Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skönt att höra att fler är trötta! Små tupplurer liksom. Det är så ovanligt med just henne så jag började oroa mig!
*kl*
Ett av mina ston kastade förra måndagen på dygn 258. Togs in kl 18, allt var helt normalt. Gick ut och skulle nattafodra kl 21.30, då låg hon och hade precis kastat en liten hingstunge, skit-trist.
Det enda som man kunde ana innan var liiite rörelse i juvret ett par dagar innan, lite tidigt men inget alarmerande.
Nu är det nervöst tills de andra två fölat. Har haft stängt stall så det bör ju inte vara abortvirus, men man vet aldrig.
*kl*
Ett av mina ston kastade förra måndagen på dygn 258. Togs in kl 18, allt var helt normalt. Gick ut och skulle nattafodra kl 21.30, då låg hon och hade precis kastat en liten hingstunge, skit-trist.
Det enda som man kunde ana innan var liiite rörelse i juvret ett par dagar innan, lite tidigt men inget alarmerande.
Nu är det nervöst tills de andra två fölat. Har haft stängt stall så det bör ju inte vara abortvirus, men man vet aldrig.
*kl*
Neej vad tråkigtännu en som kastat.
Håller med ovanstående talare om att vi haft otur på buke hitills i år.
Sällar mig till er "seningar"
Har ett sto som inte hade någon fosterblåsa men inte heller ngt nytt ägg på gång efter senaste inseminationen den 1 aug (sista skicket för CG), de tyckte dock att inte heller slemhinnan var som den skulle om hon hade varit dräktig varför alla avfärdade henne som icke dräktig.
Tyckte hon såg lite borta ut på ögonen men grannens erfarna avelshingst påstod att hon visst var brunstig och visade upp sig vilket hon även svarade på så jag accepterade att det inte bidde något...
Har ridit igång henne efter en lååång konvalencens och tyckte att jo hon musklade sig fint över ryggen och tunnade ut så man kunde skönja revbenen (är alltid fet normalt) men drog inte upp lilla maggen som hon skulle. Blev lite misstänksam och började kolla juvret, och jovisst var spenarna lite svullna. Tog sen upp grannen som har mer vana av dräktiga ston och frågade henne. Hon höll med om att magen såg dräktig ut och efter ett tag kom det. OCH det SPARKAR väldigt mycket därinne oxå
Vi är väl på typ dag 210 idag då. Beräknad fölning den 26 juni.
e. Corlensky G - Nostradamus-Chapman-Marduk.
Blev nu jättenervös för kastning istället![]()
NU ÄNTLIGEN.....![]()
har det kommit en liten palomino tjej
på dag 352.
Mamma och fölis mår bra men trötta.
Bilder kommer senare i em. på andra tråden....