En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

JAAA...äntligen, herregud vilken väntan :p

Tack så mycket AFF å Sorbisen.

Här skriver vi dygn 275 idag, stoet är 17 år och detta blir hennes
4:e fölning. Fölet blir efter Callaghan - Democritos, spännande värre!
Hon har stooor mage, och även lite svällt juver som går ner helt vid rörelse, men hon är pigg och glad och äter upp all mat hon får. :D

NU ÄNTLIGEN.....:banana: :banana: har det kommit en liten palomino tjej :love: på dag 352.
Mamma och fölis mår bra men trötta.

Bilder kommer senare i em. på andra tråden....

Jättestort GRATTIS!!!:love::bump:
Har varit inne och kikat på henne och hon är ju helt enkelt underbar!!:love::):d

*kl*

GRATTIS MYRA!!!:banana::bump::banana::love:

Mitt sto är idag på dygn 301 och hennes unge som varit VÄLDIGT livlig i magen har lugnat ner sig betydligt sista veckan kankse. Jag har inte sett några direkta sparkar på några dagar nu, är det normalt att de blir såhär lugna såpass "tidigt"? Det är borde vara några veckor kvar tills den lägesrättar sig iaf?

Mina ston börjar närma sig 300 dygn nu. Det rör sig en del i vissa magar. Alla är de stora och börjar nu bli lite kräsna på mat. Väntar med spänning på vad mitt cobsto ska leverera. Detta föl blir både halvsyskon till fölet som redan kommit (Arwen)samt halvsyskon till Arwens egen mamma.
En helsyster finns redan som är visad med guld som föl.
Tanterna är iallafall pigga och river gärna iväg i en galopp på vallarna med ryttare.

GRATTIS:D gud vad sött det va:p

Fick lamm i morse:S tjuvbetäckning.. inget vi visste om..hoppas dock det överlever..

Hur gjorde du med ridningen efter det? Jag blev lite förvirrad när hon nu så hastigt gick från inte dräktig till högdräktig så hon har fått vila 1 v. medan jag funderar. Rida hårda träningspass kanske man inte ska fortsätta med :angel:
Men hon mår nog gott av lite arbete i skogen när underlaget torkar upp lite :eek:

Funderar oxå på hur man ska göra med 90 dygnsavgiften. Jag har redan sagt att hon inte var dräktig och då känns det lite som att man lika gärna kan vänta tills fölet står där. Men det är ju inte helt juste mot hingsthållaren. Hjälp!

Jag samlar ihop er alla på ett inlägg...:idea:

:bow: :bow: :bow: tackar så mycket.
Vem är det som står på tur härnäst ? ÅÅÅ mig blir ni inte av med :D kommer till juvertråden snart igen, min andra ska ha i slutet av april :banana:
Hon är alltså på dag 274 och det blir åxo en palomino....halvsyster till lilla "Saga" som föddes idag :love:

Ja ska inte sheerona vara på näst nu?

Lr det är nog en del, AFF:s bekantas sto ska ha oxå, sen är det väl någon mer?

Det är en del på gång nu, klipper in detta från en annan tråd:):
Februari:
25 - Nattens Fiona e Henfynyw Tywysog dr med Gribsvads Rosehal

Mars:
Fribetäckning Sigrid,dusty och polly(2 ridponnier och ett hbl) (HHJ)
5 - Sheerona 330 dygn, dr m Karnawal ox
15 - Jilly 330 dygn e. Herkules-Brabant dr. med Bayron (Mitrolle)
15 - Chami dr med Don Primero -Chapman(Kicket)
19 - Lilja från Prästbacka e. Draumur från Stallgården u. Ginna från Solbacka. dr m Sorti fra Akureyri (Jezzibell/Kattleberg -islandshäst)
20 - Guldlock e: Lappnils u: Guldsessan (330 dygn) med Bol Elden (Waldorff)
25 - Lady Antique xx e.Verd Antique dr m Figaro R 330 dygn (Antiqua)
27 - Destiny Sacc xx e. Lotus Pool-Seattle Slew, dr m VDL Sheraton (Pooh)
28- Fur Elise E: Chapman- Torbolt Dräktig med Heartbeat (Rebeckasff)
30 - Black Pooh xx e. Baffin-Tammerfors, dr m. Nobel (Nelle)
31 - Noblesse Oblige 330 dygn. Dr med Songline. (Kisse)

Några veckor kvar för de flesta men några är riktigt nära:)

Mitt sto verkar ha fallit bort där. Hon är idag på 326 idag!
Jag hoppas fölis tänker dyka upp i helgen när jag är hemma.

Knapplån!
Ja nu har jag stallat in Chami. Hon har nu gjort en förvandling från skräcködla med kosparkar o huggormsögon till att bli en kelgris som inte kan få nog av uppmärksamhet.
Men hon har fortfarande mindre juver än ett maiden sto, trots 4 tidigare föl.
Veterinären var här tidigare idag o vaccinerade 6 hästar o nog tyckte hon att hon såg högdräktig ut...(hon är enorm), men inga sparkar syns o juvret är microlitet... o 3 veckor kvar...
Mina andra ston fyller alltid i god tid så detta känns udda. Fast jag vet ju att det finns ston som fyller typ dagen innan osv.

ps. Hon är bara kollad på 18 o 90 dygn. O hon har betett sig klart dräktigt hela tiden, men juvret känns lite mysko tycker jag.

Lånar knapp...
Vårat russ ar gjort tvärsom gått från snäll, rar ponny till monsterponny...:devil:
Sur och grinig mot alla andra hästar.
"Kom inte här och försök kika på min mage inte"
Hon är även enorm nästan bredare än lång.
Funderar på hur stor hon skall bli innan hon "spricker"
Börjar även fundera på vad som skall komma ut "Monsterföl";)
mvh El

Nu är min tjeja på dag 290. Har tagit av skorna och börjar förbereda så allt ska vara färdigt tills det är dags. Hon går ju nu på lösdrift med ett gäng andra hästar av varierande kön och ras. Tänkte dock låta henne stå inne i jättebox på natten från mitten av mars. Men nu kom lite nya funderingar. Det kanske är dumt att ha henne i lösdriften med de andra på dagtid, kan ju faktiskt hända att hon fölar där och man vet ju inte de andra hästarnas reaktion. Vad tror ni vana bukisar, är det bättre att flytta henne till en mindre hage ungefär samtidigt som jag tar in på natten? Eller stör det henne att byta nu? Ska hon isåfall gå själv eller få ha bästa kompisen, ett sto i samma ålder, med sig till den hagen?:confused:

Äntligen har jag känt tydliga sparkar nu, damen är i månad 8!!
Blir dock lite nervös när jag läser tråden och ser att många har ston som kastat :crazy:
På fredag kommer vet och tar blodprov för levande föl, nog känner jag att det lever men mer för försäkringsbolagets skull :angel:

Ja den där tråden har fallit tillbaka så jag hade inte orken till att leta rätt på den igår när jag svara om vem som är på tur :)

Men tack, då vet man lite mer vilka som kommer under mars månad :D

Idag kände jag fölis igen, och idag var det full rulle igen :love: Har saknat dessa full rulle rörelser från fölet, kanske börjar den komma igång nu igen? Ja vi får se.. Idag är tösa på dygn 214 =)

Såg att jag hade satt min på den 5:e mars, ska vara den 3:e:angel:

Det är en del på gång nu, klipper in detta från en annan tråd:):
Februari:
25 - Nattens Fiona e Henfynyw Tywysog dr med Gribsvads Rosehal

Mars:
Fribetäckning Sigrid,dusty och polly(2 ridponnier och ett hbl) (HHJ)
5 - Sheerona 330 dygn, dr m Karnawal ox
15 - Jilly 330 dygn e. Herkules-Brabant dr. med Bayron (Mitrolle)
15 - Chami dr med Don Primero -Chapman(Kicket)
19 - Lilja från Prästbacka e. Draumur från Stallgården u. Ginna från Solbacka. dr m Sorti fra Akureyri (Jezzibell/Kattleberg -islandshäst)
20 - Guldlock e: Lappnils u: Guldsessan (330 dygn) med Bol Elden (Waldorff)
25 - Lady Antique xx e.Verd Antique dr m Figaro R 330 dygn (Antiqua)
27 - Destiny Sacc xx e. Lotus Pool-Seattle Slew, dr m VDL Sheraton (Pooh)
28- Fur Elise E: Chapman- Torbolt Dräktig med Heartbeat (Rebeckasff)
30 - Black Pooh xx e. Baffin-Tammerfors, dr m. Nobel (Nelle)
31 - Noblesse Oblige 330 dygn. Dr med Songline. (Kisse)

Några veckor kvar för de flesta men några är riktigt nära:)

:cry: mitt ena sto har kastat! Skulle fått i slutet på maj. Är så himla ledsen så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Som jag sett fram emot detta föl!

Det andra stoet står med vaxproppar och ska ha när som hellst. Visst är det så att om det nu är abortvirus kan de födas levande men dör sen?

Jag hoppas jag ska vakna imorgon och detta var en ond dröm, känns så overkligt

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31