EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, nu har jag anmält mig till tävling och @Novali01 s spydiga kommentar till den kloka FT-ryttaren-tränaren VC på FB fick mig att inse att hästen och jag kommer starta utan att ha övat Terräng sedan inomhusträningen på jullovet. :crazy::nailbiting::nailbiting::nailbiting: Det är ett elände att bo i ÖÖÖÖÖÖÖÖÖDEbygden . Jaja, friskt vågat hälften vunnit!

Åh, när jag såg @Speedway galoppfilm inser jag att jag saknar den här underbara backen ännu mer:
Det går konstant uppför, minns min häst taggade järnet. Hon var dock inte så igång (2 år sedan), så vi galopperade inte hela backen, den fortsätter efter att vi saktade av till trav.
Förresten hur brukar ni kondisträna? Snart försvinner snön här, så tänkte ge mig ut i skogen och träna kondition på både häst och ryttare. :)

@RedHyuuga Vilken underbar väg! :love:

Jag brukar mest konditionsträna genom att rida ut långa turer, typ 1,5 timme, mycket skritt och galopp brukade det bli med min andra häst, för hon är inte så rolig att trava på. :angel:
Sen la jag till intervallträning i backe, galoppera upp, skritta ner.

@RedHyuuga Vilken underbar väg! :love:

Jag brukar mest konditionsträna genom att rida ut långa turer, typ 1,5 timme, mycket skritt och galopp brukade det bli med min andra häst, för hon är inte så rolig att trava på. :angel:
Sen la jag till intervallträning i backe, galoppera upp, skritta ner.
Ja, den var underbar, synd jag inte står kvar i det stallet pga den backen och det är lite väl långt att rida dit härifrån. :p

Hade jag haft tillgång till den backen hade det lätt blivit intervallträning i den, precis som du beskriver. Dock finns här bara "platta" vägar och jag är urkass på att intervallträna på dom.
Om man hittar en uppförsbacke, hur lång/brant behöver den vara för att det ska ge något, konditionsmässigt?

Alltså jag är så dåligt på att dela på buke :( Har inget på fb direkt o från instagram blir det bara en länk.

Min favo från i veckan, jag fick rida fram :love: :

Alltså jag vill också! Jävla västkusten. Ge mig vår nu? Om det skall fortsätta så här så tänker jag packa in sambo och häst och emigrera till Skåne! Ingen utav dem har något att säga till om. Känner att jag orkar inte mer snö, det börjar på riktigt bli jobbigt!

Hur kan ni ha snö? Jag bor praktakt taget i Norrland (Uppsala ;) ) Var ute och galopperade (på bockande 20 åring) på vår lilla terrängbana igår, helt perfekt underlag på den sandade sträckan vid vallen. Skulle ha filmat men kändes inte läge med en understimulerad halv-konvalicent i grushage. Nog för att hans bockar är högst tama mest studs med svanspiskande, men har några hjärnceller kvar att värdera sitta kvar framför snygg film :cool:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
496
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 761
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
311
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Mata småfåglarna
  • Skällande hundar