EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kul att det känns bra o att du äntligen kommer iväg o kan träna! Klart man tar ledigt från jobbet för att träna??? Frågor på det??:confused::angel:
Jag frågade min chef, för några år sedan: ska jag göra klart det här jobbet eller gå tidigare och åka på terrängträning? "Åk på terrängträning förstås!" sa han. Det var en bra chef. Men så hade han häst själv också.

Våren vart är du?!
Idag kunde jag rida på ridbanan för första gången på länge! Våren är på väg!
Däremot har Långa Hästen en lite svullen framtass, matte tänker omedelbart "senskada, massor med månaders vila, alla muskler (nåja, de vi har) ramlar av" och så vidare. Meh. Men Lilla Hästen är - peppar, peppar - fräsch. Och snart borde det ha gått tillräckligt länge sedan vi hade feberhäst i stallet så snart får vi åka annorstädes också!

Här har ni förslag på vad ni kan göra med ponnyn, dvs @the_connemara!:devil: finns ju hjul på så ni kan även rulla iväg henne till Norrland några månader...:angel:

1a486f6f22af424f8200d25614f74bed.aspx

Det är såklart snö hos mig med. Nåja, inte hemma där jag bor men såklart vid stallet. Grå häst var halt förra helgen, hovböld, men jag kan ju inte kolla om hon är halt nu för hon har ju 15 cm styltor varje dag...
Innan snön kom satt jag på brun häst (och grå häst). Fatta att jag överlevde båda. Fast bara i skritt :D Idag ska det bli 8 grader och sol så då hoppas jag snön vid stallet döööööööööör.

Gällande det där med vårväder. Idag gick jag i shorts från jobbet till bilen, från bilen till och från dagis samt handlade mat på Willys. Visserligen var jag varm efter en stökig självskyddsträning men ffa så var det 8 grader varmt, soligt och med Skånemått mätt närmast vindstilla :D

Nu har jag stationerat mig i Skåne och idag har vi terrängträning. Duktig Grå och rostig och gammal matte... Fy fan! Hoppas jag blir mer varm i kläderna på nästa veckas terrängträning!

Avis!!
Men vi kommer att kunna börja rida på banan vi har hemma i nästa vecka!
Fördelen med att ha hästen i skogen, kan rida till banan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
498
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 761
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
311
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama