En tråd för oss som väntar föl 2008

Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

Vad otroligt ledsamt att höra:cry:
Vilken mardröm du måste gå igenom nu.Du har mina djupaste sympatier:(

*Massor av tröstkramar*

men gud va tråkigt... :cry:
det hade jag aldrig klarat att både förlora stoet och fölet..
fy fy fy.. kramar om dej...
tänker på dej

Åhh, din stackare, jag lider med dig :cry: *tröstkramar*

Neej så hemskt :(. Vad ska man säga, värre kan det ju inte bli. Lider verkligen med dig. Sköt om dig. Många kramar.

Beklagar verkligen... tror nog det är bland det värsta som kan hända när man sett fram emot något så länge!

Imorse dog Queenie... och fölet..... Queenie fick tarmvred igen. när dom tagit bort henne tog dom ut fölet och det levde till en början men sen klarade det inte andningen...:cry:
tack alla ni som hållt tummarna för oss...:cry:

Men fy så hemskt. Lider med dig. Tusen tröstkramar ! :cry:

Nej, stackare, lider med dig! Hade verkligen hoppats att det skulle sluta gott. Stora kramar till dig:(:eek:

Knapplån
Är det någon av era ston som blivit märkbart tröttare mot slutet av dräktigheten? Mitt sto tar en liten tupplur varje dag efter förmiddagshöet och på eftermiddagen. Ser inte orolig ut bara trött. Men när hon är igång och gör något är hon lika pigg som vanligt. Beräknas föla i början av april.

Tacksam för andras erfarenheter!!

Mitt gamla sto sover och vilar väldigt mycket och har gjort senaste månaderna med. Hon ska ha om 3 veckor.

Mitt sto har 4 veckor kvar och jag har sista veckorna märkt att hon är mkt tröttare än normalt. När hon kommer in från hagen så käkar hon 30 min-1 tim, sen sover hon en stund, ögonen faller ihop liksom :-),
hon ser jättetrött ut. Sen äter hon en stund igen och ser pigg ut nån timme, sen tar hon en quicknap igen. Osv..

Mitt gamla sto sover och vilar väldigt mycket och har gjort senaste månaderna med. Hon ska ha om 3 veckor.
de gör min dan med. SÄkert därav hon äter dåligt. Men hon ser ju inte hängig och sjuk ut och bara sömnig.
Lilla pollen, nu behöver hon inte ut på ridtuer mer.
mindre än två månader kvar.

Skönt att höra att fler är trötta! Små tupplurer liksom. Det är så ovanligt med just henne så jag började oroa mig!

Kan ngn hjälpa mig akut, ska ringa veterinären nu på morgonen för att boka tid till sista virusabort sprutan, men frågan är om jag ska ta influensan nu också(hon måste ha den innan sista Mars för att slippa ta om grunden)eller om jag tar influensan och stelkrampen innan sista Mars men då blir det 2 månader innan fölning, räcker skyddet till fölet då??

Måste ha svar nu:bump:

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka