En tråd för oss som väntar föl 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mitrolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 636
  • Visningar Visningar 201 240
Sv: En tråd för oss som väntar föl 2008

usch fi vad hemskt, hoppas verkligen allt löser sig..
när är det hon ska föl? Hopaps i alla fall både sto ochj föl överlever..!

Det är ju sånt som inte får hända! :cry: Hoppas hoppas hoppas det går bra för er/dem!!!
//Lina

Usch vad hemskt...

Håller tummarna för att både sto och föl blir bra och att det kommer ut en frisk krabat snart, när är hon beräknad?

Kram

Lycko er som kan åka någonstans. Skulle det hända här uppe är det nog kört :(

Lånar knapp..
Någon som märkt humörförändringar?
Vårat lilla ponnysto har förvandlats till :devil:
Ja nu inte emot oss men mot andra hästar.
Idag stog hon på stallgången för att hovis skulle komma.
Brevid står en lite bitsk A-ponny.
Denna passade på och måttade ett hugg över boxdörren mot vår "snälla" högdräktiga ponny.
Till min förvåning slickas öronen bakåt och fram kommer en liten orange :devil: smack sa det och den lille bitska A-ponnyn försvann snabbt.
mvh El

Min blev ett monster mot ponnyn i stallet ganska omgående och har varit hela dräktigheten.

ja, man är bortskämd med att ha en sånt bra sjursjukhus så nära. utan det så hade nog inte Queeine klarat sig.
Hennes bäbis är beräknad om 2 veckor.
Jag har ingen erfarenhet när det gäller sånt här, men det känns ju lite vanskligt att hon ska föla så nära inpå operationen.:crazy:
Någon som varit med om något liknande? Tips!?

Jag har ingen aning hur pass det är med operation så nära el överhuvudtaget under dräktighet. Men jag hoppas och håller tummarna att allt ska gå bra.

Har tre ston som är dräktiga=)

Loranga Skogsbär 3 år En korsning e. Nordsvensk u.Connemara
Som är konstaterat dräktig med power boy
Hennes första föl Och kommer i april

Bittleford Marvel 17 år En liten Dartmoor Som är dräktig även hon med Power Boy , hennes 5:e föl Ska kolla 30 dugns kollen den 11 juli Så kul! beräknad att föla i maj

Och Sist men inte minst Dryad 22 år Ett svenskt halvblod e.Krevad-Pontus
Som Är dräktig med Akribori, hennes 6:e föl också beräknad att föla i april

Så Är väldigt spänd och längtar till september då vi ska kolla 90 dygns kollen på dartmoor och då tar dem andra också=):banana:

Jag Är så glad över att alla är dräktig och nu är det bara att hoppas att allt går vägen:crazy:

Nu är det inte långt kvar så spännande längtar så...vi har en inackordering som ska föla i början av juni också så fyra föl i år;)
halvblodet som ska ha föl efter akribori kan föla två veckor tidigare än beräknad fölning(8/4) och hon är väldigt stor vid det här laget...så spänd längtaaarrrrr:banana::crazy::d

Usch vad hemskt! Håller tummarna för er. Hoppas verkligen att det går bra!

Lånar knapp..
Någon som märkt humörförändringar?
Vårat lilla ponnysto har förvandlats till :devil:
Ja nu inte emot oss men mot andra hästar.
Idag stog hon på stallgången för att hovis skulle komma.
Brevid står en lite bitsk A-ponny.
Denna passade på och måttade ett hugg över boxdörren mot vår "snälla" högdräktiga ponny.
Till min förvåning slickas öronen bakåt och fram kommer en liten orange :devil: smack sa det och den lille bitska A-ponnyn försvann snabbt.
mvh El

jag vet inte om jag ska kalla det humörsvängningar
mitt hollänska halvblod hon är beräknad till 17 juni (så ni får själv räkna ut hur månda dagar hon har gått :p)
stoet vankar runt precis som en turist med kamera karta hela kitet och har fasen ingenstans bråttom
i början när hon kom så var det lite fart på hästen men nu lullar hon omkring i sin egen lilla värd och ser lycklig ut :D

hej! vad gulliga ni är som tänker på min lilla queenie. :bow:
idag var hon riktigt hängig när jag kom dit. Hög andning och hög puls fortfarande. Hon har ätit lite men knappt någon avföring och det som har kommit har varit blodblandat. Dom hade kännt att fölet levde igår och att fölet har börjat läga sig tillrätta i magen. dom trodde att fölet kommer inom de närmaste dagarna. hon har fulla juver och är öppen tre cm. Hon är riktigt hängig så jag är jätte nervös inför fölningen...:crazy:

oj, är inte hon kvar på sjukhuset? eller hon ska föäla där?
hoppas verkligen allt komemr gå bra frö er alla tre..

styrke kramar från mig.. Detta ska vi fixa

Usch vad tråkigt, hoppas dit sto blir bra och det kommer ut en frisk fölunge! Håller en tumme här hemma för er!!

Idag kände jag för första gången sparkar i damens mage, det levde rövare ett tag, vart sååå lycklig :D Verkligen en speciell känsla :D
Hon är i åttonde månaden :)

queenie är kvar på djursjukhuset. det känns tryggare att hon fölar där. dessutom är hon så pass dålig så att jag inte kan ta hem henne inom det närmaste.:crazy:

Liknande trådar

Avel Jag har kikat runt lite på hingstar för lite framtida intresse, har ju en 3-åring som kommer betäckas om ett - ett par år, och har...
2
Svar
20
· Visningar
2 411
Senast: Sara-Ida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka