En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 251
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

För mig är det inga större problem med en lite mindre häst eftersom jag själv är ganska kort (163 cm) så om jag behåller den själv blir det nog en ganska bra häst för mig, men om jag säljer den blir det kanske lite svårare, hoppas då att dom går mer efter stam och lynne (vilket jag tror kommer bli alldeles super bra). Hörde någon gång i tidernas begynnelse att man ska räkna mankhöjden på den ultimata hästen genom att ta sin egen längd och dra av 10 cm. Då kan man säga att jag får en stor häst med tanke på min längd. Vet ej om det stämmer

vet inte varför jag läser alla inlägg i denna tråd :) man svävar ju lite mellan hopp och förtvivlan. Hottan ska på UL på söndag för att se om det tagit sej el inte. jag har verkligen ingen susning. Hon är betäckt med cathageno. var på station i 5 dagar, därefter blev hon hysteriskt glad över att återse sin bästa kompis här hemma så hon gjorde lite för mkt krumbukter och har stukat sig, ev senan. det känns lite trist om det nu inte skulle vara ett litet föl därinne. vetrinären sa 50/50 chans att det skulle ta sig, kan detta stämma? håll tummar o tassar på söndag

Varför skulle det bara vara 50/50 chans att det tagit?:crazy:

*kl*

Fina är dräktig!!! :love: :bump: :bump:

Så nu ska man oroa sig i tio månader till, för o inte tala om när fölet kommer ;) :D

Hon beräknas föla runt 27 maj. Rätt så perfekt tid tycker jag :D

:banana: :banana:

Här kommer bild på Minna !!!
th_lvishovar018.jpg

Tack! De kanske fölar samma dag till och med. Fina fyller år den 25 maj, häftigt om hon skulle föla då :D Jag svävar på små moln :love:

Bruksnordis>>> vad fin Minna är.

Jessie har inte kollats för ägaren till fölet vill inte.Men jag är 110% säker på att hon e dräktig. Tycker jag känner henne så väl.
Träffade på pappan(Lome Kongen) till fölet på stallbacken härom dagen o passade på att ta lite kort

Han var jättefin och vinner säkert på V75 på Hagmyren på Lördag skulle jag tro.

Vi har betäckt sex ston i år, alla New forest: :D

• Hembys Aurora med Kantjes Umberto RNF 175 - beräknad 17 april
  • Priory Miss Ellie RNF 1734 med Dimmans Eros RNF 182 - beräknad 13 maj
  • Miss Ellie RNF 1560 med Fredriksbergs Dizney RNF 98 - beräknad 15 maj
  • Dimmans Denitha RNF 187-S med Fredriksbergs Dizney RNF 98 - beräknad 2 juni
  • Dimmans Elmia RNF 2092 med Fredriksbergs Dizney RNF 98 - beräknad 2 juni
  • Fredriksbergs Kamé RNF 2509 med Sturevallens Gentleman RNF 95- beräknad 24 juni

Aurora o Priory Miss Ellie är konstaterat dräktiga med ultraljud, Miss Ellie, Denitha och Elmia är enbart kollade mot hingst, men har ej visat brunst. Kamé är precis färdigbetäckt, skall åka och hämta hem henne idag.

Hlsn Helena

Vad läcker han är :love:
Jag har en förkärlek till svarta nordisar :love::love:

*kl*

:) Har idag dräktighetskollat Girasol och nog tusan ligger där en liten "Sandkaka" och gror...

Gira :banana:

Jag bävar för måndagen, då ska Elanca kollas, och jag har :devil: inte råd med fler skick:eek:

*KL*

Var på återbesök i Helsingborg idag - mitt dräktiga sto skadade ju sig för tre veckor sedan. Hon blev ultraljudad på dygn 51 där nere förra gången:bump:
Skadan läker fint och jag ska börja sätta igång henne lite smått:banana: Fortfarande boxvila dock.

Hon stod mittemot en treårig hingst därnere (travade även förbi honom vid hältkoll) och hon var inte det minsta intresserad:angel: Dygn 74 idag.

/Kristin

Jag har betäckt följande ston 2007

Stanford - Maraton med Nobel ,dräktig
Maraton - Aladin Z med VDL Sheraton, dräktig
Ganesco - Kaliber med Rosevelt , dräktig

Rosaj - Apollo med Joyau du bois de neppes, dräktig - ardenner om någon skulle undra....

...väntar på min "eftersläntare"
Cortez - Leuthen med Camaro M....semineras om i morgon...

//Tina

*kl*

Det gick inte med naturlig betäckning så nu får vi testa inseminering istället. Snabbt byte av hingstval osv. *Puh* och denna betäckning som varit planerad i ett halvår. Känns lite sådär, men den "nya" hingsten är också mycket fin så jag hoppas på en bebis nästa år.

Vad hade du valt, och vad blir det nu?

nu vet jag inte hur glad jag bör vara, det är ju såååå lääänge kvar och så mkt som kan hända....men hots var konstaterat dräktig idag på 18 dygnet med cathageno, första försöket! hoppas nu allt går vägen...

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• dubbla efternamn?
  • Positiva tråden del 2
  • Vad gör vi? Del CCIX