EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi får väl se hur många FT du kommer ut på i år....:sneaky: För utan FT starter räknas inte viktminskningen det vet du va??
Förresten är jag dubbel- @fio nu för jag kommer inte ens iväg på hopptävling... :wtf:
Jag är tredje reserv i båda klasserna imorgon och jag kanske får rida om jag ringer och tjatar men jag är dunderförkyld så jag ids inte.

Runsten om två veckor istället.

Hästen och jag var på P&J med derby igår. Vårt första "tävlingsäventyr" tillsammans. Blev väl inte precis som jag tänkt mig. Men hästen får guldstjärna i beteende (när den hade lugnat ner sig lite) och lastningen som vi tränat så flitigt på gick hur bra som helst. :love: Så hästen får guldstjärna. Nu skall matte bara lära sig att sitta kvar på hästen:meh: , tacksamt skulle vara om lilla hästen inte hoppar 130 när det är 90 cm och skjuter matte som en katapult men han hoppar med rygg i alla fall. Så det är nog mest matte som behöver träna. På't igen! :bump: skam den som ger sig!

I lördags var jag iväg men två ponnyer som skötte sig super. Den ena debuterade i tävlingssammanhang och kämpade på jättebra med en dubbelnolla i terrängen. Kommer hem och släpper den i hagen. Väntar på en kund. En halvtimme senare har den ponnyn brutit benet och fick tas bort. Fy fan:cry:

Efter få timmars sömn var det på igen. Grass gjorde en super tävling med pb i dressyren endast ett ner och nolla i terräng, första gång på tiden!

I lördags var jag iväg men två ponnyer som skötte sig super. Den ena debuterade i tävlingssammanhang och kämpade på jättebra med en dubbelnolla i terrängen. Kommer hem och släpper den i hagen. Väntar på en kund. En halvtimme senare har den ponnyn brutit benet och fick tas bort. Fy fan:cry:

Efter få timmars sömn var det på igen. Grass gjorde en super tävling med pb i dressyren endast ett ner och nolla i terräng, första gång på tiden!

Men alltså va?! Ibland blir man chockad över hur sårbar denna sport är. Även om man lever i den så blir man ibland så påmind om att ta vara på varje dag med en ridbar kompis. Usch vilken mardröm!

Men fy :devil: så jobbigt! Ibland går det bara så jäkla fort. Jag kan inte fatta vilken tur jag hade när min lilla tax drog omkull i hagen i höstas. Hon var helt mörbultad och kunde lika gärna ha brutit halva kroppen men där undkom hon med blotta förskräckelsen....och en rejäl kur Metacam.

För övrigt så har jag konstaterat att jag är en löjligt obegåvad ryttare. Jag kan inte trava utan att utsätta min tålmodiga lilla häst för plågsamma djurförsök. Hädanefter tänker jag hålla mig i gångarter som jag klarar av d v s skritt och galopp. :p

För övrigt så har jag konstaterat att jag är en löjligt obegåvad ryttare. Jag kan inte trava utan att utsätta min tålmodiga lilla häst för plågsamma djurförsök. Hädanefter tänker jag hålla mig i gångarter som jag klarar av d v s skritt och galopp. :p

Alltså du måste missat att jag inte ens lyckades skritta utmed spåret på första träningspasset i lördags :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
496
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 761
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
310
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare