EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, jag blir så ledsen över hela den här "hästen snubblar och får stryk" händelsen, det gör ont i hela min kropp när jag tänker på allt våra hästar får stå ut med :cry:

Ja, det är fan sorgligt och det värsta är att många såna här grejer är så "normaliserade" så folk tror att det är ok. Nu var ju detta i och för sig väldigt grovt men jag tänker på fall som t ex när en häst tvärnitar på hinder, oftast för att ryttaren ridit som en jävla kratta, och sedan får hästen ett rapp för att den stannade. Jaha, vad skulle den ha gjort? Kraschat in i hindret? Bra idé! :up:

Åh, jag blir så ledsen över hela den här "hästen snubblar och får stryk" händelsen, det gör ont i hela min kropp när jag tänker på allt våra hästar får stå ut med :cry:
För mig blir det liksom värre när det sker på dem här nivån. Vad sänder det för budskap till alla yngre (äldre amatörer för den delen) om vad som är ok? Vet inte hur många gånger det pratades i TV om hur nyttigt det var för morgondagens stjärnor om att få va med och se hur det går till bakom kulisserna.

Dessutom har jag alltid tyckt ryttaren i fråga rider bra, hade henne lite som favorit. *Kul med en kvinnlig vinnare som henne...* Nja okej tydligen inte.

Ja, det är en väldig tur för oss att de inte vet hur stora och starka de är. De står ju ut med väldigt mycket och tyvärr är det lite för vanligt att hästarna bestraffas för ryttarnas misstag. Liksom att vi brukar våld mot dem med fantasifulla bett och hårt spända nosgrimmor, istället för att jobba på våra egna tillkortakommanden.

Som tur är så tycker jag mig se att vi (=ridsporten) blir bättre och bättre på att försvara hästarna, så även om det är en bit kvar så känns det ändå förhoppningsfullt. :)

/Lady_S

Jag ger seriöst upp... farbror fux har haft vårfnatt och är nu halt efter lek i hagen. Tänkte att det skulle lugna ned sig med unghästfasonerna nu när han är uppe i rullatoråldern men nej då... En dag i gräshage med kompis räckte.

Tänkte att detta skulle bli sista året innan han får gå i pension, samtidigt så är han halt hela tiden kanske det är dags redan nu. Å andra sidan med den typ av energi han har i kroppen i dagsläget, hade frispel över "nedgrävda hinder", vet inte vad han säger om att bli skogsmullehäst.

17 grader alltså, det är ju rena sommarvärmen för oss Norrlandsbor. Här sa å andra sidan termometern 14 grader vid kl 11 och jag bor ju i typ Norrland dvs Göteborg. Så våren är på gång, det är den faktiskt!

Men stallkompisen städade undan sina brodd igår som stått framme så börjar det snöa är det helt klart hennes fel. Så då vet vi vem vi skall skylla på!

Ska köra upp för BE 28 april och är redan nervös! Hoppas jag klarar det! Har ju isf bara en månad på mig att göra om de för teorin går ut 28/5 :angel::angel:

Lycka till!

Jag är redan nervös för den trots att jag inte bokat tid än.. Gjorde teorin i september så har några månader kvar, och tänker att de kanske blir snällare mot mig om magen är så stor att jag inte ser neråt. :angel: körningen oroar mig inte men säkerhetskonroller och fästning av last är inte min grej..

Lycka till!

Jag är redan nervös för den trots att jag inte bokat tid än.. Gjorde teorin i september så har några månader kvar, och tänker att de kanske blir snällare mot mig om magen är så stor att jag inte ser neråt. :angel: körningen oroar mig inte men säkerhetskonroller och fästning av last är inte min grej..

Samma här och ifall man får en nitisk jävel som kommer fråga ut om allt mellan himmel och jord.. kommer ju plugga och ta lektion men allt fastnar ju inte :angel:

Samma här och ifall man får en nitisk jävel som kommer fråga ut om allt mellan himmel och jord.. kommer ju plugga och ta lektion men allt fastnar ju inte :angel:
Man får lära sig massor av sätt att fästa lasten (surrning, förstängning, låsning, och allt vad det nu är) - men inte det uppenbara "grimskaft och hönät". Se bara vad mycket mer du redan kan än de. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
496
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 761
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
310
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama