gången och har halva loppet kvar *hålla tummar*

aha..haha..tufft.. oki:p jo vet att det finns olika varianter av welsh:P
Oki hur ser pappan ut? Är hon isabell?

*kl*

imorgon har min tant gått 150 dygn så nu ska jag ringa om abortvirus-spruta.
Hon ska vikariera som julgris i år tror jag. Går på noga uträknad foderstat men sväller ändå som en ballong, nu kan det väl inte vara BARA fetma, eller!!

Skulle tro att en del ston lagrar på sig maten som fett för att ha lite att ta av. Säkert inget konstigt, men man får väl fundera om hästen sväller extremt mycket i fläskväg, då kanske man får dra ner lite på maten ändå.

Min ena är normalrund om magen och ser dräktig ut, men hon växer inte så mycket just nu (ännu). Skulle tro att det blir något större bara sedan när hon går in i de sista två månaderna.

Andra hästen syns det fortfarande inte alls på. Hon är ju på 140+ dygn men är ju förstagångare och vältränad.

Nora på dygn 125, är idag på 128.
16785969.jpg

16785964.jpg

Dina hästar är verkligen fina, måste bara få fråga. Är dom syskon? :S
Vad är det för ras? Hihii

Ok tack för svaret! Dom såg otroligt lika ut så fick bara lov och fråga :)

Ingen som har nya bilder på sina älsklingar? I morn e nora på sitt 130 dygn tänkte jag skulle fota då:P

YES!!!!!!!

Jag brukar kunna känna sparkar hos mitt sto vid 5,5-6 månaders dräktighet. Bara väldigt svagt, men utan tvekan rörelser från fostret. Så idag har mitt sto gått 166 dygn och jag kände på magen för första gången denna säsongen. Och vad känner jag om inte sparkar! Flera gånger kände jag detta och det är INTE inbillning. Jag är SÅ himla lycklig över detta! Känslan är obeskrivbar. Det finns inget mysigare än att känna fölissparkar! Var bara tvungen att skriva och berätta!

Vilka av er andra har känt fölsparkar? /AFF

Min har gått 5,5 månad nu, och har de senaste veckorna (tycker jag) blivit mycket rundare om magen :) Hon har också gått från att vara hustaksmodellen över ryggen till att vara rund och fin, ser nästan likadan ut som shettisens rygg vi har i stallet :love:
Har inte kännt några sparkar än, är det vanligt att man känner det så tidigt i dräktigheten? Vart ska man känna efter sparkar?

Åhh vad roligt, grattis så jättemycket. Ska nog känna ordentligt imorgon, försökte känna idag men jag hade inte tid att stå där så länge, den kanske sov eller så är den för liten ännu (152 dygn idag). Ska försöka ta lite nya kort till bildtråden också om jag hinner.

Om det är vanligt att känna sparkar efter halva dräktigheten vet jag faktiskt inte. Jag kan bara svara för mig själv, och de ston jag haft i avel de senaste åren har jag alltid börjat känna rörelser vid denna tidpunkt. Så det går nog att känna på de flesta som gått 5,5 månad eller mer. Du kan ju alltid prova! Känns det något så gör det. Själv är jag väldigt uthållig och kan stå och känna konstant på magen i 30 minuter. Det gäller också att stoet står helt still. Eftersom rörelserna är så svaga vid denna tidpunkt är det oerhört lätt att missta sig om stoet till exempel rör på sig.

När jag känner efter sparkar så håller jag handen strax framför juvret, ungefär vid hästens navel. Där tycker jag det känns bäst i alla fall.

/AFF

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka