EN tråd 3.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm @Novali01 .. Dagstorp? Kommer den mytomspunna, raljerande, MagicaDeHex aka @fio vara där så vet jag inte om jag vågar. Hon verkar så bestämd, arg och farlig så om jag bestämmer mig för att åka dit så måste du hålla mig i handen hela tiden.

Jag följde hetsen på FB idag med Tågarportens tävling i påsk. Jösses.
Jag är ju van från dressyren att man flera veckor innan vet att " den 1/3 kl 18:00 " så öppnar tävlingen för anmälan. Då får man i vissa fall stressa som bara den om det är en populär tävling.
-- Men att se ett meddelande på "rätt" Fb- sida , att tävlingen öppnat för anmälan ( 10:10 en tisdag, utan att man vetat vilken dag innan?) Flera av hästklasserna var fulla innan eftermiddagen skulle kunna kallas slut. Jösses igen.
Ska det vara så, gäller det att Ft-kompisar pingar mig om jag ska hinna anmäla mig. ( Jobbar ju vanligtvis dagtid...)
Brukar det vara så här? Varför blir det så här? Kan någon förklara? mvh newbien

Jag är ju van från dressyren att man flera veckor innan vet att " den 1/3 kl 18:00 " så öppnar tävlingen för anmälan. Då får man i vissa fall stressa som bara den om det är en populär tävling.
-- Men att se ett meddelande på "rätt" Fb- sida , att tävlingen öppnat för anmälan ( 10:10 en tisdag, utan att man vetat vilken dag innan?) Flera av hästklasserna var fulla innan eftermiddagen skulle kunna kallas slut. Jösses igen.
Ska det vara så, gäller det att Ft-kompisar pingar mig om jag ska hinna anmäla mig. ( Jobbar ju vanligtvis dagtid...)
Jag vet inte om det brukar vara så här (i Norrland brukar vi inte ha problemet), men jag kan nog förklara varför det blir så här. :) När arrangören ska begränsa antalet startande så ska precis som på dressyren propositionen öppnas en viss tid före tävlingen. Men när arrangören är sen ut med propositionen, så att "öppningsdatumet" har passerat, så kommer den att öppnas så snart den godkänts, vilket kan vara precis när som helst.

/Lady_S

Paxar? Jag tror du är rätt ensam att vilja ha den platsen! Jag ska sitta i ett tält och dricka champagne under terrängen den helgen istället! Kan ju vara hinderdomare samtidigt...blir nog kul ;)

Dessutom tror jag allt gick över en dag den helgen.

Suveränt, då behöver jag inte ens tvingas välja utan kan vara med på ALLT :love:

Och på stilterrängen fick jag skriva, jippie!!!! Blir alltid lika orolig när jag kommer på att jag inte sagt till att jag vill. O då ska senaste favoriten hoppa med @Wilisia, dubbeljippie :D

@Krumelur Trodde du hade fattat? Vi är ett slutet sällskap med våra dolda riter, läs vi pingar varandra vid tävlingsanmälningar, vi håller oss i det fördolda och ve den krake som försöker ta sig in i våra innersta kretsar, läs TDB!!!:nailbiting:

Eller så var Tågarp ett totalt undantag som vi hoppas inte händer igen.

Take your pick, babe....;)

Alltså första tävlingen för året. Det brukar lugna sig sen ;) Chefen blev dock inte då glad när jag råkade anmäla alla hennes 4 på en dag och det var för sent att byta klass

Och @the_connemara kul!!! Jag brukar få kämpa för att få någon att ta hästen när jag har en halvtimme mellan mina terrängstarter.. ;)

Omg. Jag tror det blir hyfsat terrängväder imorgon!!! Det går även idag men orkar inte med regn om det ska va regnfritt imorgon....

Alltså, vi har ju hyfsat terrängväder här också. Tycker det är jävligt lurigt att det inte anordnas några tävlingar här nu. Så här såg vårt elljusspår ut igår kväll och idag ska det komma 15 cm snö till så vad är problemet liksom????????? :confused::rage::arghh::wtf::devil:

Eller så kanske hon vill rida en roligare klass som då finns i Dagstorp...hmmm hänga med coola 50-åriga tanter eller rida roligare klass...vilket kan det vara????:confused::angel:
Hon försökte ju komma ifrån coola 50 åriga tanter på Össjös tävling när hon "råkade" glömma sin jacka i ridhuset och en ung snygg funktionär (JAG!) fick ta med den till terrängen. Jag tog det som en invit att hon försökte komma in i lite coolare gäng...mitt gäng alltså.

Alltså, vi har ju hyfsat terrängväder här också. Tycker det är jävligt lurigt att det inte anordnas några tävlingar här nu. Så här såg vårt elljusspår ut igår kväll och idag ska det komma 15 cm snö till så vad är problemet liksom????????? :confused::rage::arghh::wtf::devil:

Problemet stavas ödebygden med stort Ö Öööödeeeeebyygdeeeen

Hmm @Novali01 .. Dagstorp? Kommer den mytomspunna, raljerande, MagicaDeHex aka @fio vara där så vet jag inte om jag vågar. Hon verkar så bestämd, arg och farlig så om jag bestämmer mig för att åka dit så måste du hålla mig i handen hela tiden.

Du ska inte tro så mkt på folk som bor i skogen Krumelur, troll tror jag dom kallas!! Dom brukar lura till sig stackare genom att hålla dom i handen!

Visste inte att du flyttat till Norrland?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: Emiro
·
Fritid Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför? För...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 782
Senast: cambodia
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 096
Senast: Ajda
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
325
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Djuridik
  • Hur firar ni jul?

Hund, Katt, Andra Djur